Husarbeid :)

Tuppeline

Forumet er livet
VIP
Augustmødrene 2014
Ka skags husarbeid gjør mainn dokkers i heimen ?

Her bytte vi på, så vi gjør omtrent 50/50

Sånn type rydde, vaske osv?
Gjøre vel så å si alt hjemme, han klipper plen å gjør sånne ting.. Sku ønske til tider han va litt mer hjelpsom, å lever i håpet at når babyen kommer at han ser d trengs litt hjelp!

Klesvasken får ikke han lov til å røre:p kan ikke huske at han noen gang har vasket golvet og doen vasker han heller ikke. Men bortsett fra det så er han flink til å ta sin del av husarbeidet! :-)

Siden vi har bygd på huset har han hatt veldig mye og gjøre både inne og ute med det de siste 2åra. MEN er det noe han kan gjøre så er det og støvsuge i ny og ned. Og hender han hjelper til med oppvask maskinen. Og i detg siste har han måtte henge opp tøye sitt :P

Gjør det jeg ber han om som regel, men det er sjeldent jeg ber han om å gjøre husarbeid...får han heller til å ta med guttungen ut!
Da får jeg gjort masse, så slipper jeg og irritere meg over at han ikke gjør slik som jeg

jc skrev:
Gjør det jeg ber han om som regel, men det er sjeldent jeg ber han om å gjøre husarbeid...får han heller til å ta med guttungen ut!
Da får jeg gjort masse, så slipper jeg og irritere meg over at han ikke gjør slik som jeg

Haha hvorfor har ikke jeg tenkt på det!?! :P Er jo egentelig genialt. Jeg veit ikke HVOR irritert jeg har hvert på han noen ganger!!!

-Exotic- skrev:

jc skrev:

Haha hvorfor har ikke jeg tenkt på det!?! :P Er jo egentelig genialt. Jeg veit ikke HVOR irritert jeg har hvert på han noen ganger!!!

Ja for meg er det mye mer hjelp!!! For gjort ting fort unna da, og guttungen slipper å henge i rompa på meg

Her er vi helt motsatt, han maser på at jeg må hjelpe til med å støvsuge og vaske. Jeg hater å gjøre sånne ting, utsetter det så lenge jeg kan. Men jeg vasker som regel alltid opp, jeg lager det meste av middagen og jeg vasker alt av klær. Det er ting jeg heller trives med å gjøre, så vi har fordelingen at han støvsuger og sånt mer enn jeg gjør. Men nå når han pusser opp så må jeg støvsuge, rydde og vaske mere. Selv om vi har forskjellige syn på hva ryddig er da, han kommer fra et hjem hvor det er strøkent hele tiden og sånn var det ikke hjemme hos oss. Jeg vil heller ha litt ting framme og ikke skulle skjule det, men han skal helst ha det strøkent.

Her har ikke jeg vaska klær på mange mnd.. Han tar også storvaskene, og her om dagen fant jeg han i bar overkropp på alle fire og vaska badet... :P sliter skikkelig med bekkenløsning, så klarer og stå å lage middag, og rydde på bordet... Får "nyte" det mens jeg kan...

Her er det omtrent 50/50 sikkert, men i det siste så gjør han nok litt mer enn meg pga bekkenløsninga... :/

Han setter inn i oppvaskmaskin og støvsuger det er alt.

Mainn min e oppvokst me kun mora å hu har oppdratt hainn godt, så han e flenkar enn mæ t husarbeid...Hu va my syk å plaga me ryggen i oppveksten, så d e hainn som har gjort aillt husarbeidet der t tider

Han tar ut søpla og legger på plass klær (som er ferdig vaska - hengt opp - og bretta). Men nå igår fikk jeg han til å vaske badet, begynner å bli tungt å gjøre alt selv :) Ellers rydder han endel da, og det er godt :)

Her føler jeg meg bortskjemt :P

Gubben gjør så og si alt av husarbeid :)
Han vasker, rydder, vasker klær, +++
Han lager og middag viss jeg er i litt dårlig form :P

Men jeg prøver jo selvsagt å gjøre min del og, bortsett fra støvsuging og vasking av gulv.
Det er fast hans jobb pga ryggskade til meg :)

Det går litt i perioder. Noen perioder er han litt slapp og jeg gjør mer enn han, men det kan også skje meg:) Han er veldig handy da, og bidrar veldig med alt som skal fikses i leiligheta. Han elsker å lage mat, så det gjør han ofte. Jeg vil nå si det stort sett er 50/50 fordeling.

Back
Topp