Husker dere jeg fortalte dere om nav og pengene?

smash

Forumet er livet
VIP
Jeg er sykemeldt og nav bare surrer...
Mye frem og tilbake med papirer og dritt, og jeg sitter her aleine med 2 unger, UTEN penger!
Har gått 6 uker uten penger!
Den ene uken hadde jeg 150 kr til mat, og denne uken har jeg hatt 200 kr.
Pappa var også så snill å kom med en pose med mat til oss!
Sånn skal det virkelig ikke være!!!!!!!!!!!!!

Prata med nav igjen i går, og de sier noe til meg som jeg er 200% sikker på at er feil, da jeg har snakket med både legen min og TRE forskjellige nede på kommunen som er arbeidsgiveren min.
Nav nekter å gi seg, og her sitter jeg da....

Ubrukelige drittfolk!!!!!!!!!

uff så kjedelig.  nav kan være utrolig vanskelig!!!

har du ikke samboer da?  hjelper ikke han med maten?

klem

¤Sunshine¤ skrev:

klem

Jeg er gift ja, men han er ikke her nå...
Han har begynt i ny jobb, og derfor tar det ekstra lang tid med lønn derfra.
Han får til uka, så da kan jeg pusta letta ut, og handle til krampa tar meg!
MEN det er en prinsipp sak også...
Har ikke fått betalt regninger, og ikke fått tatt behandlingene mine:(
Mannen min har til og med fått sperra telefonen sin... Hyggelig....

Skrev du ikke tidligere at det skyldtes at arbeidsgiver ikke hadde gjort jobben sin og levert papirene de skulle? Isåfall er det jo ikke nav sin feil.. Og de har jo sin saksbehandlingstid uansett når de har fått papirene..? Skjønner frustrasjonen absolutt men blir vel litt feil å bare skylde på nav.......

Pearl skrev:
Skrev du ikke tidligere at det skyldtes at arbeidsgiver ikke hadde gjort jobben sin og levert papirene de skulle? Isåfall er det jo ikke nav sin feil.. Og de har jo sin saksbehandlingstid uansett når de har fått papirene..? Skjønner frustrasjonen absolutt men blir vel litt feil å bare skylde på nav.......

Det er noe annet nå.. jeg skulle få penger på tirsdag, men de mener de mangler enda mer, noe de ikke gjør.
Jeg har to jobber i kommunen og er 100% sykemeldt.
Så mener nav at jeg må ha èn sykemelding pr plass, men det holder med èn sykemelding, siden jeg har samme arbeidsgiver.
Dette har jeg snakket med sjefene om + flere som jobber med sykemeldinger på kommunen, og de sier også at sykemeldingen min er riktig.
Men nav gir seg ikke.
Jeg har også ringt med legen, og ho sier at i papirene så står det at jeg er 100% sykemeldt, og ikke skal jobbe noenting.
Så lenge det er samme arbeidgiver, så holder det med èn sykemelding.
Idiotiske nav!

Ja, det at det blei litt forsinka, er kommunen sin skyld, men når nav begynner med det dritet her, så blir jeg bare oppgitt og sint!

Dette var facebookstatusen min tidligere i år: Akkurat når du tror du har nådd bunnen, gir Nav deg en spade. 

Labambie skrev:
Dette var facebookstatusen min tidligere i år: Akkurat når du tror du har nådd bunnen, gir Nav deg en spade. 

Det burde vært mottoet til Nav!!

Labambie skrev:

Det er helt utrolig...
Jeg ofrer all maten for jentene, og alt jeg spiser er ett knekkebrød til frokost, også spiser vi middag sammen.
Resten av pålegget, brødskivene ++ det går til jentene.
Er så sulten at jeg holder på å dø!
Nabon var inne å kjøpte et par babybooties, og jeg trodde jeg skulle dø av lykke!
Så da slår vi til med kylling til middag i dag!
Ingen skal kunne ha det sånn...
Og jeg har ikke fått tatt de siste behandlingene mine, noe som gjør smertene 100 ganger værre...
Er så sliten at jeg dør..
Synd penger skal ha så stor makt.. Men sånn er det bare...

Er sykemeldt selv og sliter forferdelig med NAV selv, penger kommer forsinka og de har plutselig begynt å sette inn pengene mine på kontoen til søstern min av en eller annen grunn, jeg har ikke bedt om det for å si det sånn... Og får mindre penger enn jeg skal, er bare surr... sliter med regningene her og pga alt tullet dems... 

Skal til utredning for ME, ikke værste sorten heldigvis og jeg kan bli frisk, er ikke sengeliggende døgnet rundt, men blir veldig fort fryktelig sliten og mange andre ting som følger med en sånn sykdom. Men ikke det som var poenget mitt. Jeg er sykemeldt fordi jeg er syk, og har ikke overskudd til å holde på med sånne tulleting som dette nå, blir dårligere pga NAV og det tar lenger tid før jeg blir frisk. Det burde ikke vært sånn, NAV skulle vært der for å hjelpe oss til å bli friske og arbeidsføre, ikke for å motarbeide oss!

Du kan få krisehjelp på sosialen, hvis du ikke vet om det :)

De som mener at penger ikke er alt har aldri gått uten penger over tid!

