Hva anser du som ditt mest nyttige/unyttige innkjøp til baby'n din

CarinaKay

Forelsket i forumet
Hva er det mest nyttige og/eller unyttige du har kjøpt til baby'n din? Og da tenker jeg ikke på ting som seng, bilstol, stelleplass/matte og barnevogn.

Det kan jo være veldig forskjellig på hva folk anser som nyttig/unyttig o_O så det kan jo være artig å høre hva folk her har hatt god nytte av eller ikke.

Det mest unyttige jeg har brukt penger på er bæresele. Jeg vet at den ikke er unyttig i seg selv, men jeg har kun brukt den to ganger :p Vippestolen har heller ikke vært spesielt mye brukt. Også har vi hatt en del klær som var SUPERSØTE da vi kjøpte de, men som ikke har blitt brukt så mye som vi hadde tenkt :rolleyes:

Det vi har brukt aller mest er lekegrind. Har brukt den hver dag siden prinsessa kom til verden :) Babygymmen og bilstolposen har også blitt veldig godt brukt.

Det var ganske unyttig å kjøpe så mange kortermede bodyer når vi bor i Trondheim. Hakke brukt dem
Så mye for å si det slik.. Eller så er sånn krabbebukse ( Med antiskli) på knærne et veldig godt kjøp.

Jeg klarer ikke komme på noe unyttig. Vi har kjøpt så mye, som egentlig ble brukt lite, men det ble brukt og jeg sier til meg selv at jeg hadde kjøpt det igjen.. Vet ikke om det kanskje bare er å lure/trøste meg selv :)

Det mest nyttige er kanskje bæreselen. Den bruker vi hver dag.

Det mest unyttige er kanskje lekematten fra Sebra. Den er så liten og hun ble aldri på matten mer enn ett minutt. Men den er jo fin pynt på barnerommet da :)

Behovene er så ulike alt etter lynne på baby og bosituasjon.. Ikke rart det er vanskelig med som skal kjøpes...
Brystpumpe fikk jeg ikke bruk for siden lille ikke ville ha flaske (førstemann fikk mm på flaske minst en gang daglig...), babynest ville ikke lille ligge i. Ville heller ikke ligge i bedside crib, måtte ligge helt inntil meg i senga, raring! Lekegrinda vi hadde fra førstemann er også solgt allerede.
Det vi har hatt mest bruk for er bæresele, vippestol, newborn seat, babycall.

Det mest ubrukelige har vi "heldigvis" fått i gaver. Pentøy, altså dongeribukser med seler i str 56 er jo hinsides...

Ellers er nestet og newborn set det mest nyttige ;)
Vi kjøpte inn etter behov da vi syntes det var vanskelig å vite hva vi trengte.
Angrer på at jeg ikke kjøpte ammepute !!!!

Det mest ubrukelige har vi "heldigvis" fått i gaver. Pentøy, altså dongeribukser med seler i str 56 er jo hinsides...

Ellers er nestet og newborn set det mest nyttige ;)
Vi kjøpte inn etter behov da vi syntes det var vanskelig å vite hva vi trengte.
Angrer på at jeg ikke kjøpte ammepute !!!!
Ammeputa brukte nesten ikke jeg... Men fikk den i gave da.

Ammepute var ett av mine beste kjøp! :P Og babynest, som hun faktisk bruker enda. Leandervugge i stuen var helt nydelig å se på, men det var ikke lenge vi kunne bruke den da hun sov så lett og var var på lyder. Så det må være det nærmeste vi kommer bomkjøp.

Back
Topp