Husmor?

ToSmå2010

Forumet er livet
Ser du på deg selv som en god eller en dårlig husmor??

Jeg hater når det er møkkete og rotete rundt meg..

Så jeg prøver å holde det sånn passe ryddig hele tiden.. Men det er jo lettere sagt enn gjort når man har barn, så nå er jeg så vant til å leker liggende strødd rundt, så jeg anser det ikke som rot lenger.. Det bare er sånn[8D]

Det værste jeg vet er møkkete bad og kjøkken.. Men jeg HATER å vaske doen.. Jeg har helt noia for det, sitter å brekker meg åsånn[8|] Ikke fordi det er sååå møkkete, men bare fordi jeg syns det er helt grusomt ekkelt[:'(][:'(]

Her jeg bor nå har jeg åpen kjøkken/stue løsning og det er ganske lite, så jeg klarer aldri få det ryddig på kjøkkenet.. Fordi jeg har for mange ting.. Men nå flytter vi snart og da blir kjøkkenet adskilt fra stua, det skal bli veldig godt. [:)]

Grunnen til denne tråden var fordi jeg akkurat dreiv å rydda/vaska litt på badet.. Da gikk det opp for meg at jeg er ikke noen god husmor altså..[X(] Men jeg er glad i å lage mat da[8D][:D]

Absolutt ingen god husmor nei [8D]

Ga gubben streng beskjed ganske tidlig, at hvis det var ei husmor han skulle ha, så hadde'n bomma - og han har da tydeligvis godtatt det [8D][8D]

ORIGINAL: lan77

DU ser nok ikke bilde av meg i ordboka under ordet husmor nei....

[:)]

Jeg ser på meg selv som en god husmor, har blitt slik i det siste :) Før var jeg ille, likte ikke å lage mat og vasket sjelden. Forandret seg plutselig og nå må det være ryddig og rent og middagen alltid på bordet når Lars kommer fra jobb :)

Jeg ser på meg selv som en god husmor. Jeg vasker og rydder når jeg har ett ledig øyeblikk [;)] klarer ikke å ha det rotete rundt meg. Klesvasken elsker jeg å holde på med, elsker å lage middag og bake (liker også å lage mye mat når jeg først lager, sånn at jeg kan fryse ned i tillegg). Middagen er servert på bordet når samboeren kommer hjem fra jobb.
Trives godt med å være husmor jeg [:)]
Det eneste jeg ikke liker er å stryke klær, huff [;)] Det prøver jeg å unngå  [;)]

Er vel egentlig en god husmor ;P

Rydder hver dag, vasker klær, lager mat og leker masse med småen[:)] Det er slitsomt til tider, men veldig fornøyd med det :D

Får ofte høre hvor flink jeg er av min kjære som ofte kommer hjem sliten etter en lang dag på jobb og bare har lyst til å slappe av og det har han muligheten til og :) Men han hjelper til i helgene da[:D]

Vel... Jeg prøver [8D] Synes ikke jeg gjør stort annet enn å vaske og rydde når jeg ikke tar meg av junior :P Meeeen det ser bomba ut her alikevel [X(]
Men maten står på bordet når gubben kommer hjem fra jobb i allefall [:)]. Og vi har alltid rene klær :)

jeg er en veldig god husmor (når jeg vet jeg får gjester[8D]) Kommer du ubuden til meg slipperu ikke inn for å si det sånn[8D] Her går det ikke på Shina, ryddig eller noe i nærheten, her går det på kontrollert kaos[8D] haha.. Nei det toget har gått, i det minste i denne lille leiligheten, blir noe annet når vi får hus regner jeg med [:)] (merk: Håper jeg)[8D]

(MEN det skal sies , det er aldri MØKKETE her, bare rotete [8D][:)])

Nope, er nok ikke den beste husmoren nei [8D Jeg hater å lage mat, og synes det meste er tiltak. Men synes uansett det er veldig viktig å ha det fint rundt meg, ryddig og reint. klarer ikke å slappe skikkelig av med rot. Så blir som oftest til at jeg rydder på kvelden etter at mini er lagt.
Men klesvask, matlaging osv... jeg hater det.

ORIGINAL: 1984Ida

Jeg ser på meg selv som en god husmor. Jeg vasker og rydder når jeg har ett ledig øyeblikk [;)] klarer ikke å ha det rotete rundt meg. Klesvasken elsker jeg å holde på med, elsker å lage middag og bake (liker også å lage mye mat når jeg først lager, sånn at jeg kan fryse ned i tillegg). Middagen er servert på bordet når samboeren kommer hjem fra jobb.
Trives godt med å være husmor jeg [:)]
Det eneste jeg ikke liker er å stryke klær, huff [;)] Det prøver jeg å unngå  [;)]

Jeg bøyer meg i støvet!
(ja, her er det støv!)
Jeg er IKKE noen god husmor, sånn er det bare. Til min kjære mors store frustrasjon, ho har jo husmorskole og er skikkelig husmor.
Jeg hater å lage mat, eller ihvertfall hverdagsmaten når man ikke vet hva man skal ha til middag, og jeg er ganske dårlig på å planlegge.
Klesvask er greit, men husvask blir kun gjort når man må [&:]
Blir litt bedre for hver dag som går, så kanskje det er håp for meg også når jeg er femti [8D]

ja jeg føler meg som en god husmor..men jeg er den eneste her i huset som rydder og ordner i stand og klarer ikke alltid å følge opp tempoet til rotet til de andre i huset[8|]

også har jeg vaskehjelp *kremt*

Jeg ser på meg selv som en ganske grei husmor egentlig....

hvis det er dager som jeg bare kan være hjemme og shine opp kjøkkenet (vaske benker, rydde vekk alt rot, og oppvask), og vaske alt av tøy, og støvtørke i stua, og bada, og litt slike ting, så storkoser jeg meg.....

og så ufattelig deilig det er på kvelden når alt er fint rundt seg, og man kan slappe av med god samvittighet... :)

Syns jeg er bedre enn hva jeg var før da jeg bodde hjemme hos mamma f.eks. DA vasket jeg aldri, haha.
Kunne kanskje vært hakket bedre, men det hoooper seg opp av klær overalt. Skjønner ikke hvor alt kommer fra.
Vasker vel gulv, vinduer og overflater 1 gang i uka.

Edit: Ehm, vi vasker vel litt oftere overflater da, spes kjøkkenet blir jo tatt ofte :p

samme her[:)] men jeg prøver å holde det i en viss orden her da, men guuud som latskapen vinner hver bidige gang jeg begynner med noe[8|]

Back
Topp