Da får du ringe NAV og be de utbetalte 50% av sykepengene for den ene jobben så får du slenge inn en sykemelding til for morro skyld..eller ringe NAV forvaltning til du finner en som skjønner at det holder med en!

kariannemor skrev:
Er sykemeldt selv og sliter forferdelig med NAV selv, penger kommer forsinka og de har plutselig begynt å sette inn pengene mine på kontoen til søstern min av en eller annen grunn, jeg har ikke bedt om det for å si det sånn... Og får mindre penger enn jeg skal, er bare surr... sliter med regningene her og pga alt tullet dems... 

Skal til utredning for ME, ikke værste sorten heldigvis og jeg kan bli frisk, er ikke sengeliggende døgnet rundt, men blir veldig fort fryktelig sliten og mange andre ting som følger med en sånn sykdom. Men ikke det som var poenget mitt. Jeg er sykemeldt fordi jeg er syk, og har ikke overskudd til å holde på med sånne tulleting som dette nå, blir dårligere pga NAV og det tar lenger tid før jeg blir frisk. Det burde ikke vært sånn, NAV skulle vært der for å hjelpe oss til å bli friske og arbeidsføre, ikke for å motarbeide oss!

Uff, så kjipt!
Skjønner ikke hva det er med nav!
De får noen enkle papirer, men klarer ikke jobbe seg utifra det engang....
De motarbeider oss ja, ingen tvil!
Håper du får hjelpen du trenger,og at du en dag blir frisk!
Venninna mi er mye bedre av ME nå:)

Rebecca85 skrev:
De som mener at penger ikke er alt har aldri gått uten penger over tid!

Da får du ringe NAV og be de utbetalte 50% av sykepengene for den ene jobben så får du slenge inn en sykemelding til for morro skyld..eller ringe NAV forvaltning til du finner en som skjønner at det holder med en!

Jeg skal ringe nav på mandag, og hvis de ikke gir seg da, skal jeg ta med begge jentene mine å sitte der til pengene er på konton.
De har gjort alt av betalinger og sånn klart, og det eneste de trenger å gjøre, er så trykke på UTBETAL. Men det er jo vanskelig....!!!! tydeligvis...

smash skrev:

¤Sunshine¤ skrev:

klem

Det er ikke meningen å være ekkel nå, men istedenfor å bruke penger på å sende deg blomster, så kunne kanskje mannen din ha handlet mat for de pengene??

EmmaN skrev:

smash skrev:

¤Sunshine¤ skrev:

klem

Det er ikke meningen å være ekkel nå, men istedenfor å bruke penger på å sende deg blomster, så kunne kanskje mannen din ha handlet mat for de pengene??

Han betaler de når han får lønn til uka. Han kjenner de som ordner med det. Derfor.
Mannen min har ikke penger han heller. Heldigvis dekker jobben hans maten og sånn.

Masala skrev:

Labambie skrev:

Det burde vært mottoet til Nav!!

Ja.

smash skrev:

EmmaN skrev:

smash skrev:

¤Sunshine¤ skrev:

klem

Han betaler de når han får lønn til uka. Han kjenner de som ordner med det. Derfor.
Mannen min har ikke penger han heller. Heldigvis dekker jobben hans maten og sånn.

ja og det er klart et valg man tar, når vi er i minus drar vi ikke på oss kreditt på slike ting, og ja har vi 200 kr i pluss etter regningene er betalt av kommende lønning, så går de rett inn på sparing, så har vi de om vi skulle komme i en kjip situsjon en annen gang...

Så utrolig dritt:(

Mammaen min er også sykmeldt , fordi hun har kreft. Arbeidsgiveren hennes har levert inntekstopplysninger på fax, post og mail i september. Men de sier at de IKKE har mottatt dette. Hun er så dritt lei hun også..:(

Vida-pida skrev:

smash skrev:

EmmaN skrev:

smash skrev:

¤Sunshine¤ skrev:

klem

ja og det er klart et valg man tar, når vi er i minus drar vi ikke på oss kreditt på slike ting, og ja har vi 200 kr i pluss etter regningene er betalt av kommende lønning, så går de rett inn på sparing, så har vi de om vi skulle komme i en kjip situsjon en annen gang...

Så koselig du er da....... nei vettu hva, har du bare drit å komme med så trenger du ikke dele det!

Føler med deg Smash! Er absolutt ikke sånn det skal være! For 150kr og 200kr på to uker får man ikke kjøpt alt man trenger! Du burde få en stoooor unnskyldning når de finner ut at de tar feil angående sykemeldingene....... 

Mami BuggaBugga skrev:

Vida-pida skrev:

smash skrev:

EmmaN skrev:

smash skrev:

¤Sunshine¤ skrev:

klem

Så koselig du er da....... nei vettu hva, har du bare drit å komme med så trenger du ikke dele det!

Føler med deg Smash! Er absolutt ikke sånn det skal være! For 150kr og 200kr på to uker får man ikke kjøpt alt man trenger! Du burde få en stoooor unnskyldning når de finner ut at de tar feil angående sykemeldingene....... 

jeg er egentlig ganske koselig ja, og tro meg jeg føler med de som er i en kjip situasjon men så er det litt sånn at man kanskje midt oppi det hele burde være ekstra bevisst? Og om HI ikke tåler at jeg sier det så er det ikke slik at jeg trenger holde kjeft, da dropper hun å skrive det her, eller er det slik at her skal alt bare være kosemoseoverdose også litt mer kos?

Back
Topp