Det er viktig å gjøre knipeøvelser når man er gravid.
http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article724256.ece
http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article724256.ece
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det var lurt!Ja, det er det! Så er det bra for sexlivet ogsåDenne gang har jeg laget meg en dagbok hvor jeg krysser av hver dag for:
1. Utført styrketreningsprogram for gravide (2-3 ganger pr. uke).
2. Vært i fysisk aktivitet i 30 min.
3. Utført knipeøvelser for bekkenbunnsmuskulatur
4. Spist "5 om dagen"
Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
Ja, det er det! Så er det bra for sexlivet ogsåDenne gang har jeg laget meg en dagbok hvor jeg krysser av hver dag for:
1. Utført styrketreningsprogram for gravide (2-3 ganger pr. uke).
2. Vært i fysisk aktivitet i 30 min.
3. Utført knipeøvelser for bekkenbunnsmuskulatur
4. Spist "5 om dagen"
Nei, ikke hver dag. Noen dager klarer jeg alt, andre klarer jeg noe og enkelte dager ingenting. Styrketreningen skal jeg prøve å gjøre 2-3 ganger per uke.Klarer du alt d hver dag??
Nei, ikke hver dag. Noen dager klarer jeg alt, andre klarer jeg noe og enkelte dager ingenting. Styrketreningen skal jeg prøve å gjøre 2-3 ganger per uke.
Jeg er så heldig å ha kort vei til jobb, så jeg sykler ca 30 min hver dag. Dette er en etablert rutine allerede, så jeg klarer nok 30 min fysisk aktivitet de fleste dager. De dagene jeg ikke sykler, kan jeg gå en tur. Som tobarnsmor setter jeg stor pris på en halvtime for meg selv og jeg elsker å gå meg en tur med musikk på øret.
Jeg spiser stort sett "5 om dagen" også. 1-2 porsjoner grønnsaker til lunsj (vi har god kantine på jobb)og 1-2 til middag og noen frukt og/eller tomater som mellommåltid. I helgene er jeg ikke like flink. I går spiste jeg 3/5 og i dag har jeg bare klart 2/5.
Å trene bekkenbunnsmuskulaturen har jeg ingen rutine på, heller ikke styrketrening. Så dette må jeg innarbeide.
Målet med denne dagboka jeg har, er ikke at jeg stiller disse kravene til meg selv og jeg ikke kan gå og legge meg før jeg kan krysse av alt. Det skal være et mål å strekke seg mot og den skal fungere som motivasjon. Om det mangler noen kryss av og til, gjør ingenting