Hus og lån

Huppetitta

Gift med forumet
Ikke meningen å være nysgjerrig, svar de som ønsker[:)]

Hvor mye har dere i lån og hva betaler dere?

Dere husker sikkert jeg skrev for en stund siden at vi hadde hatt takst for å få bedre lån siden vi hadde pusset masse opp.
vi fikk en bra takst og vi var strålende fornøyde. så vi sku nå slå sammen hus og bil lån, alt i et i stedet for to. når dette da var gjort så var vi under 80% de prater om, som da gjør at vi får bedre rente. men så fikk vi papirene nå og vi betaler så godt som akkurat det samme nå som før. trodde det lønte seg å samle lånene og komme under 80% jeg.. før så hadde vi 100 000 over 80% i lån og måtte dermed ha kausjonist. dette slipper vi nå...
hadde trodd vi ville betale endel mindre da...
Kanske jeg burde ta en bank til bank runde nå og høre[:)]

ikke sikker på akkurat ka vi har, men trur ca 1,1mill, rente på 3,8% betaler ca5000kr i mnd... vi har god rente fordi vi har en egenkapital på over 300 000 kr... trur d va sånn d va...

ORIGINAL: Asil

Ring rundt og bruk bankene mot hverandre. Har ikke lån nå, men har ingen skrupler mot å sette dem opp mot hverandre. Hadde tatt en telefon til banken om dere ender opp på det samme som før.. Eller kommer dere ut på det samme siden lånesummen er større pga at billånet er lagt til?

det vi betaler nå er omtrent det samme som når vi betalte huset og bilen hver for seg.. bilen var kausjonistlån på hele og på huset hadde vi på 100.000..
tror jeg skal ringe litt rundt.[:)] 

Mariellsmamma: Sånn bank vil jeg og ha! fy flate.. 1,8 % i renter... vi  har 5, ett eller annet vi[:@]
vi har lån på 400.000 mindre en det huset er verdt,blir det som egenkappital da?[;)] 

ORIGINAL: mariellsmamma

ikke sikker på akkurat ka vi har, men trur ca 1,1mill, rente på 1,8% betaler ca5000kr i mnd... vi har god rente fordi vi har en egenkapital på over 300 000 kr... trur d va sånn d va...

Jøss, hva for en bank har dere? *vil ogs ha lånet der når vi skal kjøpe igjen* [:D]
herregud sef 3,8% ska d stå,,,[:)]

Vi har 1 mill i lån og betaler 5000 pr mnd!
Har flexilån vi da, så bestemmer selv hvor mye vi vil betale pr mnd...

Tror vi må flytte ut av byen og få sånt lån vi og.. 

Ja, kan flytte hit[:D]
Jeg trenger noen å trille tur med[:D]

Vet ingenting om hva vi betaler i mnd og alt det der, gubben som styrer med det.. tror vi har sånn flexilån vi og.. Men vi har ca 400 000 i lån, pluss studielån, da...

Og så har vi en leilighet vi skal selge med prisantydning på ca 1,4-1,5 mill, så da får vi jo litt å kjøpe hus for en gang vi finner et...[:)]

Vårt lån var på 1350000, og har da lån på 100 % av kjøpesum med sikkerhet i boligen, og vi betaler ca 6000 i mnd....Regner med vi kommer til å vente til våren for så da å få ny takst og muligens refinansiere lånet...

ORIGINAL: dite

Tror vi må flytte ut av byen og få sånt lån vi og.. 

Ja, kan flytte hit[:D]
Jeg trenger noen å trille tur med[:D]

Er det pendleavstand til Oslo? Huff, vi ser på leiligheter og hus her nå, kommer til å ende opp med det tredobbelte i lån, selv etter egenkapitalen. Grøss.

Ja, det er mange som bor i Hønefoss og jobber i Oslo. Det går buss hver halv time hvis man skulle trenge det[;)]
Det er ca 1 times kjøring.

har et lån på 1,6 mill.betaler nesten 9 tusen i mnd[:'(]

ORIGINAL: Tjukkebollepus

Vårt lån var på 1350000, og har da lån på 100 % av kjøpesum med sikkerhet i boligen, og vi betaler ca 6000 i mnd....Regner med vi kommer til å vente til våren for så da å få ny takst og muligens refinansiere lånet...

hvordan bank har dere? hørtes jo ikke værst ut det da..

vi har på 1230000 og vi betaler ganske nøyaktig 8000... har på 25 år og har lånt 80%..

så vet dere det[:D]

Vi har null lån, men betaler 10 laken i leie. Herrrrrlig. 

tihi, skal få hybelen vår for 2000,-
og en trillevenn[:D]

Back
Topp