Hus eller leilighet?

♥Tullerusk♥

Surrehue
Januarskatter 2015
Ja det lurer jeg på...[8D]

Har dere hus, rekkehus eller leilighet? Fortelle litt om den? Hvor mange rom, soverom, etc...

Vi har leilighet...4 roms...Har 3 soverom, hvor det ene blir brukt til kontor...Dette skal bli soverommet til Casper etterhvert...

Drømmer veldig om et hus, men skal vi ha det så må vi bygge[:-]Trenger 4 soverom...Et til hvert av barna, pluss oss...Så ønsker jeg 2 rom til som skal brukes til kontor og scrappe/hobbyrom...Men kunne godt tenkt meg at scrappe/hobbyrommet og kontoret være sammen...
Så ønsker jeg et stort kjøkken med plass til bord, pluss spisestue kombinert med stue...To bad...Et som er til "masterbedroom" og et til barna...[8D] Og et toalett ved entrèn (kjapp tilgang til do for barna[8D]"...Stooor gang, med god skap plass eller walk in...
Og et vaskerom[:D]Kanskje nede i kjellern...

Så to plan på oss...Hovedplan og kjeller[8D]

Så en passe stor hageflekk, oppkjørsel og dobbel garasje...

Mitt drømme hus/ hjem...[8D] (og ja, er kresen når det kommer til hus...)

Dere da?

Vi bor i hus på en flate [:)] 105kvm [:)] 3 soverom [:)] 2 måls tomt og garasje [:)]
Har vaskerom og do i gangen, og litt større bad ved soverom...
Greit kjøkken men lite benkeplass synes jeg[:@] har spisebord der inne da [:)]

Vi bor i en 3-roms- leilighet på 66kvm i oslo(nesten)sentrum.. Driver å skal selge nå. Har sett litt på og har lyst på hus.

Bor på en 55kvm stor leilighet med ett soverom, så  blir det forhåpentligvis flytting etterhvert til noe større [:D]
Vet da både hvordan drømmehuset ser ut og hvor det skal stå, men om det går i oppfyllelse en gang gjenstår å se [:D]

Bor i ca 3 uker til i en 86 kvm stor kjedet enebolig. Dvs enebolig med carport mellom. 2 etg med 3 soverom og bad oppe + en liten bod bak det ene soverommet. Stue, kjøkken, gang og gjestetoalett nede.

Flytter straks inn i barnsdomshjemmet mitt. 2 etg + kjeller.
3 soverom, 2 bad vaskerom og kjellerstue[:D][:D][:D]
Skal bli greit med litt større plass[:)]

Bor nå i en mørk å trist kjellerleilighet, men flytter snart inn i det nye huset våres som min kjære mann har bygget til oss!![:D] er ca 180kv,3 etager med 3 soverom og to bad, 3 stuer en i hver etage,kjøkken,bod og vaskerom. Å gleeeeeder meg så til å flytte inn!!!![:)][:)][:)]

vi har et hus.
2 etasjer + kjeller. men kjeller må dreneres og pusses opp..
har ett passe kjøkken, men ønsker et større, en stue og spisestue, og en stor gang.
har 3 soverom og 2 bad [:)] eller snart 2 bad, driver å lager ett bad til nå..

passe stor hageplass, men mangler en garasje da.[:)]

Vi bor i 35 kvm, med ett soverom, stuemed åpen kjøkkenløsning. På ett populært område, så blir nok lett å selge. Veldig lite nå, men håper vi finner hus til februar!!!!![:o]

Me har akkurat solgt vår flotte topp leileghet på 114 kvadrat og leiger nå ein liten leileghet på ca 60 kvadrat. Er meininga at me skal bu her mens me søker om bygge løyve og vis ikkje bygginga går i orden bli det hus kjøp, Så blir nokk buende her i 1-2år litt trangt når me er godt vant men så lenge eg veit det er for ein periode i livet går det fint [;)]

Mitt drømme hus har 3 soverom og loftstove der eg kan ha sove sofa og kontor eller 4 soverom, det skal vere egen inngang til vaske romet der unger kan henge våte klede og arbeids klena til mannen, kjøkkenet skal vera noe lunde størrelse på med kvite skap og svart diskeplate med svarte fliser mellom disk og skap det skal vere plass til kjøkken bord på kjøkkenet ellers vil eg ha ei stor og lys stove med utgang til terrasse minimum to wc i huset men kan ha eit bad. Det bør vera litt bod plass og mannen skal få garasjen han altid har drømt om stor og god med plass til mye unødvendigt tull[;)] Har store planer men om dei lar seg gjennomføre gjenstår å se [:)] så her gjelder det å spare der det sparest kan

Vi bor med vår datter på 2 1/2 i en toromsleilighet på 46 kvm. Det har gått helt fint, selv om vi til tider har følt at vi kanskje kunne trenge et soverom til.
Nå håper vi å få solgt så vi kan finne noe litt større, men rekker vi det ikke før februar så takler vi nok det også[:)]

Vi bor i en leilighet på 56 kvm nå.. Har kjøpt tomannsbolig på 145 kvm, men den har de akkurat begynt å bygge (les: begynte å sprenge og grave på tomta i går).
I tomannsboligen blir det to etasjer. Stor stue/kjøkken på 54 kvm, bad, vaskerom, ett soverom og en bod i hovedetasjen, så på loftet er der tegnet inn 2 soverom, 2 store boder og ei loftsstue. Men det blir det nok litt forandringer på.

