Hva andre syntes..

Nilen

Gift med forumet
Aprilbarna`15
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Bryr dere dere om hvordan andre reagerer på evt navnevalg?

Jeg tar meg selv i og bli litt overrasket når noen uttrykker seg med en veldig negativ reaksjon hvis du forteller hvilke navn du vurderer til barnet.

Alle er forskjellige med ulik smak, men handler det ikke litt om normal folkeskikk :P Man kan jo ikke bli enig med alle!

Vi har endelig kommet til en enighet og føler oss veldig komfortable med navnet.

Men opplever en del reaksjoner, og merker at jeg tar det litt til meg..

Vi hadde delvis bestemt oss for Saga, helt til vi sa det til pappa. Hans reaksjon har nok Vært med på at vi har endret det til Stella..

Ja, er enig! Greit at de mener noe om navnet, men jeg synes også det er litt sårt å få negativ tilbakemelding.
Synes egentlig det er unødvendig å si at en ikke liker navnet.
Føler det blir som å si 'Så stygg genser du har på deg'
En sier jo kanskje ikke det, selv om en tenker det :-P

Det er noe med måten reaksjonen kommer på også. En ting er og si at man ikke liker det.. Men vi hadde et alternativ for noen måneder siden, og da kom det fra svigermor "Herregud! Det er jo et hestenavn! haha"
Veldig hyggelig... :P

Det er noe med måten reaksjonen kommer på også. En ting er og si at man ikke liker det.. Men vi hadde et alternativ for noen måneder siden, og da kom det fra svigermor "Herregud! Det er jo et hestenavn! haha"
Veldig hyggelig... :P

skjønner deg veldig godt! satt å "kastet" ut masse navneforslag til ei vennine å kjæresten og ble helt sjokkert over hvordan han svarte.. greit man ikke liker navnet men som du sier.. det handler om måten :o
Av den grunn vil ikke kjæresten si til noen hva lille skal hete før han kommer og vi skiver navnet (da sier ikke folk hva di egentlig mener..evt er litt mer høffelige).. jeg bryr meg ikke så mye men kjæresten gjør det :/

skjønner deg veldig godt! satt å "kastet" ut masse navneforslag til ei vennine å kjæresten og ble helt sjokkert over hvordan han svarte.. greit man ikke liker navnet men som du sier.. det handler om måten :eek:
Av den grunn vil ikke kjæresten si til noen hva lille skal hete før han kommer og vi skiver navnet (da sier ikke folk hva di egentlig mener..evt er litt mer høffelige).. jeg bryr meg ikke så mye men kjæresten gjør det :/
Tror vi kommer til å vente med og dele navnet også, av samme grunn.
Samtidig er jeg redd at noen skal "stjele" det ettersom det babyboom blant venner og bekjente nå.. :P

Tror vi kommer til å vente med og dele navnet også, av samme grunn.
Samtidig er jeg redd at noen skal "stjele" det ettersom det babyboom blant venner og bekjente nå.. :P

ser den.. er visst en del som har vært litt uheldig sånn sett :/ kjedelig at folk tar seg friheta til det igrunn..

Huff! Har opplevd det ja.. har bare sagt navn vi vurderr, men kjenner jo at reaksjoner sårer og påvirker litt!

Huff! Har opplevd det ja.. har bare sagt navn vi vurderr, men kjenner jo at reaksjoner sårer og påvirker litt!
Jeg syntes det er litt rart at folk gjør det.. Jeg har jo hørt navn jeg absolutt ikke syntes noe om jeg også. Men jeg sier jo ikke det til den det gjelder, men kanskje til mannen min når vi kommer hjem liksom :P

Kunne virkelig ikke brydd meg mindre at noen ikke liker navnet vi har valgt!

Min svigersøster reagerte på navnet uten å si noe, men så det på henne at hun ikke likte det... Hun om det, tenker jeg!

Jeg elsker navnet vi har tiltenkt vår datter, og navnet er litt spesielt- ikke så mange som heter det.. Så jeg bryr meg overhodet ikke hva noen skulle mene om det! :) det er vårt valg :)

Folk spørr og graver, men vi vil ikke dele eventuelt navnevalg, da vi har mottatt litt negativitetet på oppkalling. Svigerfar sa at han håpet vi ikke kalte jenta opp etter min avdøde mor. Min mann sa klart i fra at det var enda godt at det var vi som skulle velge navn og ikke svigerfar :-)

Når min bror og sambo fikk sine var det mye hevede øyenbryn og negative kommentarer på navnevalg, og jeg tar med meg den erfaringen, så vi kommer ikke til å dele navn før hun er kommet til verden :-) da er det liksom satt i sten :-)

Husker når vi hadde fått førstemann så lurte sjefen til mannen på om det var et tullenavn eller et ordentlig navn! Mye rart folk klarer å si :p

Her er det bare jeg som vet navnet, og ingen får vite hva det er før hun er født! Sa det til ei venninne og broren min men har byttet navn siden:) sier de noe stygt rett til meg om navnet er jeg rett og slett så barnslig at jeg kommer til å si noe stygt tilbake. Kun jeg som bestemmer det her, ingen andre som har noe med det.

Vi har valgt eldre navn på guttene våre. Sønnen vår er oppkalt etter min bestefar og han i magen skal kalles opp etter mannen min sin bestefar. Bestemor, som nå er på gamlehjem med en slags demens, syns vi velger gamle navn på sønnene våre og mener de bør ha nye navn!!! :-D Men i bunn og grunn er det vi som bestemmer, andre kan godt si hva de mener, men jeg kunne ikke brydd meg mindre ;-)

Svigermormor sa at navnet vi hadde valgt til jenta vår var uvanlig for henne og at det måtte hun bruke tid på å venne seg til. Det syns jeg var en grei måte å si det på.

I dette tilfellet, og i enkelte andre, lever jeg etter regelen "har du ikke noe fint å si, da holder du kjeft". :)

Svigermormor sa at navnet vi hadde valgt til jenta vår var uvanlig for henne og at det måtte hun bruke tid på å venne seg til. Det syns jeg var en grei måte å si det på.

I dette tilfellet, og i enkelte andre, lever jeg etter regelen "har du ikke noe fint å si, da holder du kjeft". :)
Det er en grei måte og si det på ja :) Helt enig! ;)

I har vel valgt et sjelden navn til minien. Har fortalt til familie og noen venner. Men venter med å fortelle det til de som er gravid, hehe :-) ikke sikkeet noen andre hadde valgt navnet uansett men sånn i tilfelle. Elsye gigutten fikk et navn som var midt på treet, men set året han ble født tippet det til topp 10 :-(

Synes det er en uting å kommentere navn som andre velger.

Vi velger derfor å ikke si hva vi har bestemt oss for (har ikke bestemt oss enda, men med førstemann så holdt vi det hemmelig)

Vi har fortalt de nærmeste hvordan navn vi tenker og svigersøstrene mine var litt sånn usikker, tror jeg, om de likte navnet eller ikke.
De sa ikke noe, men jeg så at de "tygde" litt på navnet.

Mamma spurte rett ut; hvorfor det???
Men det er fordi hun har et søskenbarn som heter det.
Når jeg fortalte at vi ville kalle opp etter bestemora til sambo så var det greit.

Ellers har svigerfar og svigermor vært veldig forståelsesfulle og fornøyd med navnet, tror jeg.
Jeg vet svigermor ville sagt ifra om hun var misfornøyd, det gjorde hun når svigerbror ville kalle datteren sin for Gyda, så da ble det Vår i stedet :-)

Back
Topp