Husker du Pacman?

Mavir

Elsker forumet
Nå kan du strikke din egen Pacman-lue.

Kanskje du vil ha en selv, eller kanskje det blir en morsom gave til en god venn. [:)]

Oppskriften finner du HER.

Så artig[:D]

Stilig! [:D]

Den var skikkelig kul [:)]
Tror det blir neste prosjekt [;)]

ORIGINAL: veni_vidi_vici

Kjempe fin. Tror jeg skal prøve meg på en sånn til sambo, men jeg lurte på om jeg skulle lagen den i pacmann fargene. Hvor mange sånne spøkelser går det rundt på en lue? Åtte? Hvor mye garn brukte du?

Det går åtte spøkelser rundt nede og fire oppe.

Brukte nøster jeg allerede hadde brukt av dessverre, så vet ikke helt hvor mye det gikk. Jeg strikket jo med dobbel babyull, så hadde seks nøster jeg holdt på med, men har mye igjen av de enda de var brukt fra før. [;)]

Hvis mannen din har større hodeomkrets enn 55 kan det være lurt å legge til noen masker kanskje?

Jeg skal strikke til sambo etterhvert og har tenkt å lage et herremønster da ved å kanskje legge til en maske i hver repetisjon eller kanskje to. [:)]

At mønstre er det samme men at det er to masker i grunnfargene mer pr rep. Beklager at jeg må ha det inn med t-skje... Jeg tenkte å lage den i sort, med gul pacmann og spøkelser i "rette" farger

Vanskelig å forklare med ord.

Har som sagt ikke prøvd å lage herrestr så kan ikke garantere str på denne, men har laget et forslag til deg som har 8 ekstra masker på omgangen. [:)]

Tuuuuusen takk igjen for oppskrift [:D] Nå blir det både pacman og rosa lue [:)]

Tusen takk Mavir, da har jeg kjøpt garn og skal sette igang og prøve. Kan hende jeg roper om hjelp når jeg kommer til fellingen. 

Det er greit ja. Skal hjelpe så godt jeg kan.

Du må si fra hvordan den blir i str da. [:)]

ORIGINAL: Mavir

Tusen takk Mavir, da har jeg kjøpt garn og skal sette igang og prøve. Kan hende jeg roper om hjelp når jeg kommer til fellingen. 

Det er greit ja. Skal hjelpe så godt jeg kan.

Du må si fra hvordan den blir i str da. [:)]

Ja det skal jeg gjøre, Jeg kjøpte forresten litt annet garn, kjøpte mitu alpakke fra raumagarn, det er ifg damen i butikken dobbel så tykt som babyullen så da kan jeg strikke med enkel tråd i steden.

Går det bra for deg om jeg legger ut bilde av det ferdige resultatet på bloggen min og linker til siden din?

Selvfølgelig. Det er jo det jeg håper folk skal gjøre. [:)]

Digger deg Mavir!
Du har så mye gøy å komme med!!

gleder meg til neste publikasjon

Tusen takk

Denne var skikkelig stilig. Skal ikke se bort ifra om jeg kommer til å lage den i fremtiden [:)]

Back
Topp