Husarbeid

suprAnirac

Forumet er livet
Huff å huff. Nettopp ferdig med å dra over gulvene med moppen, også vaska badet. Ble helt utslitt æ! Svett og sliten.     [&:] Grue mæ allerede te neste gang æ MÅ vask igjen.[:'(]
 Daglige oppgaver begynner allerede å bli tyngre. Ligger nå pal ut på sofan og ser på akutten.[;)]

Akutten nå ja... kanskje jeg må se det i stedet for å sitte her å slarve....[:D] Ser du bor på Løten og jobber på sykehuset her i Elverum, hvilken avdeling jobber du på?? Jeg er selv fra Trondheim og bor i Elverum... Så morsomt å finne ut at flere i nærheten skal ha barn omtrent samtidig! [;)]

Jeg jobber på kirurgen 2.  Mange trøndere på hedmarken gitt.
Trakk kjærligheta deg også til Elverum eller var det noe annet?
Jobber du?

prøver å svare men det er ikke lett, får opp error hele tiden!![:@][:@] Ja, jeg jobber, 100% ped.leder i solkrokenbhg., er nå 40% sykemeldt pga dårlig søvn, sliten, osv... [&:] har 2 gutter til å ta meg av, da mannen er yrkesmilitær og ikke er hjemme... Vi flytta hit fra Kirkenes i 99, traff mannen i kristiansand i 93 da jeg studerte der.[;)] Jeg kjenner noen på sykehuset, foreldre og sånn, og har ei venninde som jobber der, på kirurgen 1 eller 2, husker ikke helt... Trude W. Kjenner du henne?

Husarbeid er noe virkelig tidkrevende når man har et helt hus.. Og så mye som jeg og sambo jobber så sliter vi litt med å få det unna. Tidligere betalte jeg lillesøster, for hun trenger bestandig ekstra penger.. Men nå har hun nok med skolen. [:-]
Det blir litt skippertak enkelte torsdager og fredager må jeg innrømme [>:]

det går greit med husarbeid,men ikke slik som før da.

snart skal jeg få mannen til å støvsuge,merker jeg er ganske sliten etter det å det er vel unødvendig når jeg kan få han til å gjøre det i iallefall 4-5 mnd til[:D]

Siden jeg har problem med dette nå, så regner jeg med det ikke blir bedre ettersom det nærmer seg juni.. Får se hvilken løsning det blir. [:-]

her er det jeg som gjør det meste....[8|] men her om dagen fant han plutselig fram støvsugeren.... trodde jeg skulle dette av stolen [:D] for vanligvis gjør han bare det jeg ber han om å gjøre, det kommer ikke av seg selv nei... [>:]

ORIGINAL: Flori

Men klesvasken tar jeg, han har liksom ikke peiling der [8D]

He he... har faktisk lært opp min ganske godt der! Han er blitt veldig nøye på det, og det er jo vel og bra!
Men når det kommer til å ta ned og sortere til gutta, hvem som er sitt osv har han ikke peiling... [;)]

Hmmm....Hva har jeg gjort feil???   Samboeren min er veldig flink til å ta fram støvsugeren jevnlig, det skal jeg rose han for, men jeg tror derimot at jeg aldri har sett han vaske et gulv på de 8 årene vi har vært sammen.  Og når det kommer til klesvask er han helt håpløs, han kan sette på vaskemaskina hvis jeg legger inn klærne, fyller i vaskepulver og skyllemiddel, da kan jeg jo likegodt gjøre det selv......

ORIGINAL: Chris24

Hmmm....Hva har jeg gjort feil???   Samboeren min er veldig flink til å ta fram støvsugeren jevnlig, det skal jeg rose han for, men jeg tror derimot at jeg aldri har sett han vaske et gulv på de 8 årene vi har vært sammen.  Og når det kommer til klesvask er han helt håpløs, han kan sette på vaskemaskina hvis jeg legger inn klærne, fyller i vaskepulver og skyllemiddel, da kan jeg jo likegodt gjøre det selv......

[:D]ja du sier noe der,men støvsugeren ,den vet di liksom hvordan virker...er det for den er litt teknisk å bråker at alle menn "kan"støvsuge???[:D]

for her sier han at han ikke kan lage mat el vaske gulv/klær!å når jeg spør hvordan det ble gjort før jeg kom inn i bildet,svarer han "mor vel"[:D]di er jo så søte også da!

