Husk på knipeøvelser!

Kniper strålen hver gang jeg er på do. Og når jeg pusser tenner. Lurt å legge det inn i en allerede etablert rutine. Jeg tar knebøy mens jeg lager kaffe. Elsker rutiner, ellers blir det ikke gjort.:bag:
 
Kniper strålen hver gang jeg er på do. Og når jeg pusser tenner. Lurt å legge det inn i en allerede etablert rutine. Jeg tar knebøy mens jeg lager kaffe. Elsker rutiner, ellers blir det ikke gjort.:bag:
Fikk beskjed av fysioterapauten jeg gikk til i sv.skapet at man IKKE skal knipe strålen som øvelse. Man forvirrer signalene til hjernen og kan til slutt få problemer med å få tømt blæren skikkelig. Går helt fint å gjøre det som en test for å se om man klarer, men ikke som en fast trening over tid.
 
Fikk beskjed av fysioterapauten jeg gikk til i sv.skapet at man IKKE skal knipe strålen som øvelse. Man forvirrer signalene til hjernen og kan til slutt få problemer med å få tømt blæren skikkelig. Går helt fint å gjøre det som en test for å se om man klarer, men ikke som en fast trening over tid.
Fikk samme beskjed av fysioterapeut etter første fødsel for opptrening av bekkenmuskulaturen :)
 
Vil bare tipse om at både Preggers appen og Helseoversikt appen har korte treningsøkter for kniping. De viser hvor lenge du skal knipe, repetisjoner, hvor hardt og hvor lenge du skal slappe av mellom settene. Begge har flere ulike programmer å velge mellom :)
 
Fikk beskjed av fysioterapauten jeg gikk til i sv.skapet at man IKKE skal knipe strålen som øvelse. Man forvirrer signalene til hjernen og kan til slutt få problemer med å få tømt blæren skikkelig. Går helt fint å gjøre det som en test for å se om man klarer, men ikke som en fast trening over tid.
Min anbefalte det faktisko_O. Men ikke mer en en gang. Prøve å holde igjen sånn at man får stoppet opp strålen helt, så slippe og tisse ferdig. Så vanlige øvelser ved tannpuss.
 
Her må ting bli bra nedentil før jeg starter med det kjenner jeg.
 
Takk for påminnelse! Her kjører jeg faste knipeøkter hver kveld ved legging av mini, pluss hver gang jeg scroller innom forumet og ser denne tråden :happy:
 
Jeg kjenner at jeg trenger denne påminnelsen selv. Jeg er altfor dårlig på å knipe :p
 
Husker det hver gang jeg ser denne tråden;)
 
Har en daglig påminnelse gjennom kalenderen på mobilen. Men glemmer det jo straks igjen;P Lurt å knipe!
 
Jeg har heldigvis ikke hatt så store problemer med blæra etter fødsel. Kjente meg tisse trengt bare halvanna time etter fødsel :hilarious: men jeg har noe andre problemer. Kom over en artikkel om at vaginakuler skulle hjelpe å styrke opp hele bekkenbunn etter fødsel. Er det noen her som har erfaring med det?
 
Back
Topp