Hva betaler du for julemiddagen? *insp

Her er det ribbe og medister. Kjøper en halv gris hos en bonde, så det blir billig ribbe. Lager kaker selv, mens pølsene kjøper jeg. Men de er billige.
Svigerfar ordner poteter
Mamma surkål
Tyttebær er i fryseren fra i høst
Og sjyen lager seg selv
Riskrem etter rester fra dagen før
Alle bytter på å lage kaker
Så blir billig her:)

Spiser borte, men lager min egen nøttestek og har med. Aner ikke pris, men er veldig billig hvertfall :-)

Tja. Vi har ribbe med tilbehør.

Ribba koster ca 400-500 kr
Medisterkaker (lages selv,) 150-200 kr
Medisterpølser ca 70 kr
Poteter 50-70 kr
Surkål (lages selv) 100 kr
Rødkål (lages selv) ca 70 kr
Rosenkål med bacon og valnøtter, 80 kr
Saus (lages selv,) 40 kr kanskje?

Dessert kanskje 200 kr.
Så kommer brus, øl, vin, champagne og snacks.

Herregud hvor sulten jeg ble:p
Champagnen som drar opp snittet? :D haha!

Veldig likt budsjett som hu her:-)
Men pinnekjøtt blir nok helt klart dyrere ja. Men så grådig godt da!

Vi bes veldig ofte bort på middag på julaften hos foreldrene våre, så vi får vel trå til snart å lage middag selv. Da blir det dyrt med pinnekjøtt men med tanke på hvor mange år vi har sluppet unna bør det gå fint :P

Champagnen som drar opp snittet? :D haha!

Veldig likt budsjett som hu her:)
Men pinnekjøtt blir nok helt klart dyrere ja. Men så grådig godt da!

Vi bes veldig ofte bort på middag på julaften hos foreldrene våre, så vi får vel trå til snart å lage middag selv. Da blir det dyrt med pinnekjøtt men med tanke på hvor mange år vi har sluppet unna bør det gå fint :p
Haha:p
Vi pleier alltid å dele en flaske champagne til desserten, som spises etter gavene:)

Uansett hvor vi blir bedt bort, tar jeg alltid med noe hjemmelaget tilbehør. Middagen bør alltid ha en smak av meg:rolleyes::hilarious:

Spiser somregel hos andre men i fjor hadde vi hjemme da hadde vi pinnekjøtt men husker ikke hvor mye vi brukte

I år skal vi gå utenom tradisjonen og derfor blir der pinnekjøtt og kalkun fremfor ribba her i år :D

Så jeg regner med rundt 1500 kr for jule middagen og da er det regnet ca 7 - 8 kg pinne kjøtt og en 5 kgs kalkun med alt tilbehør osv :)

Haha:p
Vi pleier alltid å dele en flaske champagne til desserten, som spises etter gavene:)

Uansett hvor vi blir bedt bort, tar jeg alltid med noe hjemmelaget tilbehør. Middagen bør alltid ha en smak av meg:rolleyes::hilarious:
Vi er skremmende like:D

Julemiddagen må jeg innrømme at jeg ikke klarer å regne pris på. Vi er mange som bidrar, og vi lar oss friste av gode råvarer fra steder vi besøker I løpet av høsten.

Har ikke eksakt pris på bare julemiddagen, men jeg pleie å handel for ca. 21.12-3.1 med middager, desserter, pålegg, brus, øl, snacks, godis osv. Da pleier vi å ligge på ca 2500 kr. Vi er 2 voksne og 2 barn, og har alltid en del besøk på julaften, kveldskos i romjula osv

Jeg har ikke regnet på det.. Vi står for julemiddagen.. Her serveres pinnekjøtt, lutefisk, poteter, kålrabistappe, ertestuing, surkål, baconsmør og sennep :) til dessert har vi is og rørtebær... Vet bare at det går mye penger på mat i julen...

Vi er alltid borte på juleaften. Enten hos min familie eller hos hans. Jeg har derfor ikke peiling på hva julemiddagen koster!

Back
Topp