Husvask

KSTMK

Forelsket i forumet
Hvordan gjør dere med storrengjøring / husvask etter at dere ble gravide?
Lar dere vær å ta de tyngste takene og bruke visse vaskemiddler?

Her er det fortsatt jeg som vasker alt utenom badet, det tar mannen.

Men etter at jeg ble gravid har jeg fått det for meg at det aldri blir rent nok noen plass!
Har til og med hatt vaskehjelp hver 14 dag. Hun er kjempeflink, men føler fortsatt at det ikke er rent nok.

Kanskje det er en rar gravid greie, har aldri følt det slik før.... :P

Skal ta meg en grundig runde nå når jeg er alene hjemme idag, gjerne kom med tips på hvordan jeg kan få føleslsen av at det er EKSTRA rent og pent! :)
Har blitt litt som en gravid craving. MÅ HA DET RENT! :laughing002:laughing002

smiley-chores003:smiley-chores004:smiley-chores007:smiley-chores011:smiley-chores020

Haha.. her er det omvendt :p Jeg drøyer det og drøyer det nå i svangerskapet. . Jeg blir sååå sliten av å støvsuge og vaske. Får kjempe vondt i ryggen og bekkenet. Pleier å være mye mer nøye til vanlig :) Mannen min er veldig flink til å hjelpe til med det meste, men akkurat vasking er ikke hans sterkeste side :p Så i går måtte jeg faktisk si det til han litt sånn alvorlig at " det er faktisk veldig tungt for meg å støvsuge og vaske hele huset alene. Du blir nødt til å hjelpe meg å så gjør vi det sammen " Å han bare " ja det er greit det, vi kan godt ta det sammen" :p haha..hvorfor har jeg ikke sagt det til han litt før??!! :p

Men jeg har dessverre ikke noe vasketips. . Når jeg har vaska så føler jeg at alt er rent og pent :)

Vi har en sentralstøvsuger som ikke fungerer og et svært hus som trenger støvsuging jevnlig! Dette gjør meg gal!! :p vasker så mye jeg klarer men jeg blir så fort sliten. Mannen tar seg av kjøkkenet og klesvask så "alt" jeg har er gulvene men det ødelegger mye av vaskelysten når støvsugeren ikke virker og jeg må bruke langkosten til alt. Det blir så tungt i lengden

Jeg vasker og styrer litt hver dag.
Jeg orker ikke rot og blir sur og stresset av det.
Jevnlig renhold og rydding.
Mannen tar som regel gulvvask og et realt skippertak på klesvask når han er hjemme :)

Her i huset tar mannen seg av støvsuging og vasking av gulvet. Han tar også vinduene og vasking av sengetøy og håndklær i vaskekjelleren (jeg vasker resten i leiligheten).
Skifting på senga tar vi sammen. Og han tar også kjøkkenet innimellom. Jeg vasker resten, holder det ryddig, vasker badet og kjøkkenet blir tatt flere ganger om dagen. Jeg bretter også alt tøy, mest fordi jeg ikke syns samboeren gjør det pent nok :p
Gleder meg til jeg kan begynne å tørke tøy på balkongen, for begynner å bli trangt der vi har tørkestativet nå, og har egentlig ikke plass no annet sted :p
Eneste vaskemiddelet jeg har lagt bort etter at jeg ble gravid er klor og salmiakk, fant også ut at det kanskje ikke var så lurt å bruke ovnsrens heller, så det får gubben ta :p

Her henger vi litt etter:p Mannen tar det meste, jeg tar klær og den biten!

Jeg tar ting hver dag, men jeg bruker 8 dager fremfor 5 av hele leiligheten. Her blir det aldri en hovedrengjøring dag, så leiligheten blir vasket steg for steg. Føler det ikke bra nok mer, men jeg orker ikke mer :p

Ser at vi er heldige alle mann som har mannfolk som bidrar. Godt å få litt hjelp! :-D
Kan jo bli spennende å se når vi nærmer oss termin hvor mye vi orker.

Nå har gulvet i stue/gang/kjøkken fått to grundigere runder med filla, så gjenstår det jo å se hvor lenge det går før jeg føler at det ikke er rent nok.

