Hva baker dere til jul?

Vi baker kun ting vi vet blir spist, orker ikke å sitte igjen med x-antall tørre småkaker som går ut av seg selv.

Her går det i krumkaker, pepperkaker, pepperkakehus og kanskje ei kransekake :)

Krumkaker, pepperkaker og brunepinner:-) i tillegg kjøper jeg kransekake og får noe av det moren min lager:-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Her har vi allerede bakt kakemenn. Tenker også å bake frysekaker og muligens brune pinner.
Jeg jobber intensivt alle dagene før julaften og romjula,så er egentlig unødvendig med all baksten men må jo gjøre det for stemninga :D

Sent from my iPhone using BV Forum

pepperkaker og pepperkakehus, tenkte kanskje prøve smultringer og/eller sandkaker i tillegg i år :) Koselig å bake!

Her blir det noe variabel baking ettrsom mor i huset (les:meg) jobber som konditor :p
I år derimot har vi laget pepperkaker, kakemenn, sandnøtter, serinakaker, krumkaker, mokkakonfekt og "cornflakessnacks" :D Skal litt nærmere jul også i tradisjon tro lage ett mummi-pepperkake.hus :D

Her blir det noe variabel baking ettrsom mor i huset (les:meg) jobber som konditor :p
I år derimot har vi laget pepperkaker, kakemenn, sandnøtter, serinakaker, krumkaker, mokkakonfekt og "cornflakessnacks" :D Skal litt nærmere jul også i tradisjon tro lage ett mummi-pepperkake.hus :D
Så gøy!! Kanskje du har noen gode oppskrifter å dele med oss her da? :D

Deler gjerne en oppskrift eller to. Bare nevn den du vil ha. Pepperkakedeig lager jeg ikke så ofte fra bunnen selv da boksen med ferdigdeig fra REMA er vel så bra ;) de andre deigene derimot er fra skratch

Deler gjerne en oppskrift eller to. Bare nevn den du vil ha. Pepperkakedeig lager jeg ikke så ofte fra bunnen selv da boksen med ferdigdeig fra REMA er vel så bra ;) de andre deigene derimot er fra skratch

Nysjerrig på cornflakessnackset..:p og den mokkakonfekten hørtes god ut ;)

Smakte engang sånne sjokoladekuler med havre i, var knallgode men har aldri funnet oppskriften..:-/ vet ikke heller hva de heter.. Kanskje du vet hvilke jeg mener? :)

Mokkakonfekten her hjemme er simpel xD du trenger en boks mokkabønner og en pølse marsipan. Lag små kuler med marsipanen og dytt en mokkabønne nedi voila. Konfekt i hurtigklassen.

Til cornflakessnacks trenger du sjokolade og cornflakes.
Ta sjokolade i ønsket farge... Lys, mørk eller hvit. Smelt ca 200 gram i vannbad. Når det et smeltet tar du oppi knust cornflakes. Cornflakes tar jeg på slumpen. Skal bli såpass at du kan forme sjokoladen med to skjer og legge på bakepapir. Så et det bare å la det stivne å spise!

Baker pepperkaker, sjokoladerisboller, sandnøtter og sandkaker. Krumkaker får vi hvert år av samboers sin bestemor.
Kokosmakroner syns jeg er veldig godt, men har ikke dreisen på de. Blir bare tørre. :(

Kokosmakroner? Prøvet med litt mer eggehvite og evt litt mindre stek? "Deigen" eller masse om du vil, skal være seig og akkurat så tykk at du kan sprøyte den ut

I år har jeg planlagt minst mulig i julen. Vi feirer borte og det passer meg perfekt:) MEN blir nok noen peppekaker, nam nam:)

Ingen jul uten sjakkruter og serinakaker. Vurderer kvite kakemenn og litt riskaker også. Og pepperkaker fra ferdigdeig.

Får besøk i jula, så må ha LITT godt på bordet :)

Pepperkaker (og pepperkakehus), hvite kakemenn, brune pinner, berlinerkranser og ristopper :santa I år skal jeg også lage litt forskjellig konfekt :)

Back
Topp