Hunden reagerer på meg som gravid.

Veronica 1991

Brian Aleksander <3
Januarhula 2014
Jeg lurer på om det er flere som har hund som reagerer på at du er gravid?

Jeg har 3 Chihuahua gutter som har tydelig merket dette. De er myyye mer kosete nå og skal ligge på magen. De bytter på å ligge oppå magen, og lukter mye å sleiker på magen min :P
Dette er helt sprøtt å se.. Når vi er ute å går tur skal de liksom passe på meg :)

Jeg har noen dager som jeg er skikkelig skikkelig sliten å bare ligger på sofaen, da bjeffer de mye mindre (som om de skjønner at jeg ikke orker å kjefte) og er rolige selv. Men med en gang samboer kommer hjem så er det liksom greit å bjeffe litt siden da kan han kjefte..

Flere som har opplevd dette ? :)

Broren min har ein chihuahua, og han reagerte når eg var gravid med storebror :) Han er veldig glad i meg til vanlig då (hihi :)), men var veeeldig klengete og kosete når eg gjekk gravid :)

Hehe, eldste hunden min er 4 1/2, og han reagerte på søsteren min når hun gikk gravid i 2010. Han skulle ligge på magen under genseren hennes hele tiden :) hehe

Ja, hunden min er plagsomt kosete. Vil også advare at hunder har en tendens til å bli dritsjalu når barna blir født, så da kan de bli ENDA mer kosete.

Ja, hunden min er plagsomt kosete. Vil også advare at hunder har en tendens til å bli dritsjalu når barna blir født, så da kan de bli ENDA mer kosete.
Mhm, det er det jeg har hørt.. Men trøster meg med at jeg ha tre, og de finner veldig mye selvskap i hverandre :)

Jeg har også en liten chi jente, jge er dog bare 7 uker på vei, men hun er allerede blitt rar. Hun krever mye mer oppmerksomhet om dagen enn vanlig. Har også en Rottweiler, men han har jeg ikke merket noe på enda. Det kan ha noe med at chi jenta har vært "babyen" min i mange år, er veldig spent på hvordan hun takler babyen når den kommer.. Vi leser mye om emnet og forsøker å forberede oss så godt som mulig :-) Men det er veldig pussig det der, at de kan lukte det på oss..

Jeg har også en liten chi jente, jge er dog bare 7 uker på vei, men hun er allerede blitt rar. Hun krever mye mer oppmerksomhet om dagen enn vanlig. Har også en Rottweiler, men han har jeg ikke merket noe på enda. Det kan ha noe med at chi jenta har vært "babyen" min i mange år, er veldig spent på hvordan hun takler babyen når den kommer.. Vi leser mye om emnet og forsøker å forberede oss så godt som mulig :-) Men det er veldig pussig det der, at de kan lukte det på oss..
Det er veldig rart..
Jeg å tenker mye på hvordan det blir for de når en liten baby kommer inni bilde, for all tid å energi har gått til disse tre, men prøver å roe meg ned med at de har mye selskap i hverandre så får håpe det går bra :))

Sniker fra april 14.
Min dansk svensk gårdshund hannhund passer på meg som en smed. Han har alltid vært mors lille øyensten og vi er uløselig knyttet sammen og har vært igjennom ganske mye. Han er der jeg er hele tiden, og han krever INGENTING så lenge han bare får være med meg hehe. Før så begynte han å mase når det ikke ble tur til vanlig tid. Han ELSKER barn i alle aldre, så jeg er ikke redd for at han skal være sjalu eller ikke oppføre seg mot barnet når det kommer. Så lenge hunden vet sin plass og grensene settes lenge før barnet kommer så er det sjeldent noe problem :)

Sniker fra april 14.
Min dansk svensk gårdshund hannhund passer på meg som en smed. Han har alltid vært mors lille øyensten og vi er uløselig knyttet sammen og har vært igjennom ganske mye. Han er der jeg er hele tiden, og han krever INGENTING så lenge han bare får være med meg hehe. Før så begynte han å mase når det ikke ble tur til vanlig tid. Han ELSKER barn i alle aldre, så jeg er ikke redd for at han skal være sjalu eller ikke oppføre seg mot barnet når det kommer. Så lenge hunden vet sin plass og grensene settes lenge før barnet kommer så er det sjeldent noe problem :)
Hehe, mine skal også fotfølge meg overalt :) om jeg sitter på do vil de gjerne sitte på fanget, om jeg dusjer ligger de rett utenfor dusjen, så kjenner meg igjen der :P
Tror nok det ikke blir noe problem når den lille kommer, men man vet aldri :)

Jeg har selv en hund som har endret seg sammen med magen. Syns det er utrolig flott å se at hunden skal passe på og kose med bebien før den er født. Vanligvis hadde ikke dette gått bra, for hun vil alltid ha mor for seg selv. Men etter hennes endringer er jeg tryggere på at familie forøkelsen kommer til å gå fint :)

Jeg har selv en hund som har endret seg sammen med magen. Syns det er utrolig flott å se at hunden skal passe på og kose med bebien før den er født. Vanligvis hadde ikke dette gått bra, for hun vil alltid ha mor for seg selv. Men etter hennes endringer er jeg tryggere på at familie forøkelsen kommer til å gå fint :)
Deilig følelse :) :)

Sniker fra april14... katta til naboen (som egentlig er veldig sky, og jeg har aldri fått lov å røre den før) er blitt helt magnet til meg. Er jeg ute så sitter den som støot til føttene mine:-P og har den mulighet, så er det rett oppi fanget mitt.. snodige greier :-P

