Husbygging!:)

Litago2småtroll

Betatt av forumet
Er det noen av dere som har bygget hus?
Hadde dere noen spesielle sider på nettet dere fikk gode tips og hjelp underveis?

Vi bor i en tomannsbolig, men har nå funnet oss en tomt på samme byggefeltet. Så nå blir det husbygging på oss i løpet av neste år:) Trenger all tips og råd vi kan få underveis i denne store prosessen!:)

Vi har vurdert å bygge hus, men tror ikke det kommer til å bli noe av.. Anyway, jeg bestilte huskataloger fra alle ferdighusleverandører jeg fant på nettet, for å få inspirasjon. Etter å ha kikket gjennom ganske mange, visste jeg faktisk akkurat hvordan jeg ville ha det, så da tegnet jeg huset "vårt". Håper en gang jeg kan ta frem tegningen og gjøre drømmen til virkelighet

Har desverre ikke så mye å bidra med på den fronten. men masse lykke til med byggeprosessen :) kjempe spennende :)

ja, flyttet inn i våres. vi bestemte oss for hva vi ville ha for 10 år siden og fikk en arkitekt til å tegne det for oss

Takk for det supersnuppa:)

Kan ikke si sambo er så veldig begeistret over et slikt stort prosjekt. Minnene fra når vi kjøpte denne tomannsboligen sitter fortsatt godt;), da gjorde vi alt innvendig selv). Så han hååper han kan ta en telefon og bli oppringt om et år hvor de sier at huset erferdig og nøkkelen står i døra:P

Men vi er så klar for en enebolig nå!!:)

Jeg har visse kriterier til huset. MÅ ha stort vaskerom og kjøkken, og 4 soverom:) hehe....har funnet et hus vi har falt for,men er usikre på hvem vi skal bruke av leverandør. Kan ikke si vi har så gode erfaringer fra forrige gang, syns snikrene varveldig sløve med å gjøre en grundig jobb:(

Vi valgte en frittstående byggmester, så han ville bygd akkurat det vi hadde sagt han skulle bygge ;) Arkitekten vår (fikk ha gjennom byggmestern) var ikke spesielt dyr tror jeg, vi betale 30-35000 for tegningene.

Vi har bygd... flyttet inn i februar. Mye styr men såå verdt det! Og vi gjorde masse selv. Kommer nok til å sette bort mer neste gang...

Back
Topp