Hva bør man spise når man reagerer på krydret/ sterk mat

Eliz92

Forumet er livet
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Januar 2017
Februarhjertene2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Akkurat starter å reagere på lukt og smaker. Veldig uggen i magen, dårlig i magen og vet ikke hva som hjelper, hvilken mat som hjelper. Hørt om melk og yoghurt men det er ikke middag.. ?

Jeg har spist en del pasta. Til tider bare ren pasta, men dager jeg er i god form med kjøttdeig og en mild tomatsaus :) er ikke det mest spennende, men det er mat;)

Jeg har spist en del pasta. Til tider bare ren pasta, men dager jeg er i god form med kjøttdeig og en mild tomatsaus :) er ikke det mest spennende, men det er mat;)
Takk :) prøvd pasta med saus og litt forskjellig men klarer ikke å spise mer en bittelitt før smakene gjør meg dårlig. Ikke merket det son skikkelig før nå

Vet du, det er så utrolig individuelt. Du må nesten prøve å tenke ut noe hver dag som du kan klare. Jeg gjør det i hvert fall sånn.
Takler heller ikke krydder og fått helt avsmak på tomatsaus. «Heldigvis» tåler ikke mannen min chilli eller selleri, så vi kan ikke bruke noen ferdige krydderblandinger. Vi bruker stort sett salt og pepper. Bruker ingen ferdige poser.

Vet du, det er så utrolig individuelt. Du må nesten prøve å tenke ut noe hver dag som du kan klare. Jeg gjør det i hvert fall sånn.
Takler heller ikke krydder og fått helt avsmak på tomatsaus. «Heldigvis» tåler ikke mannen min chilli eller selleri, så vi kan ikke bruke noen ferdige krydderblandinger. Vi bruker stort sett salt og pepper. Bruker ingen ferdige poser.
Takk :) bruker vanligvis mye salt og pepper i sauser og Sont. Vært 2 uker i syden, så har forsovidt blitt mye restauranter så har enda ikke prøvd å lage så mye mat hjemme enda. Blitt verst de siste dagene med smakløkene.

For meg har det gått mye i lørdagsmat: bakt potet, pizza, pasta, wraps, pita, grøt. Lett å få til milde smaker og få i seg endel grønt til (ikke grøten da:)) har ikke taklet kylling eller laks til nå, kun svinekjøtt og kjøttdeig. Idag, 11+6, spiste jeg gyros fra godt.no, sterkere enn jeg har pleid i det siste, men det gikk fint. Forhåpentligvis er det bare en periode vi sliter med sterke smaker :) jeg ble veldig kvalm av youghurt, så ikke spis mye av det første dagen du tester det hvis det er en stund siden sist:)

Drikke som kan hjelpe: eplejuice, farris, fanta lemon, sitron i vannet. Er noe med syren i det som hjelper :)

Back
Topp