Hurra for nav.

silje862

Glad i forumet
Sende inn permisjonstiden papirene for 3 uker siden. Sto på sidene dems at behandlingstiden er ca 6 uker å nå får jeg brev i posten at tiden er 12 uker. . Kjempe fint.... blir sittende uten penger en stund da siden permisjon starter 17.10.. grr blir vanskelige uker vet jeg. Kan hende jeg ikke får penger for januar da.. dagens hormonelle utblåsning.

Eg leverte for 4 uker siden og har ikke får svar at de har mottatt en gang selv om eg veit de har mottatt det. Var inn på det lokale kontoret og spurte.

Søkte i begynnelsen av september men ikke fått svar enda. Tenkt det er lenge igjen men har da tenkt til termin og ikke permisjonsstart.... Men vet uansett ikke når i mnd di utbetaler for kan jo bli endring der å ut fra hva en er vant med....

Ring de og hør... De ukene er max de kan bruke for å behandle søknaden. Her leverte jeg min så fort vi kunne, men jobben brukte litt tid på å sende inn innteksskjema, men når de først hadde sendt inn det så gikk det tre dager så hadde jeg vedtaket i posten. Ring 55 55 33 33

Fikk beskjed om 12 uker jeg også. Hadde termin i desember i fjor og måtte egentlig vente til mars, men pengene kom på konto mens jeg var på føden :)

Sniker litt her, men er det ikke slik at arbeidsgiver betaler pengene som vanlig, og så får de dekket av NAV i etterkant? Eller er det forskjellig praksis på dette etter hvilken arbeidsplass en har?

Sniker litt her, men er det ikke slik at arbeidsgiver betaler pengene som vanlig, og så får de dekket av NAV i etterkant? Eller er det forskjellig praksis på dette etter hvilken arbeidsplass en har?

Kommer an på arbeidsplass etter det jeg vet om....

Tr
Sniker litt her, men er det ikke slik at arbeidsgiver betaler pengene som vanlig, og så får de dekket av NAV i etterkant? Eller er det forskjellig praksis på dette etter hvilken arbeidsplass en har?[/quote
Tror det oftest gjelder kommune og statlig arb.plasser kanskje? Sjeldnere med private bedrifter.

Ble litt tull her... Tror det er kommunale og statlige arb.givere som forskutterer lønn. Lite private bedrifter som gjør det....

Ble litt tull her... Tror det er kommunale og statlige arb.givere som forskutterer lønn. Lite private bedrifter som gjør det....
Okei :) Jobber i privat bedrift, så er kanskje heldig som får utbetalt direkte fra dem jeg da. :)

Nei.... Jeg jobber i kommunal sektor og får forskuttert lønn under både sykmelding og permisjon. Det samme fikk jeg da jeg jobbet for staten for 10 år siden.... Fjerde sv.skapet dette, og har alltid fått forskuttert.

Nei.... Jeg jobber i kommunal sektor og får forskuttert lønn under både sykmelding og permisjon. Det samme fikk jeg da jeg jobbet for staten for 10 år siden.... Fjerde sv.skapet dette, og har alltid fått forskuttert.
Så bra. Jeg har hørt at kommunale er litt tregere i endringer og de jeg kjenner som har jobbet i offentlig sektor har måttet få via nav.
Jeg har alltid jobbet i privat sektor og kun 1 av 4 har ikke forskuttert lønn.

Og en annen stor fordel er jo at vi får feriepenger som normalt i juni neste år. Nav gir vel bare feriepenger av deler av lønna?

Back
Topp