Hur ofta?

mammas_elskling

Forelsket i forumet
Den här frågan har säkert tagits upp 100 ggr men frågar igen. Hur ofta får era små mat? Hur ofta behöver dom mat nu? Jag tror jag amma Birk lite för ofta igentligen. Ger han gärna pupp när han blir grinig för då blir de iaf tyst! Ammar kanske var 3-4 timme och ger han smakportioner, bara några skjedar mellan. Har börjat med gröt nu sista målet och då ammar ja inte på natten längre.

Hermine får mat hver 3.time på dagen, stort sett bare mm og litt grønnsaksmos om morran +velling på kvelden! På natta spiser hun hver 2.time:eek:

Hermine får mat hver 3.time på dagen, stort sett bare mm og litt grønnsaksmos om morran +velling på kvelden! På natta spiser hun hver 2.time:eek:
Okej då är ja inte ensam. Anledningen till att ja frågar är för att ja hade en väninna här igår och hon sa att var 3dje time var aaaaalldeles för mycket...

Her går det maks tre timer mellom hver amming - gjerne bare to. Vi gir ikke noe annet enn morsmelk foreløpig. Det hender seg at han sover natten igjennom, men oftest er han oppe en gang eller to.

Her også går det max 3 timer mellom hvert måltid (med mindre hun sover fryktelig tungt og lenge..) Hun har noen små måltider (pupp/mme) og noen større måltider (grøt, grønnsaksmos + litt svisker ) Også avslutter vi dagen med grøt-bad-velling. ;) Da sover hun som regel til 05-ish, så får hun pupp og sover 1-2 timer til.
Men hun her er bare helt vill på mat. Skjønner ikke at det er plass til så mye i den lille kroppen.;)

Jeg ammer også når det er for mye lyd.. Hehe. Sjelden det går mer enn to timer mellom på dagtid. Men nå har det jo blitt bedre om natta så jeg ammer gjerne hver andre time om dagen.

Okej då är ja inte ensam. Anledningen till att ja frågar är för att ja hade en väninna här igår och hon sa att var 3dje time var aaaaalldeles för mycket...
Morsmelk er veldig lettfordøyelig så 3 timer er egentlig ganske lenge, jeg er jo sulten selv 4 timer etter et stort måltid så synes ikke det er så rart at hun blir sulten hver 3.time;-) men skulle ønske hun sov litt lengre på natta! :oops:

Ja,jeg spiser jo stort sett hver 3. time selv,så syns det virker naturlig at mini og er sulten såpass ofte:-)

Ammer hver time på natta nå som han driver med tenner, og ellers ammer jeg hver 3 time på dagen:) Han får mme etter amming, men sjeldent han drikker mer enn 30 ml:) Får grøt morgen, middag og kveld:) Får fruktpurè på toppe av grøten og al digger det;):p

Ammer hver 2 til 3 time på dagen, og 1-2 ganger på natta:-)

2-3 timer på dagen her, litt flere timer i mellom på første soveøkt på natten, og litt oftere resten av natten (for å være helt ærlig ser jeg ikke så mye på klokken på natten og halvsover mellom matinger, tror jeg har ammet to ganger i natt...)

Back
Topp