Husarbeid

Frk.Friken

Flørter med forumet
Er gubbene deres flinke til å hjelpe til hjemme? Jeg har alltid styra hjemme og synes det er helt greit, men klart deilig med hjelp. Nå har jeg ikke overskudd til å gjøre alt dessuten klager bekkenet på husarbeid. Dette har plaga meg i noen uker, men han forstår ikke så endte med at jeg tok det opp hos jm på mandag, med gubben tilstedet. Tårene sprøyta fra min side, han virket mest irritert for at jeg tok det opp. Jm foreslo at vi skulle dele leiligheten i to og at vi ble enige, på en god dag, hvordan ting skulle gjøres og hva. Vi snakket om dette på onsdag at fredag var en god dag, og i dag sitter vi her da, og jeg har gjort arbeidet igjen, bortsett fra gulvvask. Vi pleier lage pizza på fredager, men i dag gidder jeg ikke løfte en finger for den middagen, irritert.

Jeg har hovedansvaret i huset. Han er flink til å ta litt småtteri som oppvaskmaskin og en klesvask i ny og ne. Nå svikter bekkenet mitt så hvordan det blir med støvsuging og gulvvask fremover er jeg meeeeget spent på.

meget sjeldent gubben letter en finger her i huset....
Han blir heller irritert på meg, for at jeg ikke gjør nok!

Han brukte å sette på ei maskin i ny og ned og småtteri, men ellers var det jeg som måtte plukke opp, rydde og vaske. NÅ derimot er han en helt annen person, gjør absolutt alt for meg :)

♧ Sendt fra app'en ♧

Jeg er nok best på det daglige.. men han er sykt god på å gjøre det skikkelig ordentlig når han først setter igang. Så han tar storvaskene på en måte. Mens jeg tar det nødvendige i hverdagen.

Ja, han er flink :). Han tar alt utendørs og har som regel alle klær vasket og brettet til jeg kommer hjem fra jobb fredager. I går vasket han hele 1. etasje før jeg kom hjem og i dag hadde han skrubbet badet oppe, fuger mellom fliser og alt! Det beste er at jeg ikke har bedt ham om å gjøre noe av det.

Han har sine "late" perioder han også, jeg ser nok fortere hva som bør gjøres enn ham. Stort sett er han superb ;)

Jeg pleide å vaske bade, vaske klær og slikt, og vi deler på å tømme og fylle oppvaskmaskinen og ellers så gjør han det som jeg sier... ;) han er ikke så flink å gjøre ting på eget initiativ, men han hjelper til når jeg sier i fra at vi skal vaske og rydde huset. Han er litt den typen som ikke ser helt poenget med å vaske klær før han er tom for rene klær ;) Etter at jeg ble dårlig i høst, så har han vært kjempe flink, laget middag, handlet, tømmet søppelet og vasket tusen spybøtter :)

Ja, jeg er bortskjemt. Gjør nesten ingenting. Det eneste han ikke får/tør gjøre er å sortere og sette på klesvask :)

Men vi er slappe begge to og har veldig uforutsigbar timeplan, så vi planlegger å hyre renholder.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Hos oss er jeg en nasi ryddoman:-p Så mens formen min var som værst, ble kun det nødvendigeste gjort, av han. Klesvasken vokste seg gigantisk, og badet så ikke ut.. Så han er av dem som virkelig ikke forstår eller ser at noe trengs å gjøres... Men han har vært veldig flink til å handle, lage middag, rydde kjøkken og ta seg av nr 1!:-) Så jeg bør ikke klage;-)

Hos oss er jeg en nasi ryddoman:-p Så mens formen min var som værst, ble kun det nødvendigeste gjort, av han. Klesvasken vokste seg gigantisk, og badet så ikke ut.. Så han er av dem som virkelig ikke forstår eller ser at noe trengs å gjøres... Men han har vært veldig flink til å handle, lage middag, rydde kjøkken og ta seg av nr 1!:-) Så jeg bør ikke klage;-)

Kjenner meg igjen der angående ma'en, med klesvask og badet, stuen også for den sags skyld ;)

Vanligvis så har han ansvaret for kjøkkenet, kanskje støvsuge litt og bære ved, resten tar jeg. Men siden jeg nå har bekkenløsning trenger jeg MYE mer hjelp. Det har han heldigvis forstått, og klager ikke lengre når han må hjelpe til :) Minnet han på i dag at han ikke hadde vasket badet/doen en eneste gang i leiligheten vi bor i nå, og da skjønte han at han egentlig har vært heldig og kunne godt hjelpe til litt ekstra nå ;)

Ja, mannen min er kjempeflink, vi er ordensmennesker begge to, og vi blir stresset av rot. Så på normalen gjør vi like mye :) jeg kommer hjem først fra skole og shiner til han kommer hjem sånn i hverdagene,men til gjengjeld ordner han alt om morningen før vi drar :) og vi har annen hver tur til å mekke middag :)

Han gjør masse, men han ser jo ikke det rote jeg ser da så mye må en gjøre selv, men han kommer seg stadig og gjør som oftest det jeg ber om :)

Mannen min er godt opplært han kan ikke sitte i ro dersom andre gjør noe. Så om jeg lager mat finner han f.eks noe å hakke opp eller hjelpe med. Vi har fra før delt opp husvasken, vi gjør det i lag han tar støvsuging og jeg tørker støv, vasker bad og alle speil.

Andre ting som må gjøres påfølgende gjør vi i lag eller etterhverts som det trengs. Det er hærlig å ha det søkk, særlig nå når bekkenet krangler.

Back
Topp