Husmor?

Clique

Tvillingmamma
Desemberglede 2015
Er det noen av dere damer som er "husmor"? Dvs, er hjemme med barna og tar seg av hjemmet mens mannen arbeider?

Trives du i denne livsstilen? Føler dere at dere har god økonomi?

Jeg vil gjerne være husmor, men det går ikke på grunn av økonomien vår krever at jeg også arbeider.. Kanskje en dag?

Jeg er vel det. Dvs jeg tar noen tilkallingsvakter i mnd når det passer sånn. Vi lider ingen nød selv om ikke mannen tjener veldig godt. Dette er vårt valg mens barna er små. Jobben er ikke livet, det er familien:)

Nei, jeg er ikke det. Skulle gjerne hatt muligheten til å jobbet mindre. Men det har vi ikke mulighet til.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Jeg tror godt jeg kunne trivdes med det:P;) Nå har jeg permisjon,og storkoser meg med veslegutt. Skal være et år hjemme ulønnet også:)

Jeg er ingen husmor, hater vaske og lage mat. Så det hadde blitt svært lite av den slags :)
Så mener jeg barna har godt av å gå litt i barnehagen, men kunne godt tenkt meg å jobbe mindre enn 100 og det tror jeg vil skje nå :)

Er hjemme med snuppa på 16mnd! Jeg stortrives med å være hjemme å stulle og stelle, leke og kose meg med jenta mi! :D vil gjerne ha denne tiden sammen med henne, når hun fremdeles er "avhengig" av meg, jobbe kan jeg gjøre senere!:p Syntes hun var altfor liten til å begynne i barnehage når hun var ett år, og siden jeg hadde jobbet som tilkallingsvikar før fødselen hadde jeg jo ingen jobb jeg måtte tilbake til!:) Mannen min kjører lastebil på natt, og tjener nok til at vi ikke lider noen nød, pluss at jeg får kontantstøtte. Har ikke angret et sekund på at jeg valgte å være hjemme, og er utrolig glad for at vi hadde økonomi til det!:)

Jeg skal føde i mars og vil ikke at ungen skal begynne i barnehage før august 2015, da er hun ca. 16 mnd. Mannen mener vi ikke har råd til det, men siden jeg ikke har en jobb å gå tilbake til kommer jeg til å søke om dagpenger. Håper på å få dagpenger en stund og heller jobbe under 50% for da har man fortsatt rett på graderte dagpenger. Så håper jeg å holde det gående sånn fra oktober 2014 til august 2015.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Når jeg skal begynne på jobb igjen ønsker jeg en 80 prosent stilling, men det er vel egentlig for å kunne levere å hente i barnehagen. Men alt hjemmw blir fordelt likt. Tror ikke jeg hadde trivdes 100 prosent hjemme. All cred til de som klarer dette, jeg hadde ikke klart det så bra tror jeg. Hehe:-)

Jeg skal føde i mars og vil ikke at ungen skal begynne i barnehage før august 2015, da er hun ca. 16 mnd. Mannen mener vi ikke har råd til det, men siden jeg ikke har en jobb å gå tilbake til kommer jeg til å søke om dagpenger. Håper på å få dagpenger en stund og heller jobbe under 50% for da har man fortsatt rett på graderte dagpenger. Så håper jeg å holde det gående sånn fra oktober 2014 til august 2015.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Det blir helt feil å bruke dagpenger for å forlenge en permisjon, jeg mener NAV har blitt ganske strenge på dette nå med å kryssjekke dagpenger mot kontantstøtte. For å få dagpenger så må man jo være reell arbeidssøker som betyr at man må kunne skaffe barnepass på kort varsel, samt være villig til å ta fulltidsjobb.

hadde ulønnet permisjon i noen ekstra mnd. (fikk kontantstøtte) og har jobbet 80% i noen år nå. vurderer å gå opp til 100. da er barna 5 og nesten 8

Jeg er altfor glad i jobben min til å være hjemmeværende.. Men jeg har vært hjemme til de er 1,5 og 2 år. Trolig denne gangen også. Men når jeg begynner i jobb igjen blir det trolig å starte i 60%, for så å øke 20% i året! :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Kunne gjerne tenke meg å være det men overlever ikke bare på en lønning med mindre vi bor i en bitteliten leilighet.

Back
Topp