HUSK FOLAT JENTER

Fru Lale

Glad i forumet
Februarbarna 2023
Bare en liten påminnelse fra meg :-)
Tenkte jeg skulle kjøpe kosttilskudd på apoteket for gravide i morgen. Får du ikke en type der som inneholder det en gravid trenger pr dag? Inkl folat tro? Mener den heter gravid eller noe

Det stemmer. :) Jeg har melkeprotein allergi så jeg kjøper ikke den rosa, men den oransje så jeg kan unngå den tabletten som inneholder kalsium og magnesium. Så kjøper jeg kalsium og magnesium tabletter utenom og får tilskuddet mitt derfra. :)

Det stemmer det:) du får en type som du kan begynne med fra du begynner å prøve og fram til slutten av første trimester meiner eg, og bytter du til neste som heter mamma trur egsom du tek frå andre trimester(4mnd) og ut svangerskapet+ når/viss du ammer.. det finnes to leverandører, men meiner dei heiter det samme og inneholder det samme. Den eine leverandøren har gul forpakning og den andre har rosa/lilla forpakning...:)

Kjøpte Gravid kostilskudd fra LifeLine Care i dag :)

Folat taes hver dag men tenkte å kjøpe en slik gravidpakke som inneholder litt flere vitaminer. Og der er den daglige dosen folat et av innholdet regner jeg med :-)

Jeg tar bare vanlig folat og omega3! Tror det er det samme i disse pakkene med gravid kosttilskudd:)

Jeg tar bare Folat. Anbefales det ta andre vitamintilskudd også? Høres kanskje litt dumt ut, men kan man få for mye vitaminer hvis man tar tilskudd i tillegg et sunt å variert kosthold?

Dytter denne litt opp jeg slik at nye medlemmer ser den også :)

Åå, guuud! Må kjøpe i morgen!

Bruker møllers total og har gjort det lenge! Der er det 100% av dagsbehovet for folat i! +mye annet digg;-P

Skal ha dobbel dose folat (400, ikke bare 200 som er daglig anbefalt) jeg brukte også møllers total, men sluttet med det og tok heller bare folat og omega-3 + c-vit&d-vit..

vil anbefale dere å sjekke at dere får i dere D-vitamin også ;)

Jeg har slitt med å bli gravid, og fant ut at D vitamin faktisk kan være årsaken til det :)

Tar nå tran+d-vitamin tyggetabletter for å få opp nivået mitt, og kommer etterhvert til å gå over til bare tran så det ikke blir for mye :)

Tar også Folat ved siden av selvfølgelig :D

Last edited:
Back
Topp