Hunder og allergi- OPPDATERT

Purpurea

Gift med forumet
Kan det være mulig?

bikkja nyser og nyser, snufser og er virkelig ikke i slaget

Syns jeg husker at hun var slik i fjor og.

Hva kan hun være allergisk mot tror dere?

--------------------------------------------------------

Var hos veterinæren og han sa at mest sannsynlig var det nese midd.
Hun fikk en sprøyte for dette og han sa at blir hun bedre av nysingen så var det 100%
 nese midd. Hun har helt sluttet og nyse så dette var jo vellykket :)

Skal tilbake om 1 uke for en ny sprøyte for å ta livet av eggene som sikkert klekker snart.

Så tatt dramadama som kom med dette :)

enten er det en lukt eller noe han ikke liker, kan også komme av at han har stukket nesen inn i en busk eller noe.... eller han kan være forkjølet... hunden min har vært forkjølet før :P

Jeg er ingen veterinær, men det kan jo være gressallergi? Pga det nå snart er sommer og hunden kanskje er mer ute.
Jeg hadde en hund en gang som hadde fôrallergi, pluss husstøvallergi.. Kjempelettvint!!

Hunden min ble allergitestet av en veterinær, og fikk det konstatert. Det koster litt, men jeg syntes det var verdt det.

ja hunder kan helt klart være allergiske! Mot det meste faktisk.. Støv, mat osv

Stor mulighet for at det er pollen kanksje?
Hadde helt klart dratt til veterinæren for å få sjekket det opp

Mange hunder er allergiske mot ting. Så dere bør ta en tur til dyrelegen å snakke med dei.
Hunden vår er allergisk mot støv, midd og gresspollen. Han reagerer med kløe...

Hun klør ikke, avføringen er normal og hun er normal ellers, men nyser og nyser da.
Får vel ta henne med til veterinæren.

Tucha skrev:
ja hunder kan helt klart være allergiske! Mot det meste faktisk.. Støv, mat osv

Stor mulighet for at det er pollen kanksje?
Hadde helt klart dratt til veterinæren for å få sjekket det opp

Jeg kom på en ting!!
Nesemidd!

"Symptomer på nesemidd er nysing, reversed sneezing (innovernysing hvor hunden trekker inn luft og nesesekret med en kraftig snorkelyd), hoste, hoderistning, irritasjon ved snuten, rennende nese med klart vannaktig til tykkere rødbrunlig væske, sporadisk neseblødning og nedsatt til opphørt luktesans. Det er viktig å være oppmerksom på at de ulike nevnte symptomer også er forenelige med andre alvorlige syklige tilstander i luftveiene hos hunder."

Dramadama skrev:
Jeg kom på en ting!!
Nesemidd!

"Symptomer på nesemidd er nysing, reversed sneezing (innovernysing hvor hunden trekker inn luft og nesesekret med en kraftig snorkelyd), hoste, hoderistning, irritasjon ved snuten, rennende nese med klart vannaktig til tykkere rødbrunlig væske, sporadisk neseblødning og nedsatt til opphørt luktesans. Det er viktig å være oppmerksom på at de ulike nevnte symptomer også er forenelige med andre alvorlige syklige tilstander i luftveiene hos hunder."

åå tusen takk, er en jakthund og vi har rever i nærheten så mye mulig det kan være dette.
Hun snorker mye mer enn før og har som det står reverse sneezing.

Da kan jeg i allefall nevnte det til veterinæren

Bare hyggelig :)
Håper dere finner ut hva det er da. Sikkert ikke så kos for hunden å gå med dette om det er plagsomt.
Må oppdatere når du har finni ut da :)

Dramadama skrev:
Bare hyggelig :)
Håper dere finner ut hva det er da. Sikkert ikke så kos for hunden å gå med dette om det er plagsomt.
Må oppdatere når du har finni ut da :)

Det skal jeg gjøre :)

Så bra at dere fant ut hva det var, og at hunden er bedre :)
Da har jeg faktisk lært litt etter mange år med hund. Hehe

Dramadama skrev:

Jeg har hatt hund i 18 år og det er første gang jeg har opplevd dette :)
Man lærer noe nytt hver dag :)

*Lillamumi* skrev:
Dramadama skrev:

Jeg har hatt hund i 18 år og det er første gang jeg har opplevd dette :)
Man lærer noe nytt hver dag :)

Ikke sant :P
Det har vært mye rart med våre hunder, og jeg fikk helt hetta da en av dem fikk kennelhoste første gangen. Trodde bikkja skulle daue :P

Back
Topp