Husarbeid?

ORIGINAL: Anni81

*tar med seg hybelkaninene og lister seg stille ut igjen*

[&:][8D][:D]

ORIGINAL: alruto

ORIGINAL: helen79

ORIGINAL: alruto

Jeg er hjemmeværende og har støv på hjernen så jeg vasker og rydder hver dag[:D] Prøver å begrense gulvvask og støvtørk til ca 3 ganger i uken,ellers så støvsuger jeg minst tre ganger for dagen[X(]Toalettene vaskes annenhverdag og rydde gjør jeg dagen lang[:)]Vinduer ca en gang i mnd.

Jeg rydder å dagen lang [&:] Føles hvertfall sånn

Hva såpe bruker du når du vasker vinduer, forresten?

Jeg bruker vann og litt vindusspylervæske(til bilen) blander i vannet[:D]Blir gullende rene[:)]Vi bor rett ved sjøen så det kommer masse salt på vinduene,jeg får alltid skjolder men ikke når jeg bruker spylervæske[:)]

Glemte å skrive at jeg bruker de nye vindus dukene til tupperware også..

Takk, ikke dumt med spylervæske, hehe

Har vel egentlig ikke noe system og følge.
Men plukker bort med en gang etter bruk, vasker en maskin med klær på morgenen, bretter bort det som er tørt på kvelden og henger opp det nye.
Oppvasken tas enten rett etter middagen på kvelden, eller hvis vi skal være hjemme dagen etterpå så bare skylles det og tar det til morgenen.
Har lekekasse system på rommene til barna med 12 like lekekasser, en til hver type ting, som blir plukket opp etter hvert bruk.
Kvelden føre barnehage dag så plukkes det frem klær innfor morgen dagen og legges ved siden av senga så barna får kledd på seg enkelt og greit. (minste får hjelp av mamma eller pappa da. [:)])
Ikke noe skittentøy på badet (der vaskemaskinen er), barna har egen på rommet sitt og jeg og mannen min har hver våres på rommet vårt, så er det bare og putte det rett i vaskemaskinen når det er fullt. [:)]

Har etter flere år med ulike måter og holde unna husarbeidet kommet frem til at smarte løsninger, masse oppbevaringsplass og ta ting med en gang fungerer bedre enn noe annet. [:)]

ORIGINAL: Babyfacepsycho

Men plukker bort med en gang etter bruk, vasker en maskin med klær på morgenen, bretter bort det som er tørt på kvelden og henger opp det nye.
Oppvasken tas enten rett etter middagen på kvelden, eller hvis vi skal være hjemme dagen etterpå så bare skylles det og tar det til morgenen.
Har lekekasse system på rommene til barna med 12 like lekekasser, en til hver type ting, som blir plukket opp etter hvert bruk.
Kvelden føre barnehage dag så plukkes det frem klær innfor morgen dagen og legges ved siden av senga så barna får kledd på seg enkelt og greit. (minste får hjelp av mamma eller pappa da. [:)])
Ikke noe skittentøy på badet (der vaskemaskinen er), barna har egen på rommet sitt og jeg og mannen min har hver våres på rommet vårt, så er det bare og putte det rett i vaskemaskinen når det er fullt. [:)]

Har etter flere år med ulike måter og holde unna husarbeidet kommet frem til at smarte løsninger, masse oppbevaringsplass og ta ting med en gang fungerer bedre enn noe annet. [:)]

Ja, masse oppbevaringsplass er smart. At det er nok til alt man har [:)]

her støvsuger jeg vær kveld,gulvet vaskes anen vær dag, tar kles vask to ganger i uken, vasker helga vasken vær torsdag (da vaskes hele huset og klær blir lakt sammen, og senga skiftest på)[;)]

ORIGINAL: helen79

ORIGINAL: Babyfacepsycho

Ja, masse oppbevaringsplass er smart. At det er nok til alt man har [:)]

Ja jeg elsker expedit hyllene til ikea med oppbevaringsesker oppi. =D
Hyller (ganske høyt oppe) på veggene til og sette tegnetingene og spillene til barna er også lurt har jeg funnet ut. [8D][:D] Ellers blir det fort dratt ut overalt og tegnet der det ikke skal.

Ellers når vi hadde større plass og hadde eget vaskerom til vaskemaskinen så hadde vi et topp system for skittentøy da. Sånn antonius trådkurver (to sånne stativ med 4 kurver i hver oppå hverandre), kurv til hver ting, bare og legge rett i riktig kurv, ferdig sortert til og putte rett i vaskemaskinen. Elsket og ha det sånn, men har dessverre ikke plass til  det her, så derfor en liten kurv til hver isteden. [:)]

Har masse sånne løsninger, kommer stadig på noen nye også for er jo alltid noe som kan gjøres bedre. [;)][:)]

(ble litt dritlei alt rot, derfor jeg begynte og lete smarte oppbevaringløsninger, og funket over forventning. [:)])

Back
Topp