Hurra!!!!

Galskap spør du meg...!

"Hos en mann skal du ikke ligge, som en ligger hos en kvinne; det er en vederstygghet." (3.Mosebok kap. 18:22)

På tide :) Jippi :) i 2016 så skulle dette bare mangle :)

Denne diskusjonen har vi hatt i familien også da vi har noen i slekten som er homofil.
Følgende spørsmål dukket opp:
Adam og Eva fikk to gutter.....
Hva skjedde med resten??

Flott at de som ønsker det kan få gifte seg i kirken, uavhengig av hvem man forelsker seg i!

I mine øyne er det et stort fremskritt for samfunnet og selv om jeg ikke er kirkegjenger selv blir det stjerne i margen for de prestene som stiller seg positive til å utføre vielser mellom mennesker av samme kjønn :)

Syns det er på tide at homofile får samme rettigheter og lov til samme ting, burde vær en selvfølge.

Så...hurra!

Syns det er på tide at homofile får samme rettigheter og lov til samme ting, burde vær en selvfølge.

Så...hurra!
Enig. I mine øyne er det for dumt at de ikke skal ha samme rettigheter kun basert på at de har forelsket seg i "feil" kjønn.

Enig. I mine øyne er det for dumt at de ikke skal ha samme rettigheter kun basert på at de har forelsket seg i "feil" kjønn.
Syns det er helt på trynet. Kjærlighet har ingenting med religion å gjøre. Det er mellom to (eller fler, whatever floats your boat) og burde ikke ha noe å si om det er mann og kvinne.. Eller mann og mann eller kvinne og kvinne.

Syns det er helt på trynet. Kjærlighet har ingenting med religion å gjøre. Det er mellom to (eller fler, whatever floats your boat) og burde ikke ha noe å si om det er mann og kvinne.. Eller mann og mann eller kvinne og kvinne.
Kunne ikke vært mer enig :)

Jeg er faktisk litt delt her på en måte jeg... På den ene siden synes jeg det er fantastisk at homofile endelig får lov å gifte seg i kirken hvis de vil det, men så synes jeg på den andre siden at de kristne er feige og gir etter for noe som er helt grunnleggende prinsipielt feil ifølge deres religion.

Selv er jeg ateist og synes at religion er bullshit, men hvis man først skal være religiøs, så synes jeg liksom man like så greit kan ta det seriøst å være ordentlig religiøs også, spesielt prester som skal preke dette videre. Her må jeg faktisk si at jeg er litt mer imponert over muslimene, de kommer aldri til å gi etter for slikt press for å tilfredsstille, så lenge det står i dems hellige skrifter at det er forbudt.

Men bra for alle de homofile som endelig får muligheten da! Så selvom jeg synes kirken er feig, så unner jeg jo de homofile denne seieren! :)

Denne diskusjonen har vi hatt i familien også da vi har noen i slekten som er homofil.
Følgende spørsmål dukket opp:
Adam og Eva fikk to gutter.....
Hva skjedde med resten??
Nei det stemmer ikke de fikk 3 sønner først, først fikk de Kain og Abel, også Set, og noen år etter på de fikk dem flere sønner og døtre :-) hva navne på de er eg litt usikker på men kan nok finne det ut om eg spør noen som kan dette bedre en meg :-)

Nei det stemmer ikke de fikk 3 sønner først, først fikk de Kain og Abel, også Set, og noen år etter på de fikk dem flere sønner og døtre :-) hva navne på de er eg litt usikker på men kan nok finne det ut om eg spør noen som kan dette bedre en meg :-)
Vi kan starte en bibel tråd :D så vi ikke kupper denne tråden :P

Et stort hurra!! Jeg stemte ved kirkevalget ene og alene pga denne saken! Fantastisk at det gikk den veien! :D

Back
Topp