Hunder

Linka

Gift med forumet
Jeg er et dyremenneske og ønsker meg hund etter hvert, men nå blir jeg så frustrert altså.
Har akkurat flyttet en nabo herifra som lot hunden stå ute hele dagen og bjeffe. Gikk aldri tur med den og den bjeffet til og med ute kl to om natta. I to timer i strekk.
Har aldri vært så glad for at noen flyttet. De skulle ikke hatt hund. Da vi flyttet hit sto den ikke i bånd og vi hadde ikke gjerde i mellom hagene. Dette resulterte i at den jaget katta vår inn i stua vår og sto knurrende over sønnen min da katten gjemte seg under bordet bak. Dette startet en enorm krangel oss imellom. Jeg har ikke noe imot at hunden jager katta mi. Den har ikke noe og gjøre på dems gård, men jeg har noe imot at deres hund truer gutten min.
Uansett har de flyttet og det er stille her...... eller var.....

To av naboene har også hund og hver morgen kl 07.00 er den ene ute og tygger på en squiky toy. Blir vekket av det hver morgen og nå blir jeg snart gal. Den andre bjeffer alltid om kvelden og jeg lurer på hva som skjer når babyen kommer.

Er det bare meg som er rar eller er det faktisk slik at ikke alle som har hund lar de bjeffe og slipper dem ut alene så tidlig???

Klem

Naboen vår har en stille hund, det er værre med tenårings gutten som spiller høy musikk.
De går tur med hunden bare når det er fint vær, men han har et langt bånd når han står ute.
Tror han er forelska i hunden til pappa, for vær gang jeg kommer hjem, så reiser han seg opp og ser veldug håpe full ut, for når jeg har med Chara så kommer eieren ut og slipper han så de får leke litt.

Kunne oxo tenkt meg hund etter hvert, men da skal det bli en omplassernings hund, orker ikke en bøllete liten valp i huset. Også gjør vi en go gjerning ved og ta inn en hund uten et hjem[:)]

Jeg har en hund selv på et år, (ellers har jeg hatt hund siden jeg ble født, vokst opp i en hundefamilie). Jeg hadde ikke godtatt mye bjeffing. Innstinktet deres at er bjeffe for å varsle fare (hvis det ringer på døre,kommer noe uvedkommende, eller et katt i våres hage,hehe). Sånn som du skriver om din nabo tror jeg ikke er normalt, lite oppdragtelse på hund kan jo værte årsaken. Men såklart, mye av bråket på hunder kommer ann på rasen også (selvom eier han mest skyld).

Vi har en boxer gutt. Og boxeren er kjent for å være leken (litt ivrig), har veldig vakt-innstinkt og elsker barn. Og så klart det er bjeffing når noen kommer før hunden ser hvem der er. Men aldri ellers (da hadde han fått med mor å gjøre, hehe)

Så er du redd for at hunden ikke skal være "snill og velloppdragen" hvis du evt skal annskaffe deg en hund, så er det jo et tips å lese litt om forskjellige raser så finner du en som passer dere utmerket. Lykke til i hvet fall. Og jeg som har hund fra før, kan annbefale alle å annskaffe seg en hund som da blir en trofastvenn og ikke minst en stor del av familien.

Du skriver også at du har noe i mot at hunden truer gutten din(dette er forferdelig hvis du mener dette) Normalt skal ikke dette skje i det hele tatt. Det kan tyde på at eiern ikke er egnet til å ha hund, eller at huden er syk og gammel.

Vi har to ute-hunder.. 2 border collier, unghunder, det blir litt for mye å ha inne. Men de har en stooor fin garde der de kan velge mellom å være inne eller ute. I tilegg er jeg ute med dem mange ganger i løpet av dagen. Hadde ikke tolerert mye bjeffing! Men så er jeg ganske bortskjemt, hundene våres bjeffer ikke... Det hender jo, men det er svæært sjeldent. Den eldste uler litt av og til når jeg slipper dem... Men en hund som er ute alene mye og bare står å bjeffer, nei takk.. Det hadde ikke jeg tolerert, i hvertfall ikke med en liten baby.. Jeg hadde prøvd å snakke med naboene, saklig og høflig og prøvd å forklare situasjonen for dem. Det er god sjangse for at de faktisk forstår..

Lykke til, håper det ordner seg[:)]

En hund skal ikke stå ute alene i timesvis å bjeffe..da bør eieren få beskjed..
Hvis det er en valp kan den trenge litt mere tid på å " kjøre seg inn " i det å lære seg å stå i bånd..
Det er ikke alle som skulle hatt hund..en hund er som et barn,, den trenger masse omsorg og det er mye arbeid å ha hund!!

Men som nabo i et byggefelt må en tåle litt bjeffing,, for en hund har også behov..
Bjeffing kan være grusomt irriterende,, men alt med måte..

Har hund selv, og vi har naboer som ikke tåler den minste lyd...
Det er også litt kjipt..

Klem

Det er sykt at folk annskaffer seg uten uten og har tid til å lære hunden oppdragelse. Hunden er som en baby når du får den og alt må læres inn.
Og for de som har ekstra tid finnes det mange kurs med oppdeargelse og lydighet, som er kljempe fint å gå på (både for eieren og hunden)

Og det er derfor jeg ikke skaffer meg hund nå. Jeg har ikke tid til den. Jeg vil ha skikkelig tid før jeg skaffer meg en skjønn liten voff...

Back
Topp