Husarbeid *inspirert*

MTDC

Forumet er livet
VIP
Noen her som gjør litt husarbeid hver dag etter en fast plan som vil dele planen med meg? Når gjør dere i tilfelle ting som ikke er like fast mønster på? Og har dere 100 % jobb i tillegg?

Tar en runde hver kveld når ungene er i seng. Da rydder jeg vekk lekene i stua, vasker bordene og støvsuger/vasker over gulvet om det trengs.

Hver fredag tar jeg rom for rom med husvask, mens mannen er på jobb og jentungen i bhg.

Passer på at oppvasken er ferdig/tom når jeg skal lage middag, sånn at set er ryddig der når vi setter oss for å spise. Da er det bare å sette alt i oppvasken og inn i kjøleskap.

Badet fikser jeg litt på hver gang jeg dusjer. 1-2 ganger om dagen.

Klesvasken tar jeg når jeg ser det trengs eller når jeg kommer på det :p

For tiden i permisjon.

Rydder/vasker klær/støvsuger og vasker over bord/kjøkkenet og badet så og si hver dag!

Gulv vasker jeg ved behov ellers i uken! Også tar jeg rom for rom og skifter på sengene, vasker og tørker støv hver fredag!

I helgene gjør jeg så mye jeg orker når gutten min sover blund og om kvelden. Ellers bruker jeg all tid sammen med ham. Resten av dagene gjør jeg litt hver dag. Setter gjerne på klesvask når jeg er på do, henger det opp når gutten bader (da er pappaen sammen med han i så fall så han ikke drukner), når han sover eller når jeg legger meg. Bretter sammen og legger på plass klær når han bader, sover eller når vi er nede å leker (har badet og soverommene nede, og han har masse leker på rommet sitt også). Støvsuging skjer når jeg orker, stort sett en gang hver dag siden vi har både gutten og to dyr som smuler og røyter. Har ikke oppvaskmaskin, så vi prøver å vaske opp så snart vi er ferdige med noe, slik at det ikke samler seg opp en stor runde med vask. Vasker gulvene stort sett hver helg, men noen ganger drøyer det til annenhver helg. Rydder hver dag, har litt tvangstanker på hvordan det skal se ut rundt meg, og må vite hvor alt er og ha kontroll :) Jeg går skole, universitet. Det gir noen lange dager, noen korte, og noen uten oppmøte på skolen. Så hvor mye tid jeg har hver dag varierer mye. ;)

Jeg gjør rent litt hver dag. Da blir storrengjøringen, som gjøres hver torsdag, litt lettere :) støvsuger hver dag. Har litt støv på hjernen :)

Jeg er ikke i jobb.. Men gjorde på samme måte når jeg var i 100% jobb. Var nesten værre da

gjør noe hver dag, en av dagene både støvsuger og vasker jeg. setter på både vaskemaskin og oppvaskmasin på mårraen selv om det ikke er fullt..alt for at ikke jeg skal ligge etter med noe. for da ser huset greit ut hele tiden, men aldri perfekt strøkent:) hver kveld rydder jeg og vaskee over benk bord ol. men er fordel med å ha 1 åring er at alt nips er vekk så alt er så mye enklere, minimalistisk stil;) jobber 75% kveld og natt

Rydder litt hver dag. Vasking av skap og kjøleskap tar vi siste fredag i mnd. Skrubber ned badet en gang i mnd, men vasker gulv og speil og selve toalettet en gang i uken. Bytter sengetøy hver fredag, støvsuger leiligheten annen hver dag. Tar ikke mye tid når man gjør det ofte altså. Vasker gulv en til to ganger i uken.

Jeg har lastet ned Motivated Moms, etter å ha lest om den her inne et sted. På den står det mange og ulike (og noen like) oppgaver hver dag. :) Noen av oppgavene er uaktuelle, som feks å lese X antall kapitler i Bibelen hver dag. Men ellers virker den super!

Jeg tar litt hver dag og ved behov men som regel støvsuger jeg hver dag og vasker 2-3 dager i uka. Oppvaska blir tatt annenhver dag eller ved behov, for oppvaskmaskinen er ute av funksjon dessverre..

Her vaskes badet en gang i uka, støvsuger ca en gang i uka og ved behov. Kjøkkenet holder seg ganske fint da vi alltid vasker over og rydder etter bruk. Sengetøy skiftes til helga og tøy vasker jeg ved behov(så og si hver dag) :) Er for tiden sykemeldt og skal snart ut i permisjon så sambo tar seg av det meste av husarbeidet :)

Back
Topp