Jeg fikk nok tak i en som ble tidlig "formet" for husarbeid. Lurer på om jeg må takke eksen hans [8|]..
Men det er ikke lett bestandig når man jobber minimum 12 timer dag. Støvsugeren blir flittig brukt, og han vasker sine egne klær som for det meste er arbeidsklær og treningsklær. Han er veldig flink til å lage mat, må nesten si athan er flinkere enn meg som i tillegg har jobbet som kokk. Men han er allergisk mot støvkluten tror jeg..hehe [:D]

Har fått beskjed om at å støvsuge er totalt TABU,
pga bekkenløsning..men jeg legger meg ikke å gråter av den grunn!

Ellers så fikk jeg ikke vaske gulv eller stå over oppvasken (benken) lenge
i slengen!

Føler på meg at jeg kommer til å bli gørre lat til slutt [8|]
ikke vant situasjon må jeg si... [&:]

Kathrine

Det er så vanskelig det der med bekkenløsning.. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Vet ikke HVA som gjør at noe blir vondt... Føler meg helt grønn... PRøver å røre meg, fordi jeg generelt har tro på at det er bra å få rørt seg.. Men så merker jeg mest på kvelden at det er vondt, og da spekulerer jeg på om det er fordi jeg har rørt meg på dagen, eller fordi jeg har satt meg... hehe.. [:D] Det skal ikke være greit!

Min kjære er ikke såååå flink i husarbeide, men han brilierer av og til.. Når jeg har begynt med å støvsuge, så hender det han vasker over gulvet (takk til engangsmoppen)... men så jobber han 120% og jeg 50% og da.. så føler at det er litt min jobb å gjøre mer husarbeid enn han...

Hvordan tenker dere ang den situasjonen? får dårlig samvittighet jeg, hvis han må begynne å vaske og styre når jeg har vært hjem en dag... huffe...[:'(]

Kjenner meg igjen, selv om jeg også har en deltidsjobb i tillegg til 100% A4-jobb.. Kan bestemme selv når jeg vil jobbe med deltidsjobben, men likevel så føler jeg at jeg ikke strekker  helt til. [>:]

Er så vant til å ha plenty overskudd og full kontroll vettu... Så dette blir en veldig uvant situasjon..
Jeg vet jo at vi ikke skal ha dårlig samvittighet og at vi må ta det litt mer med ro under svangerskapet.. men si det til samvittigheten min da.. hehe.. den lever sitt eget liv...

Jobber 100% og du da Irene29.. det var jammen imponerende...

Jeg jobber 100% som administrasjonsansvarlig (sentralbord, lønn, regnskap, innkjøp og fakturering) i et revisjonsfirma i Molde (pendler 1 time pr dag) + at jeg er deltidsansatt som økonomiansvarlig i ei steinbedrift i hjembygda som varierer alt fra 4-12 timer i uka. Nå for tiden mye å gjøre.. Årsoppgjør m .m [8|]

Får jobbe til jeg ikke klarer mer.. Pappa har eget regnskapskontor i hjembygda som jeg har min egen plass. Blir det for slitsomt så overlater jeg deltidsjobben min til ham. Men satser på å få 2005-regnskapet i havn og selvangivelsen klar først. [;)]
Heltidsjobben min i Molde aner jeg ikke hvor lenge jeg holder ut. Enkelte dager går jeg nesten på veggene for jeg mistrives sånn. [:(] Veldig mye baksnakking og lite respekt blant de ansatte, men jeg prøver så godt jeg kan å skjerme meg selv. Ikke alltid like lett. Fortalte jordmor situasjonen, så det er ihvertfall støtte å få om det skulle bli for galt. [8|]

Ja, jeg satser på det. Men skal holde ut så langt jeg klarer.. Ellers blir det lange svangerskapsdager... [:-]

Ser ikke ut hjemme hos oss heller, og her sitter jeg på deltidsjobben og skriver på BV, mens typen er på fotballtrening. [8D] 
Jeg burde bli ferdig her og komme meg hjem.. Er et marsvinbur som må skiftes og vaskes i kveld definitivt før det begynner å stinke! Må handle på veien hjem også.. [8|]

Back
Topp