Husarbeid

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Hva slags husarbeid gjør dere hver eneste dag, og hvor mye tid bruker dere på det?

Hver dag vasker jeg over bord og benkeplater.
Vasker tøy hver dag.
Tar oppvaskmaskinen 1-2 ganger.
Rydder eks antall ganger:p

-burde støvsuget hver dag-

Rydder, ordner oppvask og vasker klær hver kveld. Ca en halv time??

Rydder og skyller oppvask hver dag og vasker over benkeplater å sånn, burde egentlig støvsuget hver dag siden lillegutt er begynt å åle å krype seg alle veier men det gjør jeg bare annenhver dag :p

Sånn egentlig burde jeg støvsuge, vaske opp, rydde, vaske over bordet og benker hver dag. Men pga formen nå som gravid så skjer det ikke hver dag...

Rydder soverommet, rydde rundt om i stuen, vasker over bord og benkeplater og rydder opp/vasker klær

Setter inn/ut av oppvasken.
Vasker benker.
Vasker toalett og vask ca hver dag.
Tømmer søppel.
Vasker og henger opp klær.

Rydder
Vasker, henger opp og legger sammen klær
Matlaging
Oppvask
Tørker over bord, benker og vasker
Støvsuger eller vasker litt av leiligheten, deler alt annet husarbeid på 5 dager.

Når jeg ikke er gravid gjør jeg gjennomsnittlig 2 timer husarbeid på hverdager, jeg har faktisk tatt tiden. :P Det inkluderer alt av matlaging, handling og husvask. I helgene bruker jeg mindre tid, da er det bare det mest nødvendige som blir gjort. :)

Støvsuger ett eller annet hver eneste dag. Smårydder, vasker av bord og benker og rydder skitne fat og kopper :rolleyes:

Støvsuger og vasker golvet på stua kjøkkenet gangen og badet. Vasker kjøkkenbenken selvfølgelig flereganger om dagen og kjøkkenbordet. Rydder i stua. Rydder vekk klær som trengs ryddes vekk. Setter i oppvaskmaskinen evt tar ut av. Tar d som trengs når d trengs egentlig. Tar ikke så veldig mange minuttene egentlig så lenge vi Gjør d hver dag og alle Gjør litt. Har ikke noe faste rutiner på d. Ting blir bare gjordt.

Setter i og tømmer oppvaskmaskina
Vasker, tørker og bretter klær
Rydder
Vanlig forefallende husarbeid i grunn

Rydder stua og kjøkken (mange ganger om dagen)

Sprayer og vasker over benkeplater og bord på kjøkken og stue.

Vasker minst en vask med klær (ofte 2)

Bretter tøy og sorterer mannens, mitt og guttungen fra hverandre.

Kjører oppvaskmaskin minst 1 gang, og setter inn når den er ferdig.

Støvsuger, evt tørrmopper hele 1.etg (hund som røyter masse)

Vasker kjøkkenvasken/badevasker med jif

Rydder vaskerommet for nyvaska og tørka klær.

Bruker vel 1,5 time til sammen :)
Går på skole 100% og jobber ved siden av, og jeg er den eneste som gjør husarbeid...

Vasker opp, vasker 1 maskin med klær og rydder og vasker kjøkkenbordet og kjøkkenbenken. Tar nok tid det, i tillegg til jobb :-)

Av ting som blir gjort hver dag så er det å tømme oppvaskmaskinen, evt gå ut med bosset og rydde opp etter middag og noe smårydding. Bruker kanskje 20-30 min på det. Større arbeidsoppgaver blir fordelt når det passer seg utover uka :)

Rydde - minst 30min daglig
Støvsuging- 5-10 minutter
Klesvask-10 minutter
Vaske bord/benker/kjøkken, rydding på kjøkken og oppvaskmaskinen- 15 minutter
Tørke over servant og toalett- 5 minutter

Vil tippe at jeg ligger sånn ca på dette på et minimum daglig.

Back
Topp