Hva baker dere til jul??

tur atd blir lite baking i år, men skal baker krumkaker, strull og pepperkaker[:)] og kanskje noen små kaker...

-Rundstykker
-Kakemenn
-Sarah Bernard
-Karameller
-En storkake
-+noe annet goderi

Er ikke så glad i julekaker så blir ikke mange sortene..
Men skal lage pepperkaker,colakaker og krydderkake[:)]

viss jeg orker å bake i år, så blir det vel kokosmakroner, serinakaker og colakaker. Så satser jeg fullt på å få noe kaker fra mamma i allefall, og muligens bestemor [;)]

Karameller
Marsipansnop
Colakaker
Krumkaker
Daim-iskake
Vørterbrød
Pepperkaker

Jeg lagde berlinerkranser i dag[:)]

SÅNN, nå fikk jeg skryti av det til noen[8D] Syns det blei for døvt å skrive det i facebook-statusen[:D]

Pepperkaker, serinakaker, berlinerkranser, kokosmakroner, risboller. Ellers så lager vi marsipanfigurer og dypper de i sjokolade. Ellers så lager grandtante krumkaker.. [;)] I fjor måtte vi kaste noe, fordi jeg hadde ikke lyst på noe.. men i år som jeg er gravid har jeg en følelse av det ender litt annerledes[8D]

ORIGINAL: VeldreidSkrævadottir

SÅNN, nå fikk jeg skryti av det til noen[8D] Syns det blei for døvt å skrive det i facebook-statusen[:D]

Å nå fikk jeg lyst på berlinerkranser, fikk alltid en egen boks av farmor til jul..
Vil du dele oppskriften???[;)][:D]

Pepperkaker, kakemenn, risboller og delfiakake er det jeg selv lager, resten kjøper jeg på jobben[:D]

baker bare cookies og kanskje kakemenn..

ORIGINAL: Wayne`s Wife

Absolutt ingenting. Takk gud for det.

ORIGINAL: Tvilling74

Å nå fikk jeg lyst på berlinerkranser, fikk alltid en egen boks av farmor til jul..

Klart du skal få[:D] De ble kjempegode, har allerede eti opp halvparten[&:][8D]

Ingredienser
2 stk hardkokt eggeplomme
2 stk rå eggeplomme
125 g sukker
250 g meierismør
300 g hvetemel (øk med evt opptil 50 gram)
1 stk eggehvite
perlesukker
Fremgangsmåte
I stekeovnen: 180 °C, ca. 10 minutter

Gni ut de kokte eggeplommene og bland dem med de rå. Tilsett sukker og visp godt. Bland vekselvis i romtemperert smør og mel. Avkjøl deigen. Trill den ut til tynne pølser ca 10 cm lange. Form dem til kranser med endene i kryss. Legg kransene på bakepapir eller direkte på smurt stekeplate. Pensle med eggehvite, dryss på perlesukker og stek kakene lys gule. Avkjøl på rist og oppbevar kakene i tett boks.

ENJOY[:D]

lager kun pepperkaker.. vi spiser ikke noe særlig med kaker uansett..

pepperkaker

hittil i år har jeg lagd:
kokosmakroner
risboller
colakaker
daimkjeks
peanøttkjeks
bountykuler

å så skal jeg å barna lage pepperkaker i helga. så blir det vel pistasjekonfekt og hasselnøttkonfekt tenker jeg.

Lager hvertfall serinakaker og havreflarn.. kjøper sikkert pepperkaker og tja, får se hva jeg finner på... blir sikkert mer om jeg skal være uten jobb i desember.

ORIGINAL: Tvilling74

Klart du skal få[:D] De ble kjempegode, har allerede eti opp halvparten[&:][8D]

Ingredienser
2 stk hardkokt eggeplomme
2 stk rå eggeplomme
125 g sukker
250 g meierismør
300 g hvetemel (øk med evt opptil 50 gram)
1 stk eggehvite
perlesukker
Fremgangsmåte
I stekeovnen: 180 °C, ca. 10 minutter

Gni ut de kokte eggeplommene og bland dem med de rå. Tilsett sukker og visp godt. Bland vekselvis i romtemperert smør og mel. Avkjøl deigen. Trill den ut til tynne pølser ca 10 cm lange. Form dem til kranser med endene i kryss. Legg kransene på bakepapir eller direkte på smurt stekeplate. Pensle med eggehvite, dryss på perlesukker og stek kakene lys gule. Avkjøl på rist og oppbevar kakene i tett boks.

ENJOY[:D]

Takker og bukker [:D]

kolakaker
silkekaker
tyske skiver
potetmeltopper
krumkake
pepperkaker
big kat
mintkuler
risboller
tynnlefse