hva baker dere?

snika

Glad i forumet
når du skal bake hva baker du da?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Baker skjelden kaker, det er jeg elendig på.

Men jeg baker mye horn, pizzasnurrer, rundstykker, focacciabrød, brød og slikt. :)

Blir mest kaker eller cupcakes..i det siste mye kanelkake og sjokoladekake med smil- eller walters mandler glasur :)

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app

Her går det i sjokoladekake, muffins og kanelsnurrer om det skal være noe søtt. Skal det være mat/gjærbakst blir det brød/rundstykker :) Skal også prøve meg på knekkebrød, men har ikke prøvd det før.

har du oppskrift på focacciabrødet? har altid hatt lyst og laget det :)

Du lager bare en helt vanlig pizzadeig ;) Men med litt mere olje. Også lar du den heve med olje på seg, ikke mel.
Det er superlett.

Her går det i myyye forskjellig, kanelsnurr, bolle, kaker, kjeks, calzone osv. Er så mye gøy og enkle ting å bake, også sammen med de små:-)

Baker grove rundstykker,knekkebrød,muffins,sjokoladekake,snickerskake,sjokoladekjeks,pizzasnurrer,surdeigsbrød etc:)
Mye glutenfritt det går i her da,pga.min cøliaki...

Elsker å bake...blir som oftest rundstykker av diverse varianter, sjokoladekake eller cookies :-)

Baker litt forskjellig :) Har bakt boller idag faktisk :p

Baker masse, blir mest kaker i div. Utførelser og smaker, men de som er mest spist her er gulerotkake, ostekaker, suksessterte, kværfjordkaken, kanelkake og karamellkake, ellers blir det litt cupcakes, brownies, pizza, ellers relativt lite gjærbakst.

Her baker jeg forskjellige type kaker, og ungenes favoritt er kokoskake ellers blir det boller, horn og brød :)

I dag har jeg bakt brød og knekkebrød. Bakes stort sett bare brødvarianter. Kake bakes kun til bursdager ol.

Baker grove rundstykker,knekkebrød,muffins,sjokoladekake,snickerskake,sjokoladekjeks,pizzasnurrer,surdeigsbrød etc:)
Mye glutenfritt det går i her da,pga.min cøliaki...
hvirdan er det og bake glutenfritt har hørt det er veldig vanskelig?

hvirdan er det og bake glutenfritt har hørt det er veldig vanskelig?

I forhold til smak er det veldig lett syns jeg,verre med utseende på bakeverkene av og til:P I begynnelsen var muffinsene kjempe flate for eks. Det med heving kan være en utfordring. Øvelse gjør mester,så det har kommet seg betrakelig! Har også vært på noen kurs for å lære;)

Sjelden j baker men da blir d gjerne gjærbakst som kan fryses ned. rundstykker, boller, skoleboller/kanelboller, fylte horn

Blir stort sett eplekake når jeg skal bake kake - idiotsikkert for meg som ikke er særlig god på baking :) Sjokoladekake, Oriokake og muffins får jeg også til.

Ellers baker jeg boller, enten hvete- eller pizzaboller en gang innimellom, men synes gjærbakst er vanskelig å få til.

Brød har jeg gitt opp å bake, for de blir som murstein uansett hva jeg gjør... Er veldig glad i å bake kaker, så det blir som regel tropisk aroma, kvæfjordkake, eplekake, bløtkake i diverse varianter, marmorkake og muffins av og til. :)

Ælskar å baka.
Scons. Muffins. Kanelbollar. Kaker. Rundstycker.

Back
Topp