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Så morsomt! :-) Håper å se slike endringer selv, er jo bare 7 uker på vei jeg da, så det hadde vært gøy :-)

Sniker fra april14... katta til naboen (som egentlig er veldig sky, og jeg har aldri fått lov å røre den før) er blitt helt magnet til meg. Er jeg ute så sitter den som støot til føttene mine:-P og har den mulighet, så er det rett oppi fanget mitt.. snodige greier :-P

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Hehe, bare å sniiike deg inn :)
Ja, det er veldig merkelig.. Magen min er blitt ganske stor, men de "krangler" fortsatt om hvem som skal ligge oppå der :) igår ble minste hunden redd for hva som bevegde seg inni magen min, lillegutt var så aktiv så han sparket til- og da ble nok hunden litt skeptisk ja :P

Jeg har ikke merket noe på hunden vår, men hadde en morsom opplevelse rett før jeg visste at jeg var gravid. Var og fikk lagt negler hos en som gjør dette hjemmefra, og katten hennes begynte å klenge skikkelig på meg. Hun ble helt overrasket og sa at den var veldig sky når det kom fremmede, og ville aldri nærme seg noen andre enn de den kjente godt - bortsett fra folk som var gravide! Hun spurte om jeg var gravid, men det visste/trodde jeg ikke da. Men ser jo i etterkant at det stemte nok ;)

Jeg har ikke merket noe på hunden vår, men hadde en morsom opplevelse rett før jeg visste at jeg var gravid. Var og fikk lagt negler hos en som gjør dette hjemmefra, og katten hennes begynte å klenge skikkelig på meg. Hun ble helt overrasket og sa at den var veldig sky når det kom fremmede, og ville aldri nærme seg noen andre enn de den kjente godt - bortsett fra folk som var gravide! Hun spurte om jeg var gravid, men det visste/trodde jeg ikke da. Men ser jo i etterkant at det stemte nok ;)
Veldig sprøtt at disse små merker dette altså :) :)

Jeg lurer på om det er flere som har hund som reagerer på at du er gravid?

Jeg har 3 Chihuahua gutter som har tydelig merket dette. De er myyye mer kosete nå og skal ligge på magen. De bytter på å ligge oppå magen, og lukter mye å sleiker på magen min :p
Dette er helt sprøtt å se.. Når vi er ute å går tur skal de liksom passe på meg :)

Jeg har noen dager som jeg er skikkelig skikkelig sliten å bare ligger på sofaen, da bjeffer de mye mindre (som om de skjønner at jeg ikke orker å kjefte) og er rolige selv. Men med en gang samboer kommer hjem så er det liksom greit å bjeffe litt siden da kan han kjefte..

Flere som har opplevd dette ? :)

Jeg har ei tibbe som ligger veldig mye på magen om dagen :) Hun har brukt å ligge litt på magen min tidligere, men ikke på langt nær så ofte som nå. Nå bruker hun enhver sjanse på å ligge der. Det morsomme er jo at hun faktisk har opplevd at lillegutt har sparka hun, for da hoppe hun rett til vers og stirra mellom beina mine for å se om det kom noe ut (så det ut som) Haha :p Men selvom hun vakk veldig første gangen ligger hun musestille nå hvis han sparker mye. Litt koselig egentlig :D

Jeg har 4 katter, 3 maine coon og 1 huskatt, og huskatta har vært helt koko siden jeg ble gravid. Hu MÅ være nær meg hele tida, gjerne klenge helt grusomt. Veldig koselig, men nesten litt mye av det gode innimellom :) Ene maine coon jenta mi som normalt er veldig sær på kosing har også blitt mammadalt noe hun ikke var før. De to andre, far og datter, har alltid vært mammadalter og skal være oppå meg hele tida så der merker jeg ikke noe forskjell :)

Ikke like mye denne gangen som sist tror jeg.. Men ble litt usikker når keg leste spm for hun har blitt mer klengete men trodde det var fordi hun ble alene i sommer, vi har egentlig to men den ene har noen tatt over for den har det best som alene hund. Så jeg trodde det var derfor, men det er kanskje litt fordi jeg er gravid og. Hun var i allefall veldig sånn sist:) den andre så jeg ingenting på sist og ikke i sommer heller.
Sist var jeg veldig veldig nervøs for hvordan de skulle takle baby i hus. De var jo babyene mine da!;p
De er to franske bulldoggere og veldig viltre, og veldig oppi oss. Men det gikk som en drøm og sønnen min elsker de:)

Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14

ja vår hund regerer på dette. Har en stor hund ( rotweiller) og hun bruker å legge hode intil magen når jeg ligger på soffan. Akkurat som om hun lytter etter lyder. Hun går etter meg over alt og er veldig rolig og avbalansert når vi er alene og mer hyperaktiv når pappa kommer hjem. Hun er 2.5 år nå.

Jeg ble veldig svimmel etter vi hadde gått tur i går og måtte sette meg ned på trapa for å ikke svime av, da var hun søt og stakk hodet under armen min og støttet meg opp mens jeg satt på trappen. Dette har hun aldri gjort før.

Svigermor har bordercollie , han er ekstremt glad i meg. men nå når jeg kommer må han dulte nesten i magen hver gang før jeg får hils på han. ligger jeg på soffan hos svigers kommer han ofte og bare borrer nesen i magen da også. dette har han aldri gjort før jeg vart gravid ;)

Back
Topp