Hunder og Baby

Har selv bare gode erfaringer med hund og baby/barn :-)
Når vi fikk baby nr 1 i 2014 hadde vi en Cocker på 4 år, hun og guttungen ble bestevenner <3 hun ble syk og måtte avlives når guttungen nesten var 3 år, han snakker fortsatt om henne og nå er han 7 år <3

Vi fikk en til baby i 2017, denne gangen uten hund. Nå har vi en huksy på 8 mnd og baby nr 3 på vei. Hunden vår er super rolig og god og snill. det er som flere over skriver viktig å legge til rette for at baby/barn og hund har sine plasser der de får ro og fred. Hos oss er det en regel at valper som sover ikke er "lov" å vekke. Hunden vår legger seg til å sover på plassen sin når hun vil ha fred og ro og da får hun det, men om hun legger seg inntil ungene for å sove mens de leker/ser barnetv skjønner hun at det ikke er like stille og rolig :-D Vi gleder oss bare, hunden er en del av familien og elsker ungene våre og de elsker henne :-)

Ser virkelig frem til trilleturer og bæreturer med hund igjen :-)

Vi hadde vofs da eldste ble født! Verdens fineste border collie! Han var 6 år da hun kom, og taklet overgangen kjempebra! Han pleide å passe på henne når hun sov, lå med hodet nederst på vippestolen og var med på vippingen, gikk pent ved siden av vogna på tur og var alltid like tålmodig og snill med henne! Siden samboer jobbet offshore da var det litt pes å få til de helt lange turene... men det gikk jo på ett vis! Det hjalp nok at vofs hadde blitt voksen og ikke trengte like mye som han gjorde helt i starten! Lykke til! Hund og barn er gull! Skulle gjerne hatt vofs igjen, men samboer synes det binder oss så mye med tanke på reising osv.... han døde for 4 år siden og er dypt savnet :Heartred:Heartred:Heartred

Vi har 2 hunder og den ene liker ikke små barn... Hvis hun ikke holdes borte når vi har små barn på besøk glefser hun etter de på et tidspunkt og det har blitt verre med årene (hun er 8 år).

Vi har til nå store barn (13-18), så i det daglige har det vært null problem, men nå kommer det jo en liten som skal være her hele tiden. Og jeg vet jo at med små barn kommer mange år med besøk av andre små barn, vi er veldig sosiale her vi bor på et lite sted.

Veldig usikker på hva jeg skal gjøre... skikkelig hodebry midt i gleden:sorry:

Å så gøy ! Hva har du? :) Vi har e Greyhound på 1 år og en whippet på 6 <3

Artig! To whippet-gutter her, men jeg har veldig lyst på grey en gang også, når vi får mer plass... :happy:
Eldstemann er veldig rolig og bedagelig, mens yngste har litt lopper i blodet innimellom ennå, hehe. Men de er utrolig snille og "myke" begge to.

Artig! To whippet-gutter her, men jeg har veldig lyst på grey en gang også, når vi får mer plass... :happy:
Eldstemann er veldig rolig og bedagelig, mens yngste har litt lopper i blodet innimellom ennå, hehe. Men de er utrolig snille og "myke" begge to.
Så gøy :) Whippeten vår er også veldig rolig og bedagelig :) Egentlig bare en skikkelig godgutt <3 Greyhounden vår er snill og rolig for det meste, men siden huner ung så er hun jo naturligvis litt mer voldsom :P Men det er jo ennå lenge til babyen kommer, og mye kan skje på den tiden :) Hun roet seg veldig etter første løpetiden :) Gleder meg ikke til å sprade rundt i utstillingsringen høygravid haha :P

Back
Topp