Husk å søke nav før uke 31

Sirius

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Jeg vet ikke om alle vet det så tenkte å slenge det ut der. Man har frist på å søke foreldrepenger innen uke 31. Jeg viste jeg måtte vente til etter uke 26, men viste ikke man måtte gjøre det før uke 31. Det er jo greit å fått med seg. Er jo en del som skal ordnes og legges ved både fra lege og arbeidsgiver så kan jo være lurt å starte i god tid :)

Jeg har hørt 6 uker før permisjonen.. så det stemmer vel det.. med uke 31 altså..

Jeg har skrevet søknaden nå (elektronisk) så må bare få bekreftelse fra jordmor og få arbeidsgiver til å skrive på skjemaene om inntektsopplysninger (som jeg har fylt ut det jeg klarte og skrevet ut)

Jeg har fått ny jobb og venter på kontrakt, det har jeg gjort siden midten av desember, får ikke sendt inn den biten fra arbeidsgiver før jeg får kontrakten så det er litt irriterende.. Håper de ordner det snart.
Skal bli godt å få sendt søknaden ut av verden :) Kan man tenke på andre ting.

Godt med en påminnelse ja! Hmm hva gjør man når man er arbeidsledig men sykmeldt da? Må prøve å lese meg opp litt tror jeg.

OBS! I Bergen må man søke 9 uker FØR man går ut i permisjon. Snakket med de på NAV i Bergen, og de har vist lengre behandlingstid det enn andre steder. Så her må papirene være levert i uke 28. Sånnom man vil ha pengene tidsnok :joyful:

OBS! I Bergen må man søke 9 uker FØR man går ut i permisjon. Snakket med de på NAV i Bergen, og de har vist lengre behandlingstid det enn andre steder. Så her må papirene være levert i uke 28. Sånnom man vil ha pengene tidsnok :joyful:
Heldigvis betaler jobben lønn ut direkte, så får de forholde seg til nav ;-)

Er ikke sånn at du må egentlig. Her oppe er det kort behandlingstid.
Ja, det er vel egentlig ingen max dato sånn sett.. her tror jeg jordmor sa at de ikke ville ha søknader før ca 6 uker før termin.. de ville ikke at folk søkte tidlig.. merkelig system!

Fristen for å søke er 3 mnd etter fødsel. De anbefaler å søke 6 uker før termin for å få utbetaling når du går ut i permisjon.

Back
Topp