Husarbeid

Sitronjenta

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
❤️Mailykke 2022❤️
Hvor mye husarbeid rekker dere hjemme i permisjon? Og hvordan? :D

Her rekker jeg svært lite, merker jeg. Når datteren vår er våken prioriterer jeg å være sammen med henne, ha øyekontakt, tøyse og prate (i tillegg til bleieskift og amming, selvsagt). Når hun sover ønsker jeg å få gått en tur, kanskje spise hvis en blund faller på et tidspunkt jeg er sulten, og på kvelden å få vært litt sammen med mannen. Noen ganger (som i dag) sover hun kun så lenge jeg ligger ved siden av, virker det som. Hadde sett for meg å få gjort så mye mer, men ender med dårlig samvittighet for at det slett ikke er strøkent her. Samtidig er det jo babyen som er den viktige, ikke huset. Så får jeg dårlig samvittighet for å snike meg vekk fra den sovende babyen som bare vil ha meg nær, fordi mamma skal vaske badet:hilarious: Det er jo så koselig å ligge inntil den lille godklumpen i senga også, en del av meg sier jeg bare må nyte det og la huset støve ned litt i denne perioden. På den andre siden: det er så deilig å ha det rent og ordentlig:rolleyes:

Haha, er visst ikke så greit! Noen som kjenner seg igjen, eller er jeg helt rar?
 
Jeg løp ut for å klippe plenen i går mens hun sov og sjekket babycallen hvert 10 sek mens jeg klippet i full fart. For at det ikke skulle se alt for sjuskete ut ute der naboene ser. Ellers er jeg som deg, babyen først. Fordelen er at hun sovner noen ganger ved støy så støvesuging er fint.
 
Her sover lille som en stein i bæresele mens jeg styrer rundt i leiligheten for å rydde og vaske og slikt. Er god trening og!
 
Her prioriterer vi rydding av kjøkken og oppvask. Selv om mannen er hjemmeværende for øyeblikket, blir det ikke gjort så mye som vi burde. Jeg får tatt klesvasken mens han ser til lillegutt, ellers slår han av og til til med å støvsuge/tørke støv.

Hadde jeg vært alene hjemme ville nok bæreselen blitt mye mer brukt.
 
Bruker også bæresele mye - og da blir det husarbeid :)

Men herlighet - det er da vel ikke så nøye med superreint og ryddig hus nå de første månedene? Nyt babyen <3

Jeg vasker mest fordi jeg er en rastløs person og syns det er deilig å gjøre noe. Og akkurat kjøkken og bad liker jeg å ha reint i alle fall :)
 
Jeg har vaskehjelp :bookworm:
Ellers hadde jeg ikke fått gjort noen ting..
Tar meg av klesvask og hage selv. Hagen gjør vi ofte sammen om kvelden eller i helgen når han har fri. Da bruker vi vogn eller bæresele til frøkena ❤️
 
Vi har nå tre barn, så her ble det bestemt at vi nå går for vaskehjelp. Vi klarer liksom å holde kjøkkenet og oppholdsrommene ok. Men badet forfaller altså. Samme med hagen, den får heller få et ansiktsløft neste år!

Tenker du prioriterer helt riktig jeg!
 
Hvor mye husarbeid rekker dere hjemme i permisjon? Og hvordan? :D

Her rekker jeg svært lite, merker jeg. Når datteren vår er våken prioriterer jeg å være sammen med henne, ha øyekontakt, tøyse og prate (i tillegg til bleieskift og amming, selvsagt). Når hun sover ønsker jeg å få gått en tur, kanskje spise hvis en blund faller på et tidspunkt jeg er sulten, og på kvelden å få vært litt sammen med mannen. Noen ganger (som i dag) sover hun kun så lenge jeg ligger ved siden av, virker det som. Hadde sett for meg å få gjort så mye mer, men ender med dårlig samvittighet for at det slett ikke er strøkent her. Samtidig er det jo babyen som er den viktige, ikke huset. Så får jeg dårlig samvittighet for å snike meg vekk fra den sovende babyen som bare vil ha meg nær, fordi mamma skal vaske badet:hilarious: Det er jo så koselig å ligge inntil den lille godklumpen i senga også, en del av meg sier jeg bare må nyte det og la huset støve ned litt i denne perioden. På den andre siden: det er så deilig å ha det rent og ordentlig:rolleyes:

Haha, er visst ikke så greit! Noen som kjenner seg igjen, eller er jeg helt rar?
Du er ikke rar. Strever med det samme. Men har i tillegg en eksamen som henger over meg. Ferdig på onsdag i neste uke og da ska det feires.

Jeg vasker bader mens gun ligger på stellebordet (har en 20cm høy kant som jeg setter opp hvis jeg legger henne der alene). Stua vasker jeg når hun ligger i babygymmen. Værre med andre ting
 
Tar litt og litt hver dag. Prøver med et rom eller en oppgave (typ rydde og vaske bokhyllen) hver dag.
 
Er absolutt ikke strøkent her, men ser ikke så verst ut i hovedetasjen:p Mannen tar seg av mye, og jeg gjør litt innimellom. Hadde nesten ikke fått gjort noe hvis det ikke var for bæreselen! Og så har vi kjøpt oss håndholdt støvsuger. Mye lettere å få støvsugd når man slipper å drasse på hele sentralstøvsugeren. Har hund, så må støvsuge ofte.
 
Robotstøvsuger går hver natt, vi har hund så derfor så ofte:) ellers får jeg vasket en del når han sover i vogna. Jeg hater støv og rot, trodde jeg skulle tåle litt mer når vi fikk baby men er fortsatt lik når det gjelder støv og rot :p
 
Med førstemann var huset aldri så rent som når jeg var i permisjon. Brukte duppene til å rengjøre og rydde. Ble endel ommøblering også.
Men denne gangen forfaller det mer. Vi har alt for mye å gjøre, og det krever mer med et barn fra før som definitivt roter mer enn en baby, klesvask, baking til matpakke i barnehagen osv.

Alle sier man skal la huset støve litt ned når man får baby, men jeg koser meg mer med baby når jeg er zen med et rent og ryddig hus :shy:
 
Back
Topp