HUSK FOLAT!

TapperDenPyseteDama

Glad i forumet
Ja, jenter!!!
HUSK FOLAT!
[;)]

*Dytt dytt*

Her spises det folat hver morgen![:)]
Noen som vet hvor langt ut i svangerskapet det er anbefalt å ta det?

Det er det jeg har hørt også, men plutselig leste jeg et sted (husker ikke hvor) at man skulle ta det gjennom hele svangerskapet

I Norge er det anbefalt med folat de første 3 mnd, mens i Sverige og mange andre land er det anbafalt å ta folat gjennom hele svangerskapet så vidt jeg husker.

Jeg har også hørt VÆRTFALL 3 måneder, men kan godt gjøre det hele svangerskapet.
Skal høre med legen når jeg skal dit, just in case [:)]

jeg fikk beskjed om kun de 3 første mnd da jeg var gravid med min første, men skal kjøpe folat på mandag [:)]

tror jeg har knaska folat i flere år allerede[:D][:D]

ORIGINAL: mummi-mamma

Jeg har tatt folat siden vi begynte å prøve [;)]

Jeg har også hørt tre måneder, men noen undersøkelser sier at man bør ta hele svangerskapet.
Jeg vil tro det holder tre måneder, da det er da fosteret utvikler de organene som folat hjelper, på en måte. Men jeg vil nok ta litt mer enn tre måneder tror jeg.

Jeg tar sånne kapsler som inneholder både folat og omega 3 :)

jg har hørt de 3 første måndene jeg også...

har også hørt på radioen at hvis man bruker det for lenge (mer enn 1 år) kan man utvikle astma eller noe sånn...

ORIGINAL: mummi-mamma

Jeg vet jeg har gjort det. Har tatt folat siden 3 mnd før jeg begynte å prøve på storebror, hele tiden jeg var gravid med ham, og hele tiden jeg har ammet. Føler meg sikker på at jeg ikke har noen mangel nå.[:D]

Mener det står på folat pakken at det anbefales å ta det 3 mnd ut i svangerskapet... men mulig jeg husker feil..

eg har huska da[:)]

Back
Topp