Hurraaaa!

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Lillebror har endelig begynt å sove lenger mellom hvert måltid om natta, og han har gått fra 2-3 bæsjebleier til kun én tidlig om morgenen. :D Igår kveld tok han faktisk smokken da han våknet halv ett! Det har aldri skjedd før.

Kanskje grøten hjelper? :)

Kanskje begynne med grøt her også? Tredje natta på rad han har havnet i senga mi siden jeg ikke orker å stå opp så ofte til slutt!

Lillebror har endelig begynt å sove lenger mellom hvert måltid om natta, og han har gått fra 2-3 bæsjebleier til kun én tidlig om morgenen. :D Igår kveld tok han faktisk smokken da han våknet halv ett! Det har aldri skjedd før.

Kanskje grøten hjelper? :)
Vær forsiktig med hva du sier nå :p he he... Vi hadde det sånn som du beskriver, men plutselig (uten så mye grøt) snudde det helt om og nå er vi oppe i 5 ganger amming om natta!! :o blir litt fortvila kjenner jeg! Kan ikke se at det er no spes grunn til denne oppførselen heller!!

Får han grøt morgen og kveld? Er du oppe i fulle porsjoner? Noe annet han spiser i løpet av dagen?

Åh så deilig!! :) Jeg merker ikke så mye forskjell etter at vi startet med grøt. Amming annenhver time fremdeles. Men nå har vi begynt med grøt på formiddagen også. Spent på om det blir bedring snart for jeg vil så gjerne soooove!! Hun fikk smake grøt med banan i dag og det var velig populært så hun spiste masse (dvs. en porsjon som akkurat dekker bunnen av grøtskåla ;)) både til lunsj og kvelds :)

Når kan man starte med gröt ved fullammning?
I følge helsemyndighetene anbefales fullamming til 6 måneder så lenge alt er som det er som det skal i forholdt til vekt og utvikling, men at man kan begynne med smaksprøver fra 4 måneder. (Men så strides de lærde litt der noen mener det er bedre å starte med grøt fra 4 måneder, men den diskusjonen har jeg ikke orketå sette meg inn i...) Vi er blitt anbefalt å starte med grøt fra 4 mpneder pga lav vektoppgang.

Vær forsiktig med hva du sier nå :p he he... Vi hadde det sånn som du beskriver, men plutselig (uten så mye grøt) snudde det helt om og nå er vi oppe i 5 ganger amming om natta!! :o blir litt fortvila kjenner jeg! Kan ikke se at det er no spes grunn til denne oppførselen heller!!

Får han grøt morgen og kveld? Er du oppe i fulle porsjoner? Noe annet han spiser i løpet av dagen?

Jeg skal nyte de så lenge det varer. ;)
Nå i det siste er han begynt å bæsje så ofte på dagen... :P

Han får grøt én gang og da spiser han av en halv desiliter vann. Han har i det siste ikke villet ha grøt så nå har jeg blandet i banan. Da går det ned. ;) Ellers får han i tillegg litt smoothie, fruktmos eller en smaksprøve av en ny grønnsak. Tidspunktene for måltidene varierer, men alltid en liten stund etter et ammemåltid.

Back
Topp