Husker dere

camika

Forumet er livet
jeg fortalte om venninna mi som endelig er gravid etter 5 års prøving?

Nå er hun snart 30 uker på vei (på mandag) og ligger på sykehuset med åpning og rier[&o] Jeg håper så inderlig at gutten hennes holder seg inne bare pittelitt til. Hun har blødd gjennom hele svangerskapet pga morkake foran åpningen, og nå dette. De har hatt sin dose med bekymringer nå...

Uffamei, noen får virkelig så det holder.[:(]

Jeg håper også at gutten hennes vil holde seg inni der en liten stund til. De overlever jo som regel ved 30 ukers svangerskap (de som dør da er det som regel noe "med" i utgangspunktet), men det er jo ikke helt problemfritt å bli født så tidlig. Mange premature har problemer som kan henge ved dem i flere år.

Men det finnes også solskinnshistorier om barn som er født tidligere som ikke får noen senskader. Ei jeg har kontakt med her inne fikk ei jente i uke 27, hun ble fire år nå i sommer, og hun er minst like langt fremme som andre på samme alder, og det ser ikke ut som om hun har tatt noe som helst skade av den tidlige ankomsten.

Uansett hva som skjer så håper jeg det går bra med gutten til venninna di![:)]

Huff, håper alt går bra med dem. Hvis det blir fødsel nå, så krysser jeg fingrene for at det går fint med gutten. Det skal ikke vere lett[8|][:(]

ja ho husker jeg!
stakkars folk sier jeg[:o] noen skal liksom virkelig gjennomgå alt - utrolig urettferdig!!!!!!

ønsker babyen kan holde seg der så lenge som mulig, og om den skulle komme ut så håper jeg alt vil gå fint[:)]

Har ho fått lungemodningsprøyte???? Evt når??

Jeg snakka med henne i dag. Hun har fått lungemodningsprøyte og riedempende middel. det var vel torsdag eller fredag. Slimproppen hadde gått på lørdag og hun har åpning, så nå ligger hun flatt og bare venter på at noe skal skje. Hun er 30 uker i dag, og som sagt er babyen "etter skjema" så det skal vel gå bra.

Hun er hjemme nå, de bor veldig nært sykehuset. Hun sover forståelig veldig dårlig, så håpet er jo at hun klarer å slappe bedre av hjemme. Det er veldig spennende nå.

Godt å høre at babyen fortsatt er der inne, og at han har det bra.[:)]

Det er sikkert tungt både psykisk og fysisk for venninna di å måtte ligge sånn og vente, men hun gjør jo en god jobb der hun ligger, for hver dag teller for babyen.[:D]

Oppdater oss om hvordan det går da.[;)]

Hun fødte når hun var 30 +1. Det står greit til babyen. Han må ha pustehjelp, men er i så fin form at foreldrene har fått holde han.[:)] Jeg fikk bilder på mail, han var bare så liten og så fin! Jeg satt å tuta når jeg så de[8D]

Så godt at det ser ut til å gå bra da, ikke noe som er bedre enn det. [:)] 

Oi - han holdt seg ikke lenger inni der nei. Håper alt går fint med ham fremover.[:)]

Hvor lang og tung (eller lett da[;)]) var han?[8|]

Han var 1580 gr, og lengden har jeg ikke fått enda. Han var 29 cm rundt hodet. Knøtte liten fugleunge[:)]

får håp d går like godt for dæm som d gjord for oss.  sende masse gode tanka te den lille familien og ønske lykke te. 

ORIGINAL: camika

Han var 1580 gr, og lengden har jeg ikke fått enda. Han var 29 cm rundt hodet. Knøtte liten fugleunge[:)]

Ikke store karen da nei.[;)]

Back
Topp