Husker jeg riktig?? *barnesang*

paleface

Gift med forumet
Lillemor vil stadig at jeg skal synge "Bjørnen sover", så da gjør jeg det. Men husker jeg teksten riktig når jeg synger; "Bjørnen sover, bjørnen sover, i sitt lune hi, den er ikke farlig, bare man går varlig, men man kan jo, men man kan jo, aldri være trygg"?? Er ikke det i så fall en ganske forferdelig tekst? Man kan aldri være trygg?!? Er vel ikke akkurat det jeg håper datteren min skal lære...

RekeKreke skrev:
Det er jo egnetlig en lek da forsåvidt ;) Så da git jo teksten litt mer mening... men ja, du synger riktig :)

Og det er ikke den eneste barnesangen med litt snodige tekster som ikke passer helt inn i tiden :P
Lillekattepus som får ris på halen sin f.eks ;) mye værre ;)

Ja, jeg vet. Når jeg synger den får kattepusen kos på halen sin - har ikke så lyst til å introdusere rising for frøkna enda - hun er jo ikke to en gang...

Begynte bare å tenke i går da jeg sang at det var litt leit å synge at man aldri kan være trygg... :-P

Unskjyld meg men er du seriøs?? hehe...alt man skal tenke på og beskytte barna mot... hehe

Her elsker ungene den sangen, og vi synger den samme som deg, men de bruker den som lek/aktivitet i bhg.
Minste er ikke to ei gang men hun legger seg ned å later som hun sover, og løper etter de andre og holder på å le seg ihjel.
Dessuten tror jeg ikke barna tenker seg om på samme måte som vi gjør.

I tillegg er jo bjørnen farlig, og jeg synes barn skal lære at slike ting ikke er trygt.
Ma kan ikke pakke dem inn i en rosa boble.

Her er 4 åringen blitt fortalt at man stikke ikke avsted, noen kan ta de å være slemme med de..
Ikke alle er snille.. (og samtalene var mye lenger og utdypende, og ble tatt opp på en barnevennlig måte...)

*BalleFlass* skrev:
Unskjyld meg men er du seriøs?? hehe...alt man skal tenke på og beskytte barna mot... hehe

Ja, jeg er dødsseriøs. Det er derfor jeg bruker smileys som :-P og . Det er de seriøse smileyene.

litt-anonym skrev:
Her elsker ungene den sangen, og vi synger den samme som deg, men de bruker den som lek/aktivitet i bhg.
Minste er ikke to ei gang men hun legger seg ned å later som hun sover, og løper etter de andre og holder på å le seg ihjel.
Dessuten tror jeg ikke barna tenker seg om på samme måte som vi gjør.

I tillegg er jo bjørnen farlig, og jeg synes barn skal lære at slike ting ikke er trygt.
Ma kan ikke pakke dem inn i en rosa boble.

Her er 4 åringen blitt fortalt at man stikke ikke avsted, noen kan ta de å være slemme med de..
Ikke alle er snille.. (og samtalene var mye lenger og utdypende, og ble tatt opp på en barnevennlig måte...)

Lillemor kan leken, for den leker de i bhg. Foreløpig skjønner hun jo ikke betydningen av ordet trygg (og sikkert ikke ordet aldri heller), så enn så lenge betyr det ikke noe. Var bare jeg som tenkte at tatt ut av sammenhengen er det en trist setning - man kan aldri være trygg... :-P

Vet jo aldri..

Back
Topp