Hur ofta går ni till jordemor nu på slutet?

Vad trevligt med så många svar :) Verkar som att det är långt med 5 uker emellan två besök nu på slutet då. Var i uke 32+4 siste besök å kommer å vare i uke 37+6 neste besök. Beror ju sikkert på att det er jul å nyttår emellom og er det noe spesiellt kan jeg ringe för å komme på ett extra besök. Min jm vill bare boke en time i gangen så vet ikke når jeg ska till henne etter 8/1... då blir det kanske hvar uke:) Det jag er mest bekymrad för er om babyen ikke ligger med hode nedover å det oppdages för sent eller om mitt blodtrykk blir högt...

Fikk beskjed ved 36 uker at nå blir det hver 14 dag- stemmer bra med hvordan jeg gikk med førstemann også:) Men fra 38 er jeg usikker om det e rvanlig med 39 også..kanskje individuellt? Litt etter form osv?

Jeg gikk til JM 1 gang hver fjortende dag fra jeg var 5mnd gravid. Men nå har jeg ikke vært der på 3 uker, og skal ikke tilbake etter det jeg vet :)
Hvorfor? Jo for jeg er på oppfølging 1 dag i uken på fødeenheten i Levanger og Namsos :)
Nå har jeg greid å holdt lille elgen i magen så langt, så nå beskymrer jeg meg ikke så mye lengre ;)
Er i uke 35+1 nå ;)

Jag trodde att man skulle börja gå oftare till jordemor nu på slutet, kanske annen hver uke eller nåt men när jag var där sist för en uke sedan fikk jag nästa time den 8 januari. Tycker det är lite långt med 5 uker emellan besöken nu på slutet så lurer på hur ofta ni går till jordemor? Har termin 27 januar :)

Jeg var sist 29.11. fikk neste time 2 januar. termin 8 januar. (lurer på om jeg rekker den timen før bebyen kommer)
Så det er nok ikke uvanlig.
Men sist når jeg ventet første barnet mitt mener jeg det var oftere. hver 2 uke de siste 2 mnd eller no...
Men, man kan jo alltids be om en ekstra time imellom hvis man føler det er lenge ;)

Til no har eg gått 1 gang i mnd, men no ville ho ha meg inn igjen etter 2 veker rordi blodtrykket hadde gått litt opp. Har 6 veker igjen.

Æ va t jordmor i uke 29, 34 å neste blir i 37 :)

JEg går kun til fastlegen. Har gått hver 4.uke siden august grunnet tettere oppfølging. Regner med jeg kommer til å gå annenhver uke nå etter uke 34

Siden uke 30 har jeg vært til kontroll hver andre uke. Annen hver gang hos fastlege og jordmor (så det har jo vært 4 uker mellom jordmor-timene). Nå var jeg hos jordmor i uke 35, og skal heretter gå hver 14.dag til henne.

Jeg går nå hver andre uke. Skal på neste kontroll den 4.juledag :)

Det er ikke bra å vente så lenge så tett innmot termin, er viktig å følge godt med de siste ukene på at veksten er bra for er jo på slutten ting kan skje med morkakesvikt og lignende og da er det ikke godt nok med 4-5 uker mellom sjekkene...så ville ringt og fått en time midt i mellom.

Må ha en lege og Jm som følger opp nesten litt for nøye jeg da siden jeg er der hver uke.
Ser de fleste andre er der max hver 14 dag.

Back
Topp