Hushjelp??

FrøkenPanda

Forelsket i forumet
Er det noen som har hushjelp??
Da tenker jeg en som kommer hver/annenhver uke for å støvsuge, tørke støv og vaske.... kanskje å stryking...!

Noen som har dette?
Jeg jobber mye, og pendler langt, sambo er veldig flink, men han å jobber mye.... Så egentlig skulle jeg ønske at jeg kunne bruke fritiden og helgen på noe annet enn masse husarbeid...

Hvordan går man frem for å få tak i en hushjelp??
Og om det er noen som har; Hva betaler dere? og hvor mye gjør denne personen? og hvor ofte...!?

Ingeeen??

Er alle så flinke husmødre?? hehe...

Jeg er ikke en flink husmor[8D][:D][:D][:D]

Vi  har ei som kommer 2 timer hver uke. Betaler 300 kr.
Fikk tak i henne via svigerfar.

Hun støvsuger, vasker gulv, tørker støv, tar badet...Enkel og grei husvask.

Samboeren min som fikk fatt i henne, da han er på sjøen mye av tiden...Jeg blir retten når ting ikke blir gjort hjemme...[8D]
Utrolig herlig å kunne nyte fridagene mine uten å tenke på at mye husarbeid må gjøres[;)]

jeg vet om et par tre stk som har det, de er ikke norske de som vasker da...tror det er noe polakk greier.

men en kar la ut annonse han om at han søkte hushjelp. og han har ei som kommer en gang i uka å vasker og støvsuger og av og til lager noe mat og greier. han betaler henne og hun går. husker ikke hvor mye hun fikk i mnd jeg. men det er blitt mer og mer populært. også pris kan man jo bli enig om da. viktig er jo at en finner noen en kan stole på også.

Bra det er flere som tenker som meg ;)
Jeg er veldig skeptisk til å slippe noen inn i huset da.. hehehe... så må finne en person man kan stole på :)

Tar gjerne i mot flere erfaringer, jeg holder til å Østfold.. om det er noen som vet om noen her....!

Jeg har vaskehjelp annen hver helg. Da vasker hun hele huset fra topp til tå. Det er så ufatettelig herlig!
Vi fikk tak i henne gjennom noen vi kjenner...Hun er fra et annet land.
Hun er så flink, hun vasker på steder jeg ikke en gang har tenkt at man kan vaske på.

[:)][:)][:)]

For å få tak i hushjelp kan du kanskje høre med kommunen! Altså, jeg skulle få hushjelp dekka da jeg slet med bekkenløsning, og det var jo gjennom kommunen. Så da vet de sikkert om noen som kan hjelpe deg, og de har sikkert kontroll på priser også!:)

ja det hadde vært digg altså, men da kunne ikke jeg hvert hjemme å sett på tror jeg....bor i østfold jeg å så send henne over om du får noen hehe...

noen har jo papirer fra tidligere steder, men idag vet man jo aldri om de er falske eller ikke. klart mange er jo ærlige, men likevell en skal være temmelig sikkert for å slippe sånne inn i huset. er jo ikke noe vits å slippe inn ei og fotfølge henne i alt hun gjør heller, da kunne man jo like så godt vaska selv.

men han mannen som fotalte meg om sin hushjelp hadde fått egen nøkkel til huset også. og det var støvfritt hele tiden, og det syntes jo han var deilig å slippe sånnt.

hadde jg bare hatt en mann med støv på hjernen[8|]

Vi har ikke, men sambo hadde før jeg flyttet inn med han (noe jeg fant ut i ettertid [:'(])..  Var foreldrene hans som betalte. Ikke nok med at de har skjemt han ut og ødelagt ham i oppveksten, de har fortsatt med det etter han ble voksen. Hadde ikke hatt noe i mot å ha hushjelp jeg, men tror kanskje jeg hadde syntes det var litt rart å ha en fremmed person i huset for å rydde opp etter oss. [:-]

