Husarbeidplan

Shauri

Forumet er livet
VIP
Har funnet ut at jeg vil ha mer struktur på husarbeidet så har laget liste nå:

mandag: kjøkken
tirsdag: gang, vaskerom og trapp
onsdag: stue og loftstue
torsdag: "fridag"
fredag: soverommene
lørdag: badet og gjestetoalettet
søndag: "fridag"

klesvask, oppvask osv tas jo hele tiden

Godt i gang med kjøkkenet i dag :)

Så flink du er! =)

Har selv husplan, den sitter bare oppi hodet:cool: Tar soverom og bytter sengetøy hver torsdag, badet og boblebad blir tatt hver mandag. Og vasking av gulv blir tatt samme dag som soverom:) Vasking av klær, kjøkken og generell rydding gjør jeg jo hver dag, som de fleste sikkert. Nå har selv 3 barn, så blir mye klesvask;)

Lurer på å gjøre noe av det samme jeg, slik at det kanskje er litt lettere å fordele her i heimen?
Mannen er flink til å gjøre sin del, altså, men han er litt tregere til å se når det trengs og da ender det opp med at jeg ikke gidder å vente og gjør det selv :p

Lurer på å gjøre noe av det samme jeg, slik at det kanskje er litt lettere å fordele her i heimen?
Mannen er flink til å gjøre sin del, altså, men han er litt tregere til å se når det trengs og da ender det opp med at jeg ikke gidder å vente og gjør det selv :p

Ha ha, kjenner til den gitt;) når jeg ber Sambo om og gjøre noe så er han veldig sånn skal bare, skal bare noe annet først. Og da gjør jeg det like gjerne selv, så det blir gjort:p

Nei når jeg ber han om ting gjør han det med en gang. Men jeg blir litt slik at jeg skal ikke være nødt til å si fra, liksom, så da sitter jeg å surmuler istedet :p

så bra :D her så blir stort sett støvsuging hvær dag :P siden vi har en raggdoll som røyter noe sinnsykt :P katthår over hele huset :P

Jeg gjør det meste selv, men mannen min kan hjelpe til om jeg gir beskjed (eller han er flink å hjelpe til på kjøkkenet da). Synes det er litt unødvendig å måtte fortelle en mann på 34 år at han må ta skittentøyet sitt ned på vaskerommet... men det er tydeligvis ikke like logisk for menn som for kvinner :P

så flinke dere er! Jeg er skikkelig sløv på husarbeidet, så husvask blir det absolutt ikke hver uke! Jeg er så glad i å farte, drar på besøk til venninner i permisjon, på bytur o.l. så husarbeidet blir nedprioritert :P
Men vi har en avtale om at jeg er ikke hjemme for å gjøre husarbeid, jeg er hjemme for å passe barn, så husarbeid gjør vi sammen når han er hjemme :) Da har jeg friheten til å gjøre det jeg vil sammen med snuppa uten å føle at jeg "burde ha gjort" noe hjemme istedet! ;)
Tar bare soverommet annen hver uke, max, samme med badet. Vi prøver å støvsuge hver uke, men er nok litt sløve på det også :P Snuppa sine klær vaskes fortløpende, mens våre klær tar jeg på dugnad annen hver uke. Da kjører jeg 6 maskiner på en dag, så slipper jeg å alltid ha tørkestativet stående oppe i stua ;)

Jeg gjør det meste selv, men mannen min kan hjelpe til om jeg gir beskjed (eller han er flink å hjelpe til på kjøkkenet da). Synes det er litt unødvendig å måtte fortelle en mann på 34 år at han må ta skittentøyet sitt ned på vaskerommet... men det er tydeligvis ikke like logisk for menn som for kvinner :p
Nei det er mye som ikke er like logisk :p

Dere er virkelig flinke:-)
Her går det litt i rykk og napp, støvsuger, vasker klær/rom og rydder etter behov.
Men hver fredag er det full husvask, da støvsuges alle rom, bad og toalett blir vasket grundig, kjøkkenet og stua blir vasket skikkelig.
Jeg er skikkelig dårlig på gulvevask, der er heldigvis mannen mye bedre enn meg han drar over med tørrmopp, så vasker han det etterpå. Det er utrolig hvor mye støvsugern ikke tar o_O