Elsker følelsen av nyvasket hus! :-D

Her tar eg alt av husarbeid selv :) mannen hjelper til med å støvsuge om eg spørr hehe :) har fått den gravide tingen der er må ha alt rent å pent og ikke minst ryddigt . Har i tillegg bekkenløysning men det stopper ikke meg :p så har eg fått dilla på skyllemiddele til Softland(rosa) gardina :) så det henger hver dag kler på tørk istedenfor tørketrommelen hihi:) då hele huse lukter Sååå godt av den duften :)

Her gjør jeg det samme like ofte som før jeg ble gravid. Merker det er tyngre, men det sier seg selv! Jeg har støv på hjernen så hadde aldri klart å ikke gjør noe med det :p Hushjelp skulle jeg gjerne hatt men dyrt nok å bo her vi bor! :p

Her gjør jeg alt husarbeid, men det er rett og slett for at det ikke blir bra nok om samboer gjør det, så da går jeg bare å irriterer meg å vasker over på nytt :p Det er jo så mange området han ikke "ser" at det er skittent ;) Vi deler på snømåkking da.

Vi har skaffet oss vaskehjelp som var hos oss første gang i går. :) Nå er situasjonen litt spesiell siden jeg må holde meg helt i ro og ikke er hjemme på noen uker, men vi har vurdert det tidligere også så det var helt greit å endelig få en god nok unnskyldning. :P

Vi har også vaskehjelp hver 14 dag.
Fikk oss det etter at jeg fikk beskjed om å ta det mer med ro, mannen skulle ordne alt husarbeid.

Da jeg kom hjem og åpnet ytterdøra satt en dame på alle fire med skurefille og sa "Hello, I am cleaning lady" ble litt paff kan man si...

Så man kan si at jeg og min man har litt forskjellig oppfattning av å "ordne husarbeid" :p
Han hadde til og med satt henne igang med å brette klær :O *flau*

Nå kommer hun å vasker bad og kjøkken + alle gulv :)
Så er det bare for meg å vaske litt innimellom :)

Fikk oss det etter at jeg fikk beskjed om å ta det mer med ro, mannen skulle ordne alt husarbeid.

Da jeg kom hjem og åpnet ytterdøra satt en dame på alle fire med skurefille og sa "Hello, I am cleaning lady" ble litt paff kan man si...

Så man kan si at jeg og min man har litt forskjellig oppfattning av å "ordne husarbeid" :p

Haha! :D
Tror jeg ønsker meg sånnder cleaning lady altså.

HAHA, ja han ordnet jo opp da. :D

Husarbeid, hva er det? Har ikke rørt støvsugeren siden juli. Forebyggende mot bekkenløsning ;) Heldigvis er mannen nøye, og liker et ryddig hjem.

Har flere ganger måttet ta alvorsprat med mannen om at han faktisk må trø til litt mer! At jeg ikke orker så mye lenger. Føler liksom ikke han forstår det heller, veldig dumt. Jeg jobber enda 100% å kjenner det begynner å bli tungt. Har i tillegg slitt med mye fatigue og ryggsmerter hele svangerskapet så ofte det ikke er så rent og ryddig hjemme lenger som før. Orker liksom bare ikke. Null overskudd når jeg kommer hjem fra jobb. Å når han faktisk gjør noe så blir det som regel ikke gjort skikkelig, hater når ting blir halvgjort! Sambo er en skikkelig rotekopp og, å ser ikke rot, til min store frustrasjon! :(

Hvordan gjør dere med storrengjøring / husvask etter at dere ble gravide?
Lar dere vær å ta de tyngste takene og bruke visse vaskemiddler?

Her er det fortsatt jeg som vasker alt utenom badet, det tar mannen.

Men etter at jeg ble gravid har jeg fått det for meg at det aldri blir rent nok noen plass!
Har til og med hatt vaskehjelp hver 14 dag. Hun er kjempeflink, men føler fortsatt at det ikke er rent nok.

Kanskje det er en rar gravid greie, har aldri følt det slik før.... :p

Skal ta meg en grundig runde nå når jeg er alene hjemme idag, gjerne kom med tips på hvordan jeg kan få føleslsen av at det er EKSTRA rent og pent! :)
Har blitt litt som en gravid craving. MÅ HA DET RENT! :laughing002:laughing002

smiley-chores003:smiley-chores004:smiley-chores007:smiley-chores011:smiley-chores020

Vet du, jeg har også fått litt den. Føler aldri det er rent nok hehe.
Gleder meg så sykt til jeg er ferdig å jobbe når jeg får masse ekstra tid til rengjøring hehe.
Nå blir det bare masse skippertak innimellom.

Men husker så sinnsykt godt når jeg kom hjem etter forrige fødsel så følte jeg at ingenting var på stell. alt var bare skittent og ekkelt så det endte med at jeg satt med babyen i hendene og gråt mens sambo fløy rundt å vasket hehe :D :D

Så denne gangen skal jeg være litt mer forberedt. Dog det er litt vanskeligere med en ettåring i hus hehe

Jeg tørker støv og vasker tøy... Han støvsuger, tar oppvask og rydder. Gulvvask tok jeg i knestående sist da bekken var uenig i langkost ;)

Back
Topp