Hva annet enn maltekstrakt?

Dragemamma

Forumet er livet
*MIA*
Hva annet enn maltekstrakt kan jeg gi en baby på 2 mnd som får mme?

På sviskesafen står det jo 4 mnd...

Når smån blir gammel nok til å få sviskepure så vil jeg heller at han skal få det enn maltekstrakt. Men tenker at det ikke er sikkert at han godtar at vi da tar å kutter maltekstrakt i mme.

Jeg kokte svisker selv og silte av saften/avkjølte. Var ikke mye jeg gav, men mener å huske at det hjalp.

Sent from my iPhone using BV Forum

Er hun helt forstoppet da? Får ikke noe avføring?
Laktulose fåes reseptfritt på apoteket, men da ville jeg tatt det opp med hs først.
Tenker at bittelitt hjemmelaget sviskemos også kan gjøre susen. Det står på glass fra 4mnd ja, men bittelitt for å evt. få avf. kan vel ikke skade akkurat!

Har du prøvd en annen mme?
Vet om flere som har skiftet type/merke så har magen til mini blitt bedre.
Eller så kan det jo være noe du spiser som hun reagerer på.

Er hun helt forstoppet da? Får ikke noe avføring?
Laktulose fåes reseptfritt på apoteket, men da ville jeg tatt det opp med hs først.
Tenker at bittelitt hjemmelaget sviskemos også kan gjøre susen. Det står på glass fra 4mnd ja, men bittelitt for å evt. få avf. kan vel ikke skade akkurat!

Har du prøvd en annen mme?
Vet om flere som har skiftet type/merke så har magen til mini blitt bedre.
Eller så kan det jo være noe du spiser som hun reagerer på.

Har akkurat startet med å gi litt mme i tillegg til at jeg ammer. Han har ikke hardere avføring, men ble så usikker på om man kanskje skulle gi noe ekstra eller om man ikke skal så lenge jeg ammer også. virker som om han har hatt vondt flere ganger i magen i dag, men det er kanskje bare tilvenning for tarmens del. Er litt redd for at det plutselig er helt stopp...men trenger kanskje ikke tenke på det før det er stopp?
De to andre her fikk ikke mme før de kunne få sviskepure, så føler meg helt blank. (også stresser jeg nok litt ekstra, for det å ikke ha melk i overflod er helt nytt for meg).

Grunnen til at han får mme i tillegg er at han har gått opp veldig lite de siste ukene. Og den mmeen som han får er en sånn som aaaaalle skal tåle sa "allergilegen" her. Han reagerer på melkeproteiner, så har fått annen mme.

Ok.
Så ikke hardere avf.,men sjeldnere?
Vel, er ingen ekspert...Kanskje magen må venne seg til mme`en og at det derfor er litt tregere nå.
Har han luftsmerter?
Kan jo også prøve kamillete. Det virker beroligende på mage og tarm.

Massere hver kveld etter et bad, hjalp litt her.

Ok.
Så ikke hardere avf.,men sjeldnere?
Vel, er ingen ekspert...Kanskje magen må venne seg til mme`en og at det derfor er litt tregere nå.
Har han luftsmerter?
Kan jo også prøve kamillete. Det virker beroligende på mage og tarm.

Virket som det var luftsmerter i dag. Men skal ta å massere på kveldene etter badigen.

Takk for hjelp :)

Min første fikk mme og der erfarte vi at han maltekstrakt fikk motsatt virkning. Det er også slik at de får sjeldenere og litt hardere avføring når de får mme. Så magen har nok fått litt mer å jobbe med. Jeg gav min gutt utvannet sviskesaft fra 2mnd alder for å hjelpe litt på magen :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Min første fikk mme og der erfarte vi at han maltekstrakt fikk motsatt virkning. Det er også slik at de får sjeldenere og litt hardere avføring når de får mme. Så magen har nok fått litt mer å jobbe med. Jeg gav min gutt utvannet sviskesaft fra 2mnd alder for å hjelpe litt på magen :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Takk for svar.

Ja. Da får jeg bare følge med på avføringen.

Takk for alle svar!

Back
Topp