hva baker dere?

Stort sett rundstykker:) Perfekt å fylle opp fryseren med. Men igår bakte jeg faktisk brød. Ble kjempegodt, nam nam.

Det er veldig sjeldent jeg baker, men når jeg baker er det som regel kake , muffins, peppernøtter eller rundstykker.

Baker gjerne rundstykker, kaker og pizza

Brød, rundstykker, boller/horn/kanelsnurrer, kvikk lunch-kake, pavlova, rullekake, sukkerbrød, suksessterte, ostekake... Osv osv... :)

når du skal bake hva baker du da?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det kommer helt an på hvilke anledning det. Jeg baker pinnebrød når jeg er i skogen på skogstur, jeg baker kaker til bursdager eller andre sammenhenger, jeg baker rundstykker for å fryse ned, jeg baker både lyse scones til kaffemat, og grovere scones til middagsmat/lunsj. Jeg baker med gluten, og uten gluten. Jeg baker pitabrød når det trengs. Og jeg baker søt gjærbakst når det er behov og ønske om det.

Brød derimot det baker jeg ikke.

Pizzadeig, pizzaboller, boller+++

Går mest i kaker og sjokoladefondant. Har en mann som er liiitt over gjennomsnittlig glad i dette.
Ellers baker jeg boller av forskjellige slag og pizzadeig.

Brød.boller. rundstykker. Kanelsnurrer. Skoleboller. :-)

hvirdan er det og bake glutenfritt har hørt det er veldig vanskelig?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg baker også glutenfritt og synes gjærbakst kan være utfordrende, men i kaker bytter jeg bare ut hvetemelet i oppskrifta med glutenfritt mel..funker 9 av 10 ganger :)

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app

Gulrotkake.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Til vanlig blir det rundstykker og div brød. Men liker å bake alt av gjærbakst og elsker å lage kaker, men det blir bare gjort når det er noe det skal bakes til da vi omtrent ikke spiser kaker.

Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using BV Forum mobile app

Baker ostekake eller muffins når vi vil ha noe godt til dessert :) Ellers når jeg baker, går det i boller, kanelboller, rundstykker eller pizzaboller :)

Horn. Gjerne fylte horn. Har verdens beste oppskrift, blir like perfekte hver gang :)

Det bakes vel mest brød siden det er det det går mest av og ingen her i huset er noe glad i kjøpebrød! Ellers blir det ganske ofte boller, rundstykker, kanelboller, VM-boller, grove scones, grove bananmuffins... Foccahia av og til....

Ellers elsker jeg å lage marsipankake, og det er også favoritten til både store og små her (selv om jeg hører at folk sier at barn ikke liker bløtkake), så det er fast innslag ved passende anledninger.

Gulrotmuffins, eplemuffins med vaniljekrem, vaniljeboller, eplekake, snickerskake, brownies med valnøtter og blåbærostekake er også vanlige innslag...

Liker egentlig å bake her i huset! ;-)

Back
Topp