Husmorstråden!!

Parmadilien

April 2013's alvemamma ♥♥♥
VIP
thihi!! Nå er/blir vi jo så mange husmødre her inne i mnd som kommer, så tenkte kanskje en husmorstråd kunne vært morsom? :D

Del deres beste rengjøringstips, rydde- og holde orden rutiner, vaskerutiner, beste rengjøringsmerker ++++

Jeg er en fantastisk DÅRLIG husmor, så trenger all inspirasjon og alle tips jeg kan få! :-P

Hva gjør dere for å gjøre rengjøring og rydding oberlevelig(og kanskje til og med morsomt?)

:D
Bring it on!!!

smiley-chores003 :smiley-chores004 :smiley-chores007 :smiley-chores011 :smiley-chores020

:wav

HAr prøvd appen til Ceres; Flylady, og den er gull altså!!! :D 2. uken den er i bruk og rengjøringen er mye mer effektiv og gøy! :D Elsker ting jeg kan krysse av og som sier hva jeg skal gjøre hver dag!! :)

Ellers er jo musikk eller radio til arbeidet et must da!!! :D

Jeg er dessverre på det pungtet at ingenting funker :-p så jeg gjør det når jeg MÅ :-p og da må jeg høre på musikk..

Jeg er dessverre på det pungtet at ingenting funker :p så jeg gjør det når jeg MÅ :p og da må jeg høre på musikk..
Hehe, musikk er et MUST når man skal rydde/vaske!!! :D Jeg setter gjerne på noe skikkelig god Tysk SpeedMetal jeg da :D Blir så godt humør av det :-P thihi!!

Men er liksom så sjelden jeg er ''der'' at det frister å sette igang med noe som helst....

HAr prøvd appen til Ceres; Flylady, og den er gull altså!!! :D 2. uken den er i bruk og rengjøringen er mye mer effektiv og gøy! :D Elsker ting jeg kan krysse av og som sier hva jeg skal gjøre hver dag!! :)

Ellers er jo musikk eller radio til arbeidet et must da!!! :D
Heter Appen Flylady?
Lurer på om jeg må laste ned den ja!!!

beste tipset jeg har, er å sette meg ned kvelden før jeg har bestemt meg for at jeg MÅ rydde, å skrive en skikkelig detaljert liste!!

Eks.
-Hvilke farger klesvask som skal vaskes,
-Skifte på senga - Hvilket Sengetøy skal på?
-Rydde i sko - Hvem sko skal pakkes bort ? kan jeg ta frem noen nye? Trenger jeg en skohylle til? (unnksyldning til shopping i samme slengen :-P )
-Kjøkkenskapet - Har noe gått ut på datoen? Er det noe jeg ikke kommer til å bruke, som kan gis bort til veldedighet?
-Klær - 4 kategorier: Kaste - Gi bort - Beholde - Må prøves
- Stua - Mitt rot - Samboerens rot - katta sit rot( ho har masse leker og stativ og kurver osv :-P )- og etterhvert --> babyens rot
- bokhylla - tørke støv - bytte pynteting - Trengs det ny sortering?( Eks gå fra alfabetisk til sjanger+ alfabetisk?)

osv osv...
Det hjelper meg mye hvertfall :D

Vurderer faktisk om jeg skal ut å vaske vinduer nå, før stuen står for tur!! Musikk er et must, og min samboer lærte meg at til å pusse speil og vinduer så er det best å bruke avispapir istedenfor klut! Bare pass på at en ikke kommer borti hvit fugemasse feks på badet, da papiret avgir svart farge på den :p

Vurderer faktisk om jeg skal ut å vaske vinduer nå, før stuen står for tur!! Musikk er et must, og min samboer lærte meg at til å pusse speil og vinduer så er det best å bruke avispapir istedenfor klut! Bare pass på at en ikke kommer borti hvit fugemasse feks på badet, da papiret avgir svart farge på den :p
avispapir??? Jøss!! Det har jeg ikke hørt om før..!!
Bruker som regel klut først, og så tørkepapir jeg :-P (riktignok ikke på vinduene, for vi bor i 2. etg. med sånne gamle vinduer, og jeg har hlydeskrekk.. Så det er samboeren som klatrer på utsiden og vasker der... huff..!! )

Er totalt avhengig av å ha det ryddig og rent rundt meg, typisk husmor.. Mitt triks er belønning (sjokkis, tvtid, kaffekopp, internett-tid osv). Og alltid ta et rom av gangen, ellers blir det bare mer rot overalt.. Følger her for gode tips :)

Mitt beste tips er å ta litt hver dag :)
Og heller en ting litt mer grundig, slik som flylady ;)

Og de jordan toalett klutene er gull til do vask, slipper å borti så mye med fingrene og de kan tappes ned i do :)
Ellers elsker jeg støvkluten min som og er jordan, den kan brukes tørr og trekker til seg alt av støv, ergo tjop tjop støv borte ;)

Back
Topp