Husarrest

Terna

Blir kjent med forumet
Huff uggen følelse egentlig jeg har gitt min eldste datter på snart 8 år hus arrest for første gang.

reaksjonen hennes var: "husarrest jammen mamma det har jeg da aldri hatt" - - - - - - " jeg vet jo ikke hva det er en gang"

hvor går Grensa deres for når gi barnet husarrest, og er det noe dere eventuelt bruker for å "straffe" barna.

hadde prøvd å ikke gitt husarrest, men heller prøvd andre måter å "straffe" dårlig oppførsel. men vet ikke hva jenta di har gjort galt da.

hjemme hos meg ble det aldri brukt slik straff og vi er alle veloppdragne unger.

Husarrest ble brukt på oss når vi vokste opp, og jeg vil si det fungerte fint hos oss uten noen negativ effekt ihvertfall!

Hvor grensen går er vel vanskelig og si....[8|]'Har ikke barn selv ennå som er i den alderen hvor det er aktuelt så....

ORIGINAL: CHICKA©

Husarrest ble brukt på oss når vi vokste opp, og jeg vil si det fungerte fint hos oss uten noen negativ effekt ihvertfall!

Hvor grensen går er vel vanskelig og si....[8|]'Har ikke barn selv ennå som er i den alderen hvor det er aktuelt så....

sign.

ORIGINAL: NårSkjerDet

hadde prøvd å ikke gitt husarrest, men heller prøvd andre måter å "straffe" dårlig oppførsel. men vet ikke hva jenta di har gjort galt da.

hjemme hos meg ble det aldri brukt slik straff og vi er alle veloppdragne unger.

Glemte å si hva det var hun har gjort galt.

Hun sa til lillesøsteren sin på 13 mnd yngre at hun skulle drepe henne! [>:]

Jeg gir alltid barna konsekvenser på forhånd av gale ting men dette her er jaggu meg ikke grei oppførsel.

Vanligvis veloppdragne unger her også men akkurat nå så er minstemora 4 mnd syk for første gang og krever meg mye mere enn ellers. Mannen jobber mye mere en godt er pga annstrengt økonomisk situasjon så hele opplegget er vel egentlig et rop om oppmerksomhet.
Tenker jeg skal sende begge de eldste til besteforeldre i helga hver sin plass vel å merke.

å komentar fra jenta etter å ha hatt husarrest i et halv døgn: " hmm mamma det er jo ikke så ille å ha husarrest jo" komentar etter at hun hadde tømt oppvaskmarskina.

Husarresten hennes innebærer
1. dataforbud 2 ikke besøk. 3. ikke ute untatt skolen. 4 hjelpe mamma med huslige gjøremål. 5. nedkutta tv tid.

ORIGINAL: NårSkjerDet

sign

i har fått hussarrest en gang... en mild husarrest[8D] som sklei ut etterkvært[8D] fordi i og ei venninne rømte t ålesund...[:-][:D] så ganske alvorlig ting.... ellers har i aldri hatt hussarrest og syns ikkje nokka om d...

fikk aldri husarrest når vi var små, og veloppdragene er vi alle tre barna.

Mamma og pappa brukte heller tid på å snakke med oss, få oss til å forstå og ikke minst det å spille på samvittigheten når det var noe vi gjorde som vi visste ikke var lov...........trur nok det er den retningen jeg kommer til å gå i fht oppdragelse med guttene mine[:)]

Back
Topp