Gleder meg til å få noe nytt, og ikke minst større, og eget [:)]

Vi bor i et "halvt" hus/ 2mansbolig/leilighet[8D] Rettere sagt vi leier 1 etg.
Og her har vi da en ganske stor stue, lang gang, lite bad, stort kjøkken,
og 2 soverom [:)] Men vi blir og flytte når vi får tatt opp lån (forhåpentligvis
i mars) For huset holder ikke på varmen noe serlig, og i vinter var vi oppi 14
grader da vi sto opp, og jeg håper inderlig det blir en mildere vinter i år [:-]

leier leilighet nå. den er på 80kvm, 2 soverom og har egen hage[:)] Meeen det begynner å bli veldig trangt[:'(] 

Meeen vi holder jo på å bygge hus da[:)] på 2 plan. hovudetasje og loft! blir 3 soverom foreløpig!
(kutta vekk det ene, for å få større stue, siden vi ikkje skal ha mere enn 2 barn)

blir 2 bad, 1 oppe og 1 nede. stor stue nede, så der skal eg ha  store spisestua mi! gleder meg[:D] 

Vi får også stoor hage! Og veldig deilig å tenke på at der som vi skal flytte, bor det veldig lite folk. (10 min med bil til sentrum[8D]) Så der kan vi slippe barna ut i hagen, uten å være redd for trafikken, eller ukjente folk!

Så det blir veldig deilig! badestampen til å ha ute er allerede kjøpt[8D] og barna ska få cross bane rett borta for oss[:)] 

Garasjen kommer senere. Men den skal vi innrede oppe, så det blir bad, soverom, stue og lite kjøkken! det er ment som ett gutterom for sambo først, og til gjestene vi får. MEn når barna blir større og vil ha mere fred fra mor og far, er det meninga at det er dei som skal få bruke det[:)]

Vi har enebolig på litt over 170 kvm med 600 kvm tomt. Har 3 soverom, 2 bad med dusj på begge og boblebad på det ene, vaskerom, gang, loftstue, stue og kjøkken[:)] Er veldig fornøyd med huset vårt. Flytta inn 3 dager før Leah ble født[8D]

vi bor i rekkehus... 4 hus tett i tett... [:D] stortrives, stor fin mage,god parkeringsplass... inne er d 3 egt, stue, kjøkken, gang, bod, 3 soverom, bad , kjeller... omlag 120 kvm... eller noe sånt... [:D]

trives, her er d billig å greit å bo, vi har lite lån, så orker ikke tenke på enebolig akkurat nå, da jeg vil ha råd til ting, klær, ferier.... sånne ting i stedet for å bo meg ihjel... må gi rundt 3 mill for enebolig her...[:D]

Vi bor i huset til svigers[:D] De bor ikke her da.. hehe.. (skilte seg i nov i fjor, så vi har bodd i huset siden mai... Venter på å kjøpe det:)
OG i dag (FAKTISK) skal vi inn å skrive under lånepapirer og hus papirene[:D][:D] DA BLIR HUSET VÅRT!!![:D][:D][:D]

Hele huset er 230kvm ca...

Kommer inn i kjelleren:
Vaskerom, gang, matbod, bad, bastue, bod/kontor, soverom

1etg: Kjøkken(15kvm), stue, bad, soverom 1(vårt rom), soverom 2,(andrea sitt)
2 etg: helt tom, (blitt brukt som loft, men er en hel etg)

DETTE SKAL VI GJØRE:
Kjeller:
Vaskerommet= kommer til å bli bare vamtvannstank osv innpå...
gangen= skal få garderobeskap!
matbod= blir mel, brus osv oppevaring
badet og badstue = blir slått sammen Vaskerom med dusjhjørne(fin plass å "spyle" møkkete unge på!
bod/kontor= blir slått sammen med soverommet,
soverommet= samboers lille hule

1etg:
kjøkken vill være som det er(pusset opp selvfølgelig)
stue: vill være som det er(pusset opp selvfølgelig)
Soverom 2= blir slått sammen med badet (stooort bad[:D])
soverom 1= blir lekerom, kontor, gjesterom osv...

2 etg:
3 soverom, + en bod

Vi har også 2 garsajer.. og 2 mål med hage...[:D][:D]

Langtidsprosjekt, men håper soverommene oppe er ferdig til sommer/høst 2011...

Vi flyttet fra nettopp fra ett rekkehus med 4 soverom til en tomans vertikaldelt bolig med 3 soverom.

Dette er vårt første barn så vi har 1 soverom til overs nå til å ha som kontor. Kommer det flere barn, så ryker kontoret.
Planen er å bo her en 2-4års tid til vi får råd til enebolig. (Skal du ikke ha ett evig oppussingsprosjekt, må du ut me minimum 4 mill for å det der vi vil bo :/ )

Vi bor i enebolig, aner ikke hvor stor (har ikke peiling på sånt[8D])...men vi har 3 soverom, stue, og kjøkken. Vi har tarrasse (eller hvordan det staves), og en romslig hage. Så har vi carport og plass til bilene [:)] vi har to bad, eller et hovedbad og en gjestetoalett + vaskerom. Vi skal (må) bygge ut, og skal søke om det ASAP [8D] tiden begynner å gå litt vel fort nå. Håper vi får godkjennelse, ellers blir det nok veldig trangt etterhvert kan jeg tenke meg [:-]

Vi bygget drømme huset i 2007 så jeg er veldig fornøyd med bosituasjonen.

3 etasjer, men uinnredet kjeller - fremtidsprosjekt [:D]
1.etg: Hall/hovedinngang med trapp, god skap plass og gjestetoalett med dusj. stue, spisestue, kjøkken, bi-inngang/vaskerom og "bod"
2.etg: Loftstue, stort bad og 4 soverom. hvor vi har laget det ene om til walk-in-closet

Ute har vi terrasse rundt store deler av huset, masse hage (hvor vi ikke har gjort annet enn å så gress og plantet hekk[8D] ) og dobbel garasje

Back
Topp