Husarbeid

Inga80

Elsker forumet
Hvordan er fordelingen av husarbeid hjemme hos dere?
Jeg ser at jeg er veldig heldig som har en så flink mann :-) Her har han ansvar for kjøkkenet (matlaging og vasking/rydding), mens jeg har ansvar for vaskerommet. Resten deler vi på. Dvs at jeg starter med rydding og støvtørking og han kommer og hjelper etterhvert og han tar gulvvask :-)

Han lager mat og rydder kjøkken (i hvert fall når han er hjemme, jobber mye). Jeg vasker klær (etter skippertaksmetoden). Begge rydder litt, men ikke nok. Vaskedamen tørker støv, støvsuger, vasker bad og gulv. ;)

Jeg gjør for det meste alt;) hender han tømmer oppvaskmaskin og bretter kler. Hjelper til med husvasken om jeg gjør meg skikkelig forbanna;)

Jeg prøver å holde det sånn nogenlunde ryddig og rent til han kommer hjem fra jobb, og som regel hjelper han til med alt jeg ber om. Han tar alt fra klesvask til gulvvask :?

Mitt hoved ansvar er på kjøkkenet, hans er badet. Jeg hater å vaske bad, han har ingenting imot det :-) jeg hater å ha rotete kjøkken, noe han ikke ser om er rotete eller ikke :-P jeg hater støvsugere, han har ingenting i mot det :-) ellers prøver vi å dele det resterende :-)

Hvordan er fordelingen av husarbeid hjemme hos dere?
Jeg ser at jeg er veldig heldig som har en så flink mann :) Her har han ansvar for kjøkkenet (matlaging og vasking/rydding), mens jeg har ansvar for vaskerommet. Resten deler vi på. Dvs at jeg starter med rydding og støvtørking og han kommer og hjelper etterhvert og han tar gulvvask :)

J kan ikke klage nei.
Han gjør alt han. Asså ikke ALT alt, men KAN gjøre alt. Rydde, støvsuge, vaske, brette klær, lager middag, klipper gresset - YOU name it!;) Så j har gjort et varp der:)
Men d blir litt fordeling da. Han lager stort sett middagen, j tar dessert, han liker å støvsuge og klippe gresset, j tar som regel å rydder og vasker bad og kjøkken, ellers deler vi d meste.
Han jobber turnus og er borte 14 dager i slengen, og da blir d jo bare meg - men d går fint. Til gjengjeld er han hjemme når han er hjemme;)

Har en veldig flink mann egentlig! Hjelper det jan kan med alt!:) men jobber mye lange dager så da blir d meg:)

Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015

Har en mann som "gjør alt" her også De fleste ganger av seg selv, men det hender jeg hinter innimellom Bekkenløsninga har dessuten satt en stopper for alt av husarbeid så han må finne seg i det. Normalt sett deler vi!

Har en mann som tar mer enn sin del....
Han tar mestepart av matlaging samt mye klesvask. .
Jeg tar det meste av rydding samt noe matlaging og oppvaskmaskin.

Vi har vaskehjelp som vasker gulv samt klær.

Jeg jeg tar alt husarbeid -støvsuging og dekking av og på bordet. Min mann gjør nok av arbeid rundt og i huset som jeg aldri kunne fått til så jeg syns det er helt greit. :)

Jeg er nok veldig heldig med mannen. Han vasker klær, støvsuger og vasker gulv, tar både badet og oppvaskmaskinen på kjøkkenet + at han ser om alt av mating/bensinfylling/rengjøring i forhold til katter og bil. Jeg handler inn, lager mat og tar oppvasken etter det.. Også kommer familien hans på besøk 3+ ganger i uka så det blir en del matlagning.. Vi hjelpes jo så klart, jeg kan til tider vaske klær/gulv og han kan lage middag - men det er ikke ofte vi bytter.. Vi liker det sånn :)

Gjør det meste selv. :)

venter barn nummer to 01.03.15

For tiden er faller det meste på meg. Han snekrer og maler :)

Min er flink til å rote, men er flink til åt a i et tak og. Han er flink på å ta søpla og vaske klær, mens jeg er den store rydderen. jeg er derimot ikke så veldig glad i å rydde opp hans rot, så da blir det fort ganske rotete. Ryddet hele huset og støvsugde før jeg fikk venninner på besøk i forrigårs. Så kom han hjem fra jakt og nå ser det bomba ut :p

Jeg gjør det meste pga sykdom hos samboeren min. Slitsomt til tider, men han bidrar med det hsn kan :-)

Back
Topp