ORIGINAL: giggsy

Vi har ikke, men sambo hadde før jeg flyttet inn med han (noe jeg fant ut i ettertid [:'(])..  Var foreldrene hans som betalte. Ikke nok med at de har skjemt han ut og ødelagt ham i oppveksten, de har fortsatt med det etter han ble voksen. Hadde ikke hatt noe i mot å ha hushjelp jeg, men tror kanskje jeg hadde syntes det var litt rart å ha en fremmed person i huset for å rydde opp etter oss. [:-]

Jeg hadde såklart hatt det ganske strøkent sånn med ryddingen... men det er støvtørking, støvsuging og vasking som hadde vært deilig å få gjort ;)

Ingen flere med hushjelp??...[:D]

Jo mer jeg tenker på det.. jo mer har jeg lyst på en altså...!!!

Må sjekke litt mer rundt dette!!!

ORIGINAL: FrøkenPanda

Jeg hadde såklart hatt det ganske strøkent sånn med ryddingen... men det er støvtørking, støvsuging og vasking som hadde vært deilig å få gjort ;)

Hehe[:D]
Ja, det er jo ikke slik at hun rydder her da....[;)]
Før hun kommer rydder jeg hele huset slik at hun kommer frem dit hun skal med kosten[:D]
Hun er betalt for å vaske, ikke rydde[:)]

ORIGINAL: ~D@isigeD@ier~

ORIGINAL: FrøkenPanda

Hehe[:D]
Ja, det er jo ikke slik at hun rydder her da....[;)]
Før hun kommer rydder jeg hele huset slik at hun kommer frem dit hun skal med kosten[:D]
Hun er betalt for å vaske, ikke rydde[:)]

Nei.. liker ikke at folk rydder i tingene mine... det er litt av grunnen til at jeg syntes det er litt skummelt å slippe inn fremmede også... hmmm...

Prøvde å søke litt på nett.. etter hushjelp... men jeg finner svært lite ... tror ofte sånt går via bekjente?! Hva tror dere??

Vi har [:)] Hit kommer det ei hver fredag, mens vi er på jobb, og barna er i bhg og på skolen. Hun vasker og støvsuger begge etg. tar ting litt etter behov, tørker ikke støv på soverommene hver gang, noen ganger tar hun kjøkkenfronter osv Er her tre timer hver gang. Vi betale kr 125,- i timen, kom i kontakt gjennom vaskehjelpa til naboen [:)]

Med to fulle jobber og tre små barn, hadde jeg ikke klart meg uten, det er verdt hver krone...

ORIGINAL: Stine:-)

Vi har [:)] Hit kommer det ei hver fredag, mens vi er på jobb, og barna er i bhg og på skolen. Hun vasker og støvsuger begge etg. tar ting litt etter behov, tørker ikke støv på soverommene hver gang, noen ganger tar hun kjøkkenfronter osv Er her tre timer hver gang. Vi betale kr 125,- i timen, kom i kontakt gjennom vaskehjelpa til naboen [:)]

Med to fulle jobber og tre små barn, hadde jeg ikke klart meg uten, det er verdt hver krone...

hva er str på huset deres da?
tar hun badet/doen også?

Hvis jeg skulle hatt vaskehjelp måtte hun ha skiftet på sengene vår hver uke også :)

Jeg har hver fredag og uhun støvsuger over alt(til og med sofaen),tørker støv over alt,
vaskerbadet,vasker alle gulv og vasker vinduer + hver 3 mnd tar hun kjøkkenet
utenpå[:D]. bet 400 kr for dette og hun er så flink og bruker vel 5-6 timer

ÅÅÅÅ...Får enda mer lyst på når jeg leser om dere som har..!!

Skal forhøre meg litt mer... men syntes fortsatt det er litt skummelt slippe fremmede inn i huset når man ikke er hjemme... på en annen side syntes jeg ikke jeg har stå å se på noen gjøre rent...hehe

Back
Topp