Husarbeid

Jeg gjør absolutt mest av husarbeidet! Hvis han skal "hjelpe til" finner jeg han i et rom for seg selv hvor han står og stirrer forvirret i veggen med en sokk i hånden. Amerikaneren som er vokst opp med nanny og vaskehjelp hvet du.

Men han gjør alle fysiske ting da, og er veldig flink med barna og tar de med på svømming og teater og sykling etc så jeg får litt avlastning. Også jobber han mest også, ofte sent på kveldene når vi andre har lagt oss. Så sånn har det bare blitt hos oss rett og slett. Vi får vel ordnings på det etterhvert.

Jeg gjør absolutt mest av husarbeidet! Hvis han skal "hjelpe til" finner jeg han i et rom for seg selv hvor han står og stirrer forvirret i veggen med en sokk i hånden. Amerikaneren som er vokst opp med nanny og vaskehjelp hvet du.

Men han gjør alle fysiske ting da, og er veldig flink med barna og tar de med på svømming og teater og sykling etc så jeg får litt avlastning. Også jobber han mest også, ofte sent på kveldene når vi andre har lagt oss. Så sånn har det bare blitt hos oss rett og slett. Vi får vel ordnings på det etterhvert.
HAHA jeg kjenner meg igjen i den hvis han skal hjelpe senarioet :p Godt vi ikke er alene med skjev fordeling :p

Han har nettopp hatt sin pappa perm her og han satt fortsatt sulten på sofaen og venta på middag når jeg kom hjem fra jobb :P

Han har nettopp hatt sin pappa perm her og han satt fortsatt sulten på sofaen og venta på middag når jeg kom hjem fra jobb :p

aaah, klassisk! godt og vite at man ikke er alene :happy: på min manns mat dager blir det gjerne pizza aller Foodora for og si det sånn. Også bemerker han at når han "lager mat" så er det mye mindre oppvask...

Kanskje 80/20. Han lager middag og handler når han ikke er borte på jobb, men ellers gjør han lite uten at jeg må mase. Har hatt en del diskusjoner rundt dette siden han selvfølgelig har helt fri når han først er hjemme. Avtalen vår er egentlig at han skal vaske badet, men det har kanskje skjedd 3-4 ganger i hele år.

Hos oss er det jeg som gjør husarbeid og lager mat i ukedagene når han er på jobb. Han kjører langtransport så er kun hjemme i helgene. Han tar seg av husarbeidet i helgene og de dagene han er hjemme innimellom.

Vi er 25 og 27 år :)

Han gjør mye husarbeid, men om jeg er hjemme en dag eller har ferie så gjør jeg det meste. Han støvsuger og rydder kjøkkenet mye mer enn jeg gjør, men tenker ikke på ting som støvtørking eller å flytte på sofa/riste matter osv. Tror det blir omtrent 60/40 hvor han gjør mest, siden han gjør alt av oppussing og praktiske oppgaver i tillegg [emoji14]

Her er det jeg som gjør alt, med unntak av nå som jeg Blir så dårlig av lukter så er det han som står for maten da jeg ikke takler lukt av rått kjøtt, kylling osv. Men er forferdelig utmattet om dagen, og vi har hatt våre diskusjoner for at jeg ønsker mer hjelp med husarbeidet.

Fant ut at det beste var bare å la være å ta oppvasken, og rydde av bordet osv. For han får helt panikk om ting er rotete så da gjør han det like vell! Litt sinna, men det går over! Haha :) vasker gulvet og slikt selv, da jeg har støv på hjernen og blir aldri fornøyd over hvordan han vasker

Her er det jeg som gjør alt[emoji849] jeg rydder, støvsuger, vasker og lager mat. Også jeg som henter og leverer i bhg hver dag.
Han har vokst opp som minst i søskenflokken og med at ett bank i veggen er drikke og 2 bank er mat, da har svigermor kommet løpende[emoji34] hun har også ryddet og vasket rommet hans flere ganger i uken..
så jeg jobber hard hver dag med å endre denne dårlige oppdragelsen hans.

Er i starten av 20-årene.

Oi, må si jeg er litt overraska over at det er så mange av dere som har menn som ikke bidrar, og som anser det som å "hjelpe til" å gjøre husarbeid... De bor der de også, da, liksom? :p Ikke ta det ille opp, please, jeg er bare overraska, og vil sende en god varm klem til dere slitne damer - dere er flinke som styrer skuta <3 Og håper dere lykkes i å få dem til å forstå at "there's no I in team" ;) Merker jeg skal ha enda en prat med mannen min i kveld for å forsikre meg om at han ikke føler han gjør altfor mye....

Hos oss er det 90-10 Der mannen gjør mest!
Jeg lager mat når jeg ikke er for kvalm og vasker bada, mens han tar klesvasken, rydder kjøkkenet, støvsuger tar alt utendørs osv. Jeg er hjemme om dagen mens han er i 110% jobb. Prøver å gjøre mer hjemme, men har nesten vært helt handikappa det siste 1,5 året. Så all pris til ham!!! Han klager ikke over at han må gjøre mesteparten hjemme, bare takker meg når jeg får summa meg til å gjøre litt[emoji85][emoji28]
Håper formen kommer seg fort etter svangerskapet så jeg kan være med å bidra igjen!!!

Her er det vel 90-10, jeg gjør mest av husarbeidet! All støvsuging, klesvask og vasking er det jeg som gjør. Matlaginga er det også jeg som gjør hver dag, utenom i helgene. Da lager han mat hvis det er sånn typisk taco, nachos osv... Han så og si hater å lage mat, så :p Ber jeg om hjelp så gjør han det, men må mye masing til.. Han tar seg av alt ute i hagen og bilen.
Vi er 29 og 31, og i full jobb begge to.
Nå som jeg er sykmeldt pga graviditeten, gjør han mye mer husarbeid. Det skal han ha;) Men etterhvert når jeg blir bedre og vi får en liten en i huset, må han bare gjøre mer hjemme.

Her er vi gammeldags[emoji23] Jeg lager mat, vasker, og alt slikt "husmorarbeid", mens han fikser og ordner om noe er ødelagt, ordner og jobber ute(klipper gress, hekk, maler, bygger og murer). Syns det er veldig greit[emoji2]

Jeg gjør mest! Men heldigvis er han veldig flink å hjelpe til. Spess nå som jeg er kvalm og trøtt så gjør han det meste [emoji4]

Back
Topp