Hunden min

Den graverte

Forelsket i forumet
er blitt syk...
Han er veldig sensibel i magen og i ferien gikk jeg tom for fór, så jeg tok en porsjon av mamma. Etter det har han spydd og bæsjet MANGE ganger om dagen. Dette har skjedd før også, men aldri så lenge, en uke i morgen. Fastet han i tre dager, og ga litt fór, men nå er vi på´n igjen. Når jeg var på do klokken tre i natt hadde han gjort fra seg på 4 steder, og det var frem med skurefilla. Oppdaget også at det var litt blod i avføringen hans...
Har vært hos dyrlegen 1000 ganger med magen hans og de sier det samme hver gang. Faste og gradvis tilvenning av maten igjen. Liker ikke blodet, så får vel kanskje se om vi må en tur til dyrlegen med han
Synes så synd på han der han ligger nå, tynn og slapp

uffda, alltid kjedelig når hunden blir syk.. hadde sikkert ringt dyrlegen jeg altså, du kjenner jo hunden din best. håper han blir bra snart..

huff[&:] skjønner godt[:'(]du syns det er ekkelt.
men er det friskt blod? er det mørkt?

Ja, ring dyrlegen du. Du kan ihvertfall spørre angående blodet, om dt kan være normalt med hensyn til han mage[;)]
Ikke gøy med syke dyr[;)]

googlet det, og ferskt blod, som han har er ikke farlig. Skal se om han kvikner til litt, om ikke får jeg ringe. Har sikkert vært 5 ganger før med samme problemet... Enda han bare er 4 år. Bare å fortsette vasking av gulv, hundesenger og hund...[:'(]

ORIGINAL: Den graverte

googlet det, og ferskt blod, som han har er ikke farlig. Skal se om han kvikner til litt, om ikke får jeg ringe. Har sikkert vært 5 ganger før med samme problemet... Enda han bare er 4 år. Bare å fortsette vasking av gulv, hundesenger og hund...[:'(]

Er ingen dyrlege jeg, men ferskt blod indikerer at problemet er i tykktarmen, helt mot slutten liksom. Koagulert, mørkt blod er tegn på at problemer er i magen eller tynntarmen. Bare sånn logisk sett[;)]. Koster deg ikke noe bare å ringe å høre..
Rart at en så ung hund skal ha mageproblemer[;)]

ORIGINAL: småsmurf

ORIGINAL: Den graverte

Er ingen dyrlege jeg, men ferskt blod indikerer at problemet er i tykktarmen, helt mot slutten liksom. Koagulert, mørkt blod er tegn på at problemer er i magen eller tynntarmen. Bare sånn logisk sett[;)]. Koster deg ikke noe bare å ringe å høre..
Rart at en så ung hund skal ha mageproblemer[;)]

Etter tusenvis av kroner brukt på undersøkelse av magen hans, så viser det seg at han har intoleranse mot proteiner. Tror og håper at blodet skyldes rifter i tarmen, får sikkert anledning til å sjekke det nærmere i løpet av dagen. Han er slapp men ikke farlig slapp. Drikker vann, så vår jeg evt koke opp litt ris og gi han, det er lett for magen.
Dumme meg som bommet på fóret og tok en sjans.
Ringer dyrlegen i morgen evt, for innen da har jeg vel prøvd alt som har virket før...
Mye styr, men han er da en liten søt personlighet

Ja, en skjønn gutt[:D]

Okey, men da vet du jo hva som feiler han, så da er det nok bare til å se det ann, å håpe at det er forbigående[;)] Du merker jo om han blir sånn ordentlig slakk.
God bedring til voffsen[;)]

Uff da :-(
Det der høres ut som vår hund[;) ]Hunden vår har også VELDIG sart mage. Var mye hos dyrlegen med han før. Han blir dårlig i magen, får blod i avføringen og i oppkastet.
Vi har nå alltid en sprøyte med ZooLac liggende og gir han med engang vi merker han blir dårlig. Før ventet vi for å se om han ble bedre, men nå gir vi han zoolac med engang.
Fungerer alltid [:D] Fikk jo beskjed om å bruke det av dyrlegen. Kjenner også andre som gjør det samme.

ORIGINAL: Sol81

Det der høres ut som vår hund[;) ]Hunden vår har også VELDIG sart mage. Var mye hos dyrlegen med han før. Han blir dårlig i magen, får blod i avføringen og i oppkastet.
Vi har nå alltid en sprøyte med ZooLac liggende og gir han med engang vi merker han blir dårlig. Før ventet vi for å se om han ble bedre, men nå gir vi han zoolac med engang.
Fungerer alltid [:D] Fikk jo beskjed om å bruke det av dyrlegen. Kjenner også andre som gjør det samme.

Hva er det?! Sprøyte som i sprøyte eller pasta i munnen?!
Hvor får jeg kjøpt det?!
Er på bedringensvei her nå *krysser fingerene* ikke gjort noe siden i dag morges. Så nå er alt vasket og rent hos han

ORIGINAL: Sol81

det er bakterier som er naturlige i tarmen og som hjelper å stabilisere magen. det er knall! Bruker det både på hund og sau her!! Lurt å få og ha liggende!

kjøper jeg den på apoteket?!

zoolac får du kjøpt hos dyrlegen (her iallfall) sprøyter litt i munnen, min synes det er kjempegodt, også er det fint for tarmflora:)

Her i Oslo får du kjøpt den på de fleste apotek. Før fikk vi det bare hos dyrlegen, men det er heldigvis forandret.
Den finnes også i forskjellige størrelser.
Vi har alltid 1 liggende i skuffen.
Den fungerer alltid. Trenger ikke se han være dårlig i flere dager for å se om det går over. Eller bruke masse penger på dyrlege og det DYRE foret de sier man burde bruke når de er sånn.
Kjøp deg zoolac du[:D][:D]

Da skal jeg gå på apoteket i morgen.
Han er forresten bedre, holder på maten og har gjort det i litt over et døgn. Fortsatt slapp, men det kommer seg etter noen dager til regner jeg med

Takk for råd!!

uff så forferdelig når dyrene  blir syke, man blir så hjelpesløs [:(] håper han blir bedre snart, masse lykke til! Og god bedring til hunden deres

Back
Topp