Jeg gjør det meste selv, men mannen min kan hjelpe til om jeg gir beskjed (eller han er flink å hjelpe til på kjøkkenet da). Synes det er litt unødvendig å måtte fortelle en mann på 34 år at han må ta skittentøyet sitt ned på vaskerommet... men det er tydeligvis ikke like logisk for menn som for kvinner :p

Hehe jeg må bare bøye meg i støvet for mannen her i huset, det er ikke jeg som er flinkest på husarbeid.
Han har skikkelig støv og ryddemani på hjernen, og det er veldig bra for da får han meg til å bli flinkere til å se hva som må gjøres :happy7
Tørr ikke tenke på hvordan jeg var før jeg traff han :eek:

Har funnet ut at jeg vil ha mer struktur på husarbeidet så har laget liste nå:

mandag: kjøkken
tirsdag: gang, vaskerom og trapp
onsdag: stue og loftstue
torsdag: "fridag"
fredag: soverommene
lørdag: badet og gjestetoalettet
søndag: "fridag"

klesvask, oppvask osv tas jo hele tiden

Godt i gang med kjøkkenet i dag :)

Når du tar kjøkken, tar du ut alt av skapene og vasker inne i dem også:-)?
Det gjør ikke jeg så ofte, vasker bare skapdørene;-)

Når du tar kjøkken, tar du ut alt av skapene og vasker inne i dem også:)?
Det gjør ikke jeg så ofte, vasker bare skapdørene;-)
Nei det skjer nok bare et par ganger i året. Men tenker at ved å konsentrere meg om litt om gangen får jeg gjort grundigere ukentlig rengjøring enn om jeg løper fra rom til rom på impuls. Blir lett distrahert da.

Ja enig med deg der, bør nok la meg inspirere til å gjøre det samme:-)

Flinke dere er :) jeg prøver å gjøre litt her og der hver dag jeg. Men jeg må nok bare innse at jeg aldri kommer til ø få er plettfritt hjem ;) det hjelper jo ikke ha en tornado av en toåring som søler og roter konstant, så jeg føler jeg rydder og vasker hele tida, men det blir aldri bra.. Tror jeg kopierer planen din, shauri, lurt! :)

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Har leker i hele huset for har 2 snupper som leker rundt her hver dag;) støvsuger også hver dag siden jeg har 2 katter som røyter noe helt vanvittig. Hu ene er en norsk skogskatt, så det er lange hår :p

Enda litt som gjenstår på kjøkkenet av det jeg vil ha gjort i dag, men dagen er ikke omme. Hadde masse rot på kjøkkenbenkene, så nå er de nesten helt ryddige. Og så har jeg fått vasket hyllene og skuffene i kjøleskapet. DET var jaggu på tide for å si det sånn, fysj og fy! Greit med en opprydning inni der avogtil ja.

Flinke dere er :) jeg prøver å gjøre litt her og der hver dag jeg. Men jeg må nok bare innse at jeg aldri kommer til ø få er plettfritt hjem ;) det hjelper jo ikke ha en tornado av en toåring som søler og roter konstant, så jeg føler jeg rydder og vasker hele tida, men det blir aldri bra.. Tror jeg kopierer planen din, shauri, lurt! :)

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Jeg har ikke noe mål om å få et plettfritt hjem ;) Sleit en periode med "flinkpike syndrom" og pådro meg en depresjon fordi jeg følte at jeg aldri strakk til noen steder. Etter å ha jobba med meg selv har jeg kommet til enighet med meg selv om at det gjør ikke noe om det er støv i krokene, skittent på badet og litt rot her og der. Da er det viktigere å trives med seg selv slik huset er! Er glad jeg klarte å få støvet av hjernen før snuppa blei født, for nå føler jeg det ikke er tid til så mye annet enn bleieskift, mating, klesvask og pumping :P

Har leker i hele huset for har 2 snupper som leker rundt her hver dag;) støvsuger også hver dag siden jeg har 2 katter som røyter noe helt vanvittig. Hu ene er en norsk skogskatt, så det er lange hår :p

Savner å ha katt jeg, men ikke alle kattehårene!! Hehe. Var oppdretter av Norsk Skogkatt i noen år :)

Back
Topp