Lille_i_M@gen
Glad i forumet
tur atd blir lite baking i år, men skal baker krumkaker, strull og pepperkaker[:)] og kanskje noen små kaker...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: VeldreidSkrævadottir
Jeg lagde berlinerkranser i dag[:)]
SÅNN, nå fikk jeg skryti av det til noen[8D] Syns det blei for døvt å skrive det i facebook-statusen[:D]
ORIGINAL: Tvilling74
SÅNN, nå fikk jeg skryti av det til noen[8D] Syns det blei for døvt å skrive det i facebook-statusen[:D]
Å nå fikk jeg lyst på berlinerkranser, fikk alltid en egen boks av farmor til jul..
Vil du dele oppskriften???[;)][:D]
ORIGINAL: Tvilling74
Å nå fikk jeg lyst på berlinerkranser, fikk alltid en egen boks av farmor til jul..
Vil du dele oppskriften???[;)][:D]
Klart du skal få[:D] De ble kjempegode, har allerede eti opp halvparten[&:][8D]
Ingredienser
2 stk hardkokt eggeplomme
2 stk rå eggeplomme
125 g sukker
250 g meierismør
300 g hvetemel (øk med evt opptil 50 gram)
1 stk eggehvite
perlesukker
Fremgangsmåte
I stekeovnen: 180 °C, ca. 10 minutter
Gni ut de kokte eggeplommene og bland dem med de rå. Tilsett sukker og visp godt. Bland vekselvis i romtemperert smør og mel. Avkjøl deigen. Trill den ut til tynne pølser ca 10 cm lange. Form dem til kranser med endene i kryss. Legg kransene på bakepapir eller direkte på smurt stekeplate. Pensle med eggehvite, dryss på perlesukker og stek kakene lys gule. Avkjøl på rist og oppbevar kakene i tett boks.
ENJOY[:D]