Hurra!!

MTDC

Forumet er livet
VIP
Etter 3-4 dager med ammefri og kun pumping 1-2 ganger i døgnet er høyre puppen friskmeldt!! Null sår og kjente ikke jeg la henne til engang:-):-):-):-) Og jeg har nesten ikke fått mindre melk heller:-) Nå blir det samme behandling en dag eller to på venstre side! Hurra for at ammingen går seg til denne gangen:-):-):-)

Så bra! Vurderer å gjøre det samme, gjør så utrolig vondt å amme og går bare rundt å gruer meg til neste gang. Men så må jeg få opp melkeproduksjonen for veska drikker som en helt... Men takk for tips :) :)

Er nok lurt å pumpe mer da når du trenger mer melk.. Jeg har hatt mer enn nok i hver pupp til et måltid, så da har det gått fint å ikke pumpe så mye:-) Lykke til:-) Det blir bedre!:-)

Etter 3-4 dager med ammefri og kun pumping 1-2 ganger i døgnet er høyre puppen friskmeldt!! Null sår og kjente ikke jeg la henne til engang:):):):) Og jeg har nesten ikke fått mindre melk heller:) Nå blir det samme behandling en dag eller to på venstre side! Hurra for at ammingen går seg til denne gangen:):):)

Så bra, du er utrolig flink og utholdende!! :) :)

Så godt å høre! Supert at det går seg til :D

Og på amming nr to begynte det å gjøre vondt igjen.. Biter tennene sammen og håper det blir bedre snart.. Drit lei av pumpa..

Uff, så kjedelig at det går trått igjen! Håper det løsner skikkelig snart. :)

Uff, så kjedelig at det går trått igjen! Håper det løsner skikkelig snart. :)
Ja.. Fatter ikke hvorfor det må være så vondt.. Sitter og gruer meg til hver amming og gråter/skriker/roper hver gang jeg legger til.. Vil så gjerne få det til.. Alle sier hun har riktig tak også, så det skulle jo ikke vært sårt... :'(

Har du prøvd den stillingen det er bilde av på facebook?
Ja.. Prøvd den to ganger på begge sider, men synes det er like vondt.. Ser ut som puppene er litt bedre allerede etter et døgn med pumping, men tar ingen sjanser.. Vil ikke amme igjen før de er helt grodd denne gangen.. Sitter med puppene bar hele dagen så de skal gro fortere.. Føler meg ikke akkurat lekker, men tror det hjelper..

Å huff, kjipt med såre og vonde bryst! De er jo i bruk store deler av dagen, så de bør være i form! Men. Mine beste tips er lufting, topp i stedet for bh, lanolin-krem og rett sugetak... Masse god bedring, håper det kommer seg fort :)

Å huff, kjipt med såre og vonde bryst! De er jo i bruk store deler av dagen, så de bør være i form! Men. Mine beste tips er lufting, topp i stedet for bh, lanolin-krem og rett sugetak... Masse god bedring, håper det kommer seg fort :)
Her går det i frie pupper hele dagen, bortsett fra om vi får besøk eller skal ut av huset, lanolin må jeg bli flinkere til å bruke;-) Er så redd for at fingrene ikke skal være rene nok til å ta på sårene.. Rett sugetak har hun hatt hele tiden iflg sykehuset og helsesøster.. Går seg vel til snart håper jeg.. Hatt to dager med pumping nå, og nå orket jeg ikke tanken på å pumpe, så jeg måtte bare prøve å legge til.. Gikk bra på venstre, så jeg må bare manne meg opp og prøve høyre også snart.. Den er verst, så jeg har nesten lyst til å gi den opp.. Men kjekt å ha to å veksle mellom også:-P

Huff høres ikke noe særlig ut nei :( håper det går over snart :) god bedring :)

Markus <3 Mina

Funker for meg, pumpet hver 3 time i 2 døgn og nå er sårene grodd og melkeproduksjonen er på topp! Så nå veksler jeg mellom å amme å pumpe, så blir det nok bare amming om noen dager. :) Håper det ordner seg for deg også ;)

I gang med amming igjen nå etter to dager med pumping.. Produksjonen ser ut til å ha dalt av en eller annen grunn, så hun ligger på puppen i en evighet.. Fortsatt sårt og vondt, særlig når jeg legger til, men sårene så ikke ut til å gro noe særlig bedre med pumpa og den gikk meg etterhvert på nervene.. Får bare bite tennene sammen en stund og se om det blir noe bedre.. Noen som vet hvor lenge jeg kan forvente at det skal være sårt?

produksjonen har nok falt fordi du pumper. baby tømmer brystet bedre enn pumpen klarer.. når det gjelder sår synes jeg å huske at det tok litt tid da jeg fikk mitt første barn.. er ikke sår nå (fikk nr tre 9. feb) men det er vondt å legge til og de første takene hun tar.. det står jo i "alle" bøker at det ikke skal være vondt å amme, men min erfaring er at det kreves litt herding før det er helt smertefritt... håper det ordner seg for deg.. lykke til :)

produksjonen har nok falt fordi du pumper. baby tømmer brystet bedre enn pumpen klarer.. når det gjelder sår synes jeg å huske at det tok litt tid da jeg fikk mitt første barn.. er ikke sår nå (fikk nr tre 9. feb) men det er vondt å legge til og de første takene hun tar.. det står jo i "alle" bøker at det ikke skal være vondt å amme, men min erfaring er at det kreves litt herding før det er helt smertefritt... håper det ordner seg for deg.. lykke til :)
Tusen takk:-) Er nok pumpa som har gjort det, ja.. Stakkars liten måtte få 150 ml mme i går kveld for å bli fornøyd.. Resten av dagen så det heldigvis ut til å greie seg med mme, men enkelte måltid måtte ho to turer på hver pupp for å bli mett.. Uvant når det tok henne 15 min på en pupp å bli fornøyd sist hun fikk pupp:-P Håper mengden øker fort nå.. Vil ikke gi mer mme enn jeg må:-P

Back
Topp