Hus bygging

måtte finne frem hiba katalogen nå=) hehe. likte veldig godt opal lux:D hehe.

ORIGINAL: majo88

Gruer meg til prisene vi skal hente, men vi får tomt på ca 1,3 nabo tomtene ligger på den prisen så hadde ikkje vi hatt tomt hadde vi ikkje hatt råd å bygge for prisene er jo såååå heisen:/

Dere er jo heldig som har fått tomt!

ORIGINAL: Becca1983

Gruer meg til prisene vi skal hente, men vi får tomt på ca 1,3 nabo tomtene ligger på den prisen så hadde ikkje vi hatt tomt hadde vi ikkje hatt råd å bygge for prisene er jo såååå heisen:/

Ja kjempe=) blir oppi svigers men det går fint=) sjø utsikt:D

Vi skal ha planløsningen til opal lux med noen forandringer. Større kjøkken, og soverom nede med eget walk-inn-closet og bad til soverommet og wc i gangen!

Ja kjempe=) blir oppi svigers men det går fint=) sjø utsikt:D

sjå utsikt er bare herligt... Da er dere heldig da..

Vi skal ha planløsningen til opal lux med noen forandringer. Større kjøkken, og soverom nede med eget walk-inn-closet og bad til soverommet og wc i gangen!

Høres genialt ut det da...

Det er jo svindyrt med tomt[&:]

ORIGINAL: Ljiljana

Ja tror det blir bra. Har flyttet sportsboden ned i kjelleren og får 20 kvm bod der! Og trekt ut en vegg i bak kant og litt diverse

Ja tror det blir bra. Har flyttet sportsboden ned i kjelleren og får 20 kvm bod der! Og trekt ut en vegg i bak kant og litt diverse

kjempe lurt då=)=)eg vil ha eget stort bad og walk in closet=) 4 soverom=) det er det eg SKAL ha:P

ORIGINAL: LillPill

Vi holder på nå..
Hus med halvannen etg på 235 kvm ca tilsammen..
Vi gjør alt selv bortsett fra rørlegger og elektrikker, men har fått en fin pris på det siden vi kjenner de. Og vi klarer oss på under 2 mill

oi. Så pass.. Ikke verst for et så pass stort hus da.. Hvilket hus er det snakk om??

Vi holder på nå..
Vi gjør alt selv bortsett fra rørlegger og elektrikker, men har fått en fin pris på det siden vi kjenner de. Og vi klarer oss på under 2 mill

oi. Så pass.. Ikke verst for et så pass stort hus da.. Hvilket hus er det snakk om??

Det var billig!!

ja det var grådig billig=) både ste broren min, onkelen min og onkelen te sambo driver egne rørlegger forretning så håper på god pris der i allefall=)=)

Sparer jo mye hvis du kjenner noen[;)]

Vi får rørleggerarbeidet gratis. Må bare betale for det materielle og det får vi til innkjøpspris[;)]

Vi har bygget huset i vedlegget. Det er på ca 220 kvadratmeter og kom på ca 2 mill. med 3 mål tomt. (vi bor AVSIDES!!![;)]) vi har da gjort myyye selv og tomta kostet 60 000 + graving. mannen min er rørlegger så han har gjort alt rørarbeid. elektrikere har vi også i familien så de gjorde det gratis. en kamerat av mannen min var med å satt opp alt av vegger innvending - billigere enn normalt. utenom det så har vi malt en del selv, lagt alt gulv selv, isolert selv, lagt en del av flisene selv og satt inn kjøkken og vaskerom selv[:)] er utrolig stress å bygge hus - men fantastisk deilig når det er ferdig!!!!!!!

ORIGINAL: Amaryllis

Vi har bygget huset i vedlegget. Det er på ca 220 kvadratmeter og kom på ca 2 mill. med 3 mål tomt. (vi bor AVSIDES!!![;)]) vi har da gjort myyye selv og tomta kostet 60 000 + graving. mannen min er rørlegger så han har gjort alt rørarbeid. elektrikere har vi også i familien så de gjorde det gratis. en kamerat av mannen min var med å satt opp alt av vegger innvending - billigere enn normalt. utenom det så har vi malt en del selv, lagt alt gulv selv, isolert selv, lagt en del av flisene selv og satt inn kjøkken og vaskerom selv[:)] er utrolig stress å bygge hus - men fantastisk deilig når det er ferdig!!!!!!!

Knall fint hus, til en knall fin pris[:)] Gravingen koster jo sin del også ja.. Men flott at dere har gjort så mye selv, og håper at vi kan klare deg samme.. Kjenner både tømrer og eletriker, så håper å få en grei pris.

Vi holder på nå..

Prøvde å legge inn bildet men fikk det ikke til.. så lenge siden jeg har gjort det.
Men er "ganske vanlig" hus.. med halvannen etg. Nede er det kjøkken, stue, soverom, lite bad, gang og vaskerom. og til sommeren skal vi ha opp en ganske stor veranda på halve huset. Oppe er det stue, 3 soverom, bad, garderobe og bod, der er det også 2 arker som det er 2 små verandaer på.. Så en dobbel garasje.
Nå skal det nevnes at vi har kjempe billig tomt da, betalte 60000 for den. Fikk arkitekt til å tegne huset da vi hadde sett et som var fint. Men han tegnet bare veldig enkle tegninger slik at vi fikk det godkjent, så har pappa og svigerfar "tegnet" sine tegninger selv som de trang til huset. Vi har fått prosenter på alt av byggevarer gjennom pappa og svigerfar. Kjøkken og bad hadde vi 40% på gjennom svigermor. Og kjentfolk da som har rørlegger og elektrikker jobben. Så har svigerfar gjort mye byttejobber med sine kompiser som igjen kommer til oss for å gjøre det de er gode på. Veldig kjekt. Men det tar veldig lang tid da, er et år siden vi heiset huset og det er en god del igjen. Familien vår som hjelper oss har jo andre ting å drive med og.[:)]

60000 vra billig for tomten ja.. Her må vi vertfall betale 300 000 pluss pluss for en tomt. Høres ut som en grei planløsning. Dere er heldige som har fått så gode priser. Ingenting som er bedre enn det.

Hva må folk betale for tomtene sine rundt om kring da???? DEt varierer jo mye alt etter hvor en kommer fra. Her ligger de på ca 300 000 pluss pluss da.

Når vi skal bygge så ender det på hvertfall 2 mill
Og da gjør vi alt av maling, fliselegging og slike ting selv og får familie til å hjelpe å sette opp grunnmur og pipa.. noen som er godtkjent da så klart[:D]

Det huset vi har sett på og vil ha, vil koste om vi ikke gjør en dritt på mellom 4-5 mill.

Men nå skal vi gjøre det meste selv og skal ha utleie leilighet og vil da komme på rundt en 2,4 mill. Har da tomt selv

Kommunalte tomter på her ligger på 60000 og private på 200000 og oppover.. men dette er virkelig bygda da[:)]

Hvor på buskerud bygda er det da?? hehe... bor vel kanskje mer sentralt selv men ikke akkurat verdens navle...

Back
Topp