Hur ofta går ni till jordemor nu på slutet?

Svensk

Andre møte med forumet
Jag trodde att man skulle börja gå oftare till jordemor nu på slutet, kanske annen hver uke eller nåt men när jag var där sist för en uke sedan fikk jag nästa time den 8 januari. Tycker det är lite långt med 5 uker emellan besöken nu på slutet så lurer på hur ofta ni går till jordemor? Har termin 27 januar :)

oi, det var lang tid imellom! Jeg har gått ca hver fjortende dag fram til jeg fikk svangerskapsforgiftning så nå går jeg minst en gang i uken! :)

Mellom siste og neste blir det ca 3 uker , men tror jordmor la det opp slik med tanke på julen . Så blir vel antakelig en time rett over jul igjen her ( håper iallefall på det )

Man begynner vel å gå hver 2 uke f.o.m. uke 33-34, kommer litt ann på når man har den "siste" kontrollen. Jeg går nå hver 2. uke

Jeg var til jordmor 12.november og fikk ikke ny time før 2. januar. Har vært hos lege en gang etter det, og skal en gang til før jul. Jeg stusset også over hvor lang tid det var imellom kontrollene på slutten... Har termin 13. januar

Man begynner vel å gå hver 2 uke f.o.m. uke 33-34, kommer litt ann på når man har den "siste" kontrollen. Jeg går nå hver 2. uke
Samme her. Jeg går kun til fastlegen min.

Etter uke 36 sier de nasjonale retningslinjene, utarbeidet av helsedirektoratet, at det bør være kontroll hver 2. uke. Kan være at kapasiteten er sprengt i den kommunen du bor?

Jeg var i uke 34 og skal igjen i uke 36.

jeg hadde Legetime 27 nov ( pga sykemelding) og jordmor time 29 Nov. Har ikke fått time til lege før 20 des og jordmor 15 januar (! ), dagen før termin. Snodige greier..

jeg går annenhver uke jordmor/lege:)

Var hos jm mandag denn uken, og hun hade ikke ledig time før 7/1 så håper legen er på jobb i julen.... Ellers blir det privattime hos Jordmor da kommunen pålagt henne lang juleferie...

Jeg går til fastlege og har hatt hver fjerde uke frem til nå (uke 36), nå er det hver andre uke fremover. Hun har hele tiden vært tydelig på at jeg måtte komme ekstra hvis jeg hadde behov for det.

Er kontroll uke 32, 36, 38 0g 40 sånn på slutten tror jeg. Noen må selvfølgelig oftere men dette er de "vanlige" kontrollene.

Legen min mener at fra uke 36 bør man gå hver uke på kontroll
.Det gjorde jeg også med min 2 største barn for 14 og 15 år siden.Men er vel kanskje forskjellige meninger blant leger og jordmødre der ute.

Nå som det er så kort tid igjen (termin 10. januar), så går jeg hver uke. I jula er både legekontor og jordmor stengt, så etter der igjen så blir det kontroll igjen.

Jeg har gått en gang i mnd.. synes dette er alt for lite! Håper på mer kontroller fremover nå!

Jag var hos jm i vecka 32+6, så var jag igår, i vecka 37.
Ska igen nästa fredag, då är jag 38+2 (för jm ska ha fritt under jul/romjula), och sen får vi se om jag hinner en till...det blir över nyår isåfall.

